vrijdag 10 november 2023

Sue Stichbury

Sue veroverd Nederland. 

Zo ook Zutphen en Amsterdam. 

Wat een creatieve, lieve, leuke,  aardige en makkelijke vrouw. 


Vorige week donderdag was het workshop dag in
Zutphen.
Op de workshop agenda; The Caroll Singers,
Sue Style.


De tafel vol en binnen de kortste keren ligt de tafel
vol met naaigerei.


Natuurlijk wat lekkers op tafel en verzorgt de Broodbode
voor een lekker broodje.

Aan het eind van de dag maken we een foto,
andere dames zijn al naar huis.
Soms gaat het allemaal ineens zo snel en dan 
is het moment alweer voorbij.


Op zaterdag doen we het nog eens dunnetjes
over.
Nu zijn twee tafels vol bezet en wordt er 
hard gewerkt aan een omslag voor
een notitie boekje.


Er liggen voldoende voorbeelden op tafel.


Inspiratie te over.


Nog een kopje koffie, lekker koekje, 
we raken in Kerst/Sinterklaas lekkernijen.


Ook nu weer de extra uitleg.
Ze borduurt in hoogtempo, het ene poppetje na het 
andere komt uit haar vingers.


Boekjes worden gesigneerd.
Een blijvend aandenken aan een heerlijke zaterdag in
November.



Op zondag pak ikzelf mijn tas.
Ik ga ook workshoppen, in Amsterdam.
Te leuk!



Peet haal mij samen met Sue op.
En terwijl wij wat zitten te kletsen gaan de 
vingers van Sue heel ijverig aan de gang.


Het ene dametje na het andere wordt gemaakt,
we gaan ze in de stoffendoosjes stoppen
die Sue heeft samengesteld.
Als een leuk extraatje.


Eenmaal in Amsterdam zijn de eerste
workshoppers al van de partij.


Ik ben er met mijn eigen bee, of ik kan beter zeggen,
onze bee "Matties & Co'tje" zijn erbij deze zondag.


We zitten aan een super gezellige tafel samen met
Rachel, Sandra en Bertie.


We hebben het leuk. 
Er wordt geprutst, verhalen verteld, 
kennis gemaakt, het is feest.
En ik hoef helemaal NIETS te doen!
Zo lekker om zelf weer lekker te workshoppen.


Niet dat ik erg ben opgeschoten hoor,
maar dat hoeft toch ook helemaal niet.


Sue logeert bij mij op Zondag, en zo zitten we samen
lekker in de woonkamer te prutsen.


Bewonder ik haar Kerstrol nog eens.


Hmm Sue in Amersfoort!
Dat kan maar een ding betekenen!



In de Gerfkamer, met heel veel lege plekken.


Plekken waarvan wij hopen dat jij die misschien wel gaat vullen.
Op 23, 24 en 25 mei organiseren wij weer de 
Quilttentoonstelling in de JorisKerk en zal 
Sue een workshop verzorgen.


Daarna zitten we, verregent en nat, 
bij Nul33 lekker aan de koffie, warme chocolademelk en lunch.

Het waren super gezellige dagen,
en verheugen wij ons op ons weerzien in Mei.


Tot blogs,


Juud

Remember; better finished than perfect




5 opmerkingen:

sylvia zei

Wat maakt zij leuke quilts! Fijn voor jou, zrlf eens niets anders re hoeven doen dan aanschuiven!
Liefs, Syl
PS morgen begin ik aan de Lillies, dankzij jouw mooie fotos jeukten mijn handen. Inmiddels is het patroon binnen, morgen komt de stof....ready for take off!

Gera zei

Het ziet er weer fantastisch en heel gezellig uit!!
Ik ben verliefd op de dametjes. En die kerstrol lijkt me helemaal leuk om te maken!

Fijne dag

Floor zei

Wat een leuke en mooie dingen zie ik allemaal langskomen.
Geen wonder dat iedereen enthousiast is.
Heb de datum in mei al in mijn nieuwe agenda gezet.
De grote tentoonstelling van het Gilde was voor mij veel te vermoeiend, maar de St. Joriskerk is niet zo groot, dus wil ik daar heel graag heen en genieten van al het moois wat daar komt te hangen.

Katrien zei

O wat ziet het er weer gezellig uit. Hoe meer ik het werk van Sue zie, hoe leuker ik het ga vinden. Misschien laat ik me toch verleiden tot een workshop in mei... Amersfoort stond al in mijn agenda hoor!
Groetjes,
Katrien

Marion van de Sande zei

Wat ziet het er gezellig uit, wat ze maakt en de workshops! Ooit als ik meer tijd heb...