woensdag 8 november 2023

Abe's Garden, Brams tuintje

 


Abe's Garden we blijven er aan werken.
Het gaat langzaam, maar het gaat wel telkens vooruit.
Spannend om te zien hoe het idee in ons hoofd er
in stof uiteindelijk uitziet.



De losse appliquaties mogen eindelijk uit het
plastic bakje op een van de randen.


Er komen UREN werk uit.


Uren waar wij gelukkig dik maar dan ook dik tevreden mee en 
over zijn.


De jewel rand mag rond de appliquatie, en hoewel we heel 
goed gemeten hadden, en de grote van de cirkel
drie keer hebben aangepast zijn we toch een soort
van opgelucht dat het zo mooi PAST.

en vinden wij het prachtig.
Hoe gelukkig kun je zijn.


Wilma en ik zijn allebei groot fan van 
Roxanne Glue Baste it.
Voor je het weet is het gelijmd,
dan mag en kan het 'grote' appliqueren beginnen.


Het middenstuk ligt hier op een ontwerp bord, zodat
er makkelijk gespeld en gelijmd kan worden.

Mind you; 
Ontwerp Bord is een ondervloertegel omspannen
met een stuk flanel. Werkt perfect.


Het spelen met vormen gaat maar door.
We denken dat er toch nog wat bloemen bij moeten komen.

Maar eerst alles wat met glue baste it is vast gezet maar
eens appliqueren.


Nog even een foto om te kijken of het echt wat is.

En dan mijn oranje linnen van Soed Idee,
veel te oranje.
Dus hup in de thee, 
hup in nog wat sterkere thee.
Hup nog wat langer in de sterkere thee.
Hup nat en koffie prut erop.
Hup laten drogen in de oven.
Hup, hup en nog meer hup.
Het is wel wat donkerder geworden,
maar dat mooie oranje bruine is het nog lang niet.
Iemand nog ideeën.
Of weet iemand waar je Antique Spray zou
kunnen kopen?


November; tijd voor een Kerst borduur.
En hoewel ik mij voorneem om KLEINE dingen 
te borduren valt het altijd groot uit.
Nu ook weer.


Nu zag ik deze boompjes van Liz Matthews,
klein, geen maanden werk. Maar een weekje en gelijk leuk
resultaat. Althans zo dacht ik........

1st day of Christmas tot en met 9th day of Christmas.
Van het kerstlied; 
On the first day of Christmas my true love gave to me
a partrigde in a pear tree.
(Partridge is een Patrijs)

Dit gaat door tot en met de 12th day of Christmas.
Maar zover zou ik nooit komen, dacht ik.......

Tot dat ik op Instagram  Stitches with Andrew tegen kwam.
En daar gingen al mijn mooie voornemens!

Zo mooi! Wat een idee, alle borduren 1 t/m 9
(De delen 10 tot en met 12 moeten nog ontworpen worden door
Liz Matthews)
op een lap!
Als ik hard doorwerk....... Kan ik straks wachten op de volgende
ontwerpen.
HA HA!

De patronen werden aangevuld, 
die bestelde ik rap bij Soed Idee.
Het garen, NPI, maar DMC kan ook, bestelde ik bij de




Enfin, het begin is er, de patrijs moet hier en daar nog wat
borduurkruisjes en pootjes, maar het begint erop te lijken.
Kan niet wachten om met deel twee te beginnen!



Het weekend was een weekend weg met de meiden.
Wilma en ik waren op stap met Abe.
Er zijn heel veel steekjes aangezet.
Nog even en dit lijstje is gevuld met
een vogeltje en niet langer met twee blije bekken.



Appliqueren, appliqueren en nog meer appliqueren.

Tot blogs,


Wilma en Juud
je kunt ons op Instagram volgen op


Remember; Better finished than perfect



5 opmerkingen:

Gera zei

Wat weer een heerlijke blog.
Erg leuk om de vorderingen met Abe's garden te kunnen volgen. Het wordt een geweldige quilt! Lekker afwisselend.
Mooie borduur patronen!
Ik kijk uit naar de volgende blog

Annemiek zei

Er wordt zeker hard gewerkt. En het wordt steeds mooier en mooier.

Katrien zei

Wat hebben jullie een mooi ontwerp gemaakt. Ben benieuwd naar het vervolg...

Jikke13 zei

die ondervloertegel is een goed idee!

Marion van de Sande zei

Ik loop nog steeds achter met de blogs, maar wat wordt Abe mooi!!!

Hoe bevalt het borduren met de NPI's? Ik was al heel lang op zoek naar het kerstpatroon van Stacy Nash Primitives. Christmas at Hollyberry Farm. En nu ziet het er naar uit dat Simone het gewoon kan bestellen, duimen dan maar.

Ik vind je geverfde en gebakken stof er al prachtig uit zien, misschien bewaren voor een Halloween-project?

Ik weet van veel mensen in de VS dat ze verven met een speciaal product, er zijn ook tutorials van te vinden. Ik kom even niet op de naam maar ga zoeken en kom er op terug.