vrijdag 14 april 2023

Nantes

 Voor iedere standhouder zal het leven nu niet

veel verschillen van dat van mij.

Nantes, Nantes en Nantes,


We snijden, rollen balen af, en weer op,
staan de hele dag op onze benen,
vouwen stoffen in zodat ze door 
de hulptroepen gevouwen kunnen worden.
Dan gaan we door met snijden, snijden, snijden,
snijden en snijden.


We snijden geel, cream, blauw, roze, rood, groen,
bruin, we selecteren patronen, stempels, garens,
kits, we stofzuigen wel of niet.
We snijden doosjes, vouwen fat 8th's, vullen doosjes,
verzamelen en maken lijstjes.
Het is NANTES, NANTES en NANTES.

Blij zijn wij met de hulp van Aurora, Wilma, Elly, Annemarie en Aafje!
Wat fijn dat je dan vriendinnen hebt die de mouwen
graag voor je uit de armen steken!

Morgen gaat het beginnen, we halen de Bo-rent,
gaan over de dag inpakken, checken, verzinnen we vast nog wat
en gaan dan naar huis. Overnacht ik bij Peet en gaan we
zondag op pad.

Om over een week weer huiswaarts te gaan, 
vol verhalen, indrukken en een week samen met 
De Haan en Wagenmakers en Petra Prins Amsterdam.
Ontmoeten we weer onze klanten, maken we kennis met nieuwe,
eten we samen, en zien we weer vrienden van ver en van dichterbij.


Drukke weken dus, die ik avonds vul met wat borduren.
Ook omdat mijn handen zeer doen en stijf zijn van het
vele snijden. Ook ik word ouder en voel het 
zware werk in mijn lijf.


En dit is heerlijk om te doen.


Ben je opgelucht dat het laatste vakje
rechts onderin keurig in de lap past.


Ik ben rond, nog een paar kleine dingen en dan mag
ik aan de mand beginnen. Dat komt pas wanneer
we terug zijn uit Nantes. Patchwork gaat met mij mee
de Bo-Rent in. Hopelijk heb ik wat tijd om te patchen
terwijl de kilometers gereden worden.


En kijk eens wat mooi, door Veerle gemaakt, voor
aan mijn borduurschaar. Al enige tijd geleden, nog
voor mijn borduur-tijd! 
Veerle had al een vooruitziende
blik. En meer toepasselijk dan dit kan niet!


Afgelopen woensdag was er verjaardagsbee
bij Annemiek.
Die vol trots haar vorderingen aan de
Queen Kay liet zien.
Bij mij weggestopt in een doos.....


Maar als je dit zo ziet.....


zo mooi gemaakt dan gaan de Queen Kay kriebels weer kriebelen.
Wat heerlijk toch om zo door elkaar geïnfecteerd te worden!

Eerst de Rosamunde af maken, die heeft prioriteit,
dan Lady Hester, die eigenlijk zo goed als klaar is.

En dan..... dan zoek ik mijn Here there and everywhere eens op.
Daarvan is het middenstuk ook bijna klaar.
Heel veel "bijna's" in de dozen.

Jullie allemaal een heerlijk weekend,
het wordt mooi weer.
Daar ga ik vanmiddag nog even lekker lui van genieten.

En tot in Nantes!

Uiteraard zal ik op Instagram weer de tentoonstelling filmen!

Nederland is gastland, dus ik ben benieuwd wie van 
jullie ik daar zie.

Uiteraard Janine Alers met haar boek en tentoonstelling,
Quilts uit Spakenburg van de hand van Loes Malenstein,
ik weet dat Jacqueline Neeftje mag tentoonstellen,
Ik heb gehoord dat Laura Strating een inzending heeft.

Ben jij er ook?
Laat het mij weten, dan zoek ik je op!


Tot blogs en tot in Nantes!


Juud

Remember; better finished than perfect!








7 opmerkingen:

sylvia zei

Heel veel plezier en goeie reis! Geniet ervan, liefs, Syl

Annelies zei

Veel plezier in Nantes.
Goede beurs !

Katrien zei

Dank je wel alvast Judith voor het vele harde werk!
Voor mij de eerste keer Nantes, dus dat wordt spannend.
Ik kijk uit naar de beurs, en ook naar het shoppen, ik kom zeker jullie stand ontdekken (en leger maken ;-) ).
Groetjes,
Katrien

Gert zei

Heel veel plezier en succes in Nantes! Ik ben er zelf niet, maar mijn Kamperlijntje quilt wel! Doe 'm de groeten ;-)

Dientje zei

Heel veel plezier. Hopelijk genoeg tijd om zelf ook te genieten. Groet, Dientje

Floor zei

Wat zijn jullie druk geweest met snijden, snijden en vouwen.
Even uitrusten met je borduurwerkje en dan rijden en alles uitpakken.
Nee, mij ga je daar niet zien, maar ik zie jou gezellig op je blog :-)
Succes.

Yvonne zei

Echt bewonderingswaardig altijd jullie harde werk. Maar wat leuk om daar in Nantes heel veel quilters blij mee te kunnen maken! Veel plezier gewenst!