donderdag 10 oktober 2024

Sue Stichbury in Zutphen

 


Sue komt gezellig naar Zutphen om les te geven in haar
Christmas Roll.


Dat was op vrijdag 4 en zaterdag 5 oktober.
Op donderdag gaan we even naar de winkel
om gedag te zeggen. 
Te gezellig ook om samen even de laatste voorbereidingen te
treffen voordat het feest kan beginnen.


Het is schitterend weer en neemt Petra ons
om te lunchen en even bij te kletsen.



Voor mij even toeristen in de stad waar ik al 
10 jaar kom, maar waar ik altijd eindig in de Vaaltstraat om 
vervolgens weer lekker naar huis te rijden.

Lekker aan de IJssel is overigens een aanrader,
het was HEERLIJK!
Het uitzicht formidabel, je bent eigenlijk gelijk 
op vakantie!


Wanneer Sue en ik nog even de stad in gaan voor een lekker
stuk kaas (Boeren jumbo kaas, probeer maar eens) 
en vers gebrande koffie van 



Zijn Petra en Yvonne nog even bezig met
het dekken van de tafels.


Je snapt natuurlijk wel dat toen de workshop eenmaal begon,
het niet lang duurde 
voordat de tafels vol lagen met rommeltjes,
stofjes, draadjes, scharen, 
en het niet langer rustig was in de winkel!
Een heerlijk geroezemoes.


Er werd getekend, geappliqueerd
geborduurd.


Ideeën gejat, 


Foto's gemaakt.


Werden er trots resultaten getoond.


En was het weer helemaal Heerlijk.


Even snel een foto nu de tafel leeg is!


Want voor je het weet zitten 'ze' er weer!


Heerlijk deze blikjes die vol met schatten liggen!


Niet alleen blikjes vol met schatten,
maar ook een nieuwe kast vol met 
SCHATTEN!


Hier wordt je toch alleen maar heel erg gelukkig van!


Net zoals van deze twee vriendinnetjes,
Roosje en Lizzy.
Helemaal Happy.



Een eland compleet met Knokige knieën.


En dat allemaal omdat Sue zo'n leuk 
idee had!
Een kerstmis Pronk Rol


Het was onvoorstelbaar gezellig.


Twee tafels vol met hetzelfde project
en toch verschillende uitvoeringen.


Het waren twee heerlijke dagen,
dagen die natuurlijk veel en veel te snel voorbij gaan.
Dagen waarin oude vriendschappen weer aangehaald worden,
en er nieuwe gemaakt zijn.

Als er dagen zijn met een gouden randje dan waren dit
er twee achter elkaar.


Als laatste maak ik deze foto,
drie trotse koningen!
Die mogen met Jacqueline mee naar huis.

Natuurlijk hoop ik deze rollen nog eens terug te mogen 
zien in de winkel!
Ik ga met die van mij zeker aan de slag, te leuk.


Sue en ik werden op zaterdagavond bij Wilma uitgenodigd.
Vanuit de winkel zijn we gelijk doorgereden.
We hebben lekker gekletst, 
quilts bewonderd,
heerlijk gegeten,
en nog wat steekjes gezet.

Eerlijk is eerlijk,
rond de klok van 9 uur zijn we weer naar huis
gereden.
Het was mooi geweest, 
we waren 'best wel moe'
Laat dat laatste maar een understatement zijn,
eenmaal thuis zijn we vrijwel direct naar bed gegaan.


Tot zover de twee dagen 

Sue in Zutphen!



Tot Blogs,


Juud


Remember: Better finished than perfect!

1 opmerking:

Katrien zei

Een kast vol mooie garens, en dan al die leuke kerstpoppetjes... daar word ik inderdaad al helemaal blij van! Ik krijg al zin in kerstmis :-)