dinsdag 17 mei 2022

Variatie

Het was een gevarieerde week.

Een week waarin er nog een keuken is,

en een week waarin die in een paar uur verdwenen was.




Ook weer fijn, je zit op een gegeven moment
tussen keuken en, in ons geval, garage in.

Het is ook een week waarin wij ontdekken
super Behang Stekers te zijn,
natuurtalenten zijn we.


Het behang was zo vaak overschilderd dat het echt
een super grote klus was, en nog steeds is.
Er zijn nog wat wanden over die nog moeten/mogen.

Er is wat lijmoplosser tegen aan gegaan, liters, maar al 
die verf hield het allemaal mooi tegen.



Een aantal muren zijn inmiddels mooi kaal.
Over de helft?


De crockpot doet in de garage haar magic.

Het is ook de week van gezellig in Amsterdam,
waar Elsbeth voor een wel heel 
iconische entree zorgt;



En waar ik bij Petra Prins Amsterdam bezig
was met de laatste Dear Jane les.


Ze zijn geslaagd, prachtige punten.
Zelf heb ik in mijn quilt een cirkel zitten
omdat ik destijds echt niet wist hoe ik dit zou moeten maken.



Het is ook de week van opruimen,
terug komen van drie verschillende beurzen
zorgt voor enorm veel rotzooi.
Voordat we ook maar iets kunnen doen
zullen we moeten uitpakken en inruimen.

Wanneer we een paar dagen later
aan het
Queen Kay'en zijn zitten
we in een heel andere
winkel.
Als of er niets gebeurd is.






Het is geweldig leuk om ook hier de resultaten
te zien. Iedereen op haar eigen manier.

Zelf heb ik ook weer tijd voor de Queen.


Mijn koe krijgt wat gras om in te staan
en om op te kauwen.


kijk maar!


Omdat er ook frames gemaakt moeten worden
en er al veel voorbereid was besluit ik 
er eentje te maken.


Mijn kroon wordt wat aangepast,
krijgt ook juwelen, net zoals die van Marian.


Krijgen de Love Birds een Kroon


En gaat ook de kroon in een frame.
Niet te veel over nadenken,
het is ook een kwestie van doen.


Afgelopen zondag gaan we lekker fietsen,
even wat anders dan in een kaal 
huis zitten.
We fietsen langs de Ankeveense plassen over
nauwe passages,


Langs de Vecht waar het enorm druk op het water is.
(menigeen zal gejoeld hebben van verbrande schouders!)


Bloeit het fluitenkruid weelderig,
hoe Hollands wil je het hebben?

Terug gaan we langs de Loosdrechtse Plassen,
al met al een km of 40. Zalig was het.


De nieuwe week begint met behang steken.


De garage is ons Tiny House,
nu een paar dagen verder begint het te wennen.
Waar we nu nog de luxe hebben van het kunnen eten in een 
woonkamer is ook dat volgende week verleden tijd.

Dan gaan we ook in de garage eten,
het is wat het is. Het scheelt ook weer heen en weer lopen.



Gelukkig hebben we veel daglicht in de garage,
met het uitzicht op de tuin waar alles
onverstoord is.

Inmiddels wordt er een gat gegraven,
speelt er een radio beneden,
en lopen er jonge kerels rond.
Ben hun namen alweer vergeten,
ach we hebben nog weken te gaan 
om het allemaal te gaan onthouden.

Een ding is zeker, beneden is er niets.
En dus zit ik al avond aan avond lekker
op mijn kamer, te patchen aan de Queen.
Hoe ver zal ze zijn wanneer het beneden klaar is?



Tot blogs,



Juud

Remember; Better finished than perfect
(al hoe wel, wanneer je aan het verbouwen bent
houd ik toch wel van perfectie!)





















11 opmerkingen:

Marguerite zei

Heerlijk om jou verbouwings verhaal te lezen.
Ik ben niet anders gewend.
Toen ik nog thuis woonde werd er altijd wel wat verbouwd of weer een boot gebouwd.
En nu hier in huis word er altijd wel wat verbouwd of een boot gebouwd/verbouwd/ingebouwd.
Straks als alles klaar is zit je er prachtig bij.

Ineke zei

Wat een enorme klus, maar dan heb je ook wat. Succes verder😊🥰

Dientje zei

Tja, verbouwen valt niet mee. Echt overleven. Gelukkig zijn er ruimtes waar je wel kunt zijn. Veel succes. Groet, Dientje

Margot zei

Dit gaat gesmeerd !!
En wat vind ik het fijn dat jij zo enorm werken kan !!
Amsterdam is blij met jouw dear Jane opdracht , en wat is het allemaal mooi om de foto's te zien .

Eigenlijk is dit wel een fijne verbouwing episode tot op heden , ik zou zeggen :

Hup ! en zet um op ! Veel succes !!

Deb E zei

We've renovated our homes many times over the years, and I never really minded the crockpot meals & makeshift kitchens. Knowing there was an end in sight and a beautiful kitchen/living room or whatever made all the difference. Can't wait to see your new areas. Hope all goes well and the wallpaper issue is the only surprise you run into. I remember our old cabin (built in 1934, before permits were required) when we carefully took down the bathroom ceiling and discovered thousands of carpenter ants! Carefully moving it to the outside we were thankful we had poison already mixed up and ready to spray it all. The crowning touch was demolishing the back porch and finding hundreds of bats had taken up residence. I learned quickly that screeching was NOT the thing to do! Bats are good for keeping insects down but not in your face or hair. :)

Annelies zei

Als ik dit zie kan ik je alleen maar heel veel sterkte wensen ! Komt vast goed.

Coby Breitner zei

Oh Juud wat herkenbaar, jaren geleden ook zo'n verbouwing meegemaakt. Ik mag wel aannemen dat je een professionele afstomer hebt gehuurd, dat scheelt zoveel. De tuin is nu ook niet verkeerd om te zitten patchen met it heerlijke weer. Succes!

riet zei

Ik leef met je mee….maar als het mooi weer is kun je gelukkig wel buiten zitten en anders…inderdaad je werkkamer. Rita

Annemiek zei

Fijn dat het nu echt gestart is, eerst keuken en behang en nu het echte werk. Zo lang naar uitgekeken.

Annelein zei

Ha, ha, precies... met één verbouwing is het fijn dat het wordt zoals je het voor ogen hebt. Maar dat gaat vast goed komen.

Phyllis zei

Je hebt vakantie in eigen land en dus ook camperen in eigen garage :-)
Hard werken dus ook voor jullie, petje af, maar ook fijn dat je zo nu en dan even naar 'functie elders' kan.
Prachtig werk weer, Juud!
Fijn weekend toegewenst!