vrijdag 18 oktober 2024

Sue en ik hadden nog een hele dag voordat ze

weer naar huis zou vliegen.

Simone, Soed Idee, stond hoog op haar lijstje.

Altijd leuk om tussen de draadjes, patronen,

linnens, knoopjes, lintjes, en mooie voorbeelden

te snuffelen of er nog wat van je gading bij is.

Ook leuk voor Simone (denk ik zo)

om Sue te ontmoeten. 

En hoewel ik net met Wilma langs was

geweest, blijft het heerlijk om ook

hier binnen te stappen.

Dit kan mij echt nooit vervelen.

Simone is super lief en geeft Sue een show en tell

van haar antieke merklappen/borduurwerken.

Het is een behoorlijke stapel,

en wordt alles aandachtig bekeken.

Zelf neus ik nog wat, leg weg, pak op,

en ga met mijn bestelling naar huis.

Sue heeft voor zichzelf en voor vriendinnen

cadeautjes mee gebracht.

Een zeer wel bestede ochtend!


De snelweg hebben we dit keer gemeden en zijn binnendoor

naar Vaassen gereden en uiteraard ook zo weer terug.


Bij Wijntjes in Voorthuizen hebben we geluncht en heerlijk

na een bakje koffie gedronken.

Het weer was zalig, heerlijk zacht nazomer weer.



Terwijl Sue aan het les geven was in Amsterdam had
ik Roosje en Freddie om op te passen.
Wat is Fred toch een portret!
Nog als met zijn pootje in het gips en hoewel hij
als een gek rond rent en helemaal niet ziek lijkt zeggen
zijn bloedwaardes toch wat anders.
Wat zullen wij allemaal blij zijn wanneer we dit 
bijt incident van september helemaal achter ons kunnen laten.


Ook de workshops zijn weer begonnen,
een daarvan is het leren handquilten.
Een gekke vreemde beweging, ingespannen werken,
materialen aan je handen die je niet gewend bent.
Om van de naaldjes nog maar te zwijgen.




Hoe gaat zo een naaldentrekker eigenlijk aan?
en zo een aunt becky (tante achterkant)
waar zit die dan?
en je vingerhoed, en hoe moet je die naald nu pakken?


Er wordt gewerkt,
geprobeerd,
gezucht,
gebaald,
ge-dit en ge-dat
het is 
GE-DOE


Zijn we super blij wanneer het lukt,
opgelucht wanneer die eerste beweging gewoon LEKKER voelt.
Zit de aunt becky weer op een verkeerde vinger,
en vragen we ons af hoe dat dan is gebeurd?

Natuurlijk is er een broodje van de welbekende
Broodbode, wordt er gepauzeerd, drinken we koffie en thee.
Nemen we nog eens een korte pauze, want als je nog
nooit gequilt hebt en je gaat dan een hele dag
aan de slag is dat best intensief.
Binnenkort komen we nog een keer terug,
gewoon om te kijken hoe het is gegaan.
En om het samen nog een keertje te herhalen.


Sweet Little Christmas

(de bestelde mallen zijn binnen! dat is top,
nu de stitcherie nog en we kunnen het
quiltje aanbieden in de webshop)




Geweldig leuk dat jullie er zoveel zin in hebben.



Ook nu de tafel weer vol met lieve dames,
het was een heerlijk sfeertje zo met elkaar.


We helpen over en weer,
bekijken elkaars keuzes,
leren borduur steekjes.


Kortom; een heerlijke dag die veel en veel te snel voorbij was.


Na al deze dagen, Sue, aansluitend de 
Sweet Little Christmas en Quilt workshop
was het tijd voor mij om op mijn
achterste te gaan zitten.
Dat heb ik dan ook even lekker gedaan.
Ik ben begonnen aan dag 8 van de 12 days of Christmas.

En ik ben verder gegaan met Winsome,
die moet ook eens af.
Maar dat laat ik later wel zin,
dit blog is lang zat.

Dapper als je er nog bent,

fijn weekend en tot blogs,

Groetjes, Juud

Remember; Better finished than perfect!

Geen opmerkingen: