zondag 8 mei 2022

Quiltmania Tour, Amersfoort I

Ik heb twee keer op de kalender moeten kijken

dat het pas 1 week geleden is dat ik voor

het laatst heb geblogd.


Echt pas EEN WEEK!


In de winkel hebben we weer staan snijden, en verzameld.

Wat nemen we mee naar Amersfoort?

afgelopen dinsdagavond heb ik het vast

een eerste gedeelte naar de kerk gebracht.

Handig als je zo dicht in de buurt woont.



"onze" tafel was er zeker nog niet klaar voor.



Ik vind het zo stukken leuker.

Er moest dus werkelijk van alles gebeuren,
banken aan de kant, tafels verplaatsen,
autos leeg, bestelbus leeg,
stands opbouwen,
quilts ophangen.








Bert die telkens helpt met het ophangen van de
quilts.


Die soms op GROTE hoogte hangen!
Hier moet je echt geen hoogtevrees hebben.


Moderner werk van Chris Juud
in het zonnetje.


Met het ophangen van quilts moet je
creatief zijn en blijven. Niet alles past
goed op de gehuurde staanders.
Gelukkig weet Bert overal wel een oplossing voor.


De vleugel wordt gebruikt voor een quilt van 
Karen Styles.


Is er tijd voor een heerlijk broodje.


En gaan we verder met aankleden,
zelfs de kansel wordt gebruikt.


Mooi hoe het zonlicht door de hoge ramen
naar binnen valt.



Het geeft een gevoel van voldoening
wanneer alles een plek heeft gevonden,
hangt, de stands klaar zijn en je
met een goed gevoel de kerk weer uit kunt
stappen.
Vol verwachting van de komende dagen.




Wilma en ik rijden naar het station Amersfoort waar
we wachten op de komst van Judy Newman en Margaret Mew.

Wanneer we zien dat er patat is zijn we om.
We delen een patatje.


Mijn vrachtje wanneer ik avonds Judy en Margaret
naar hun overnachtingsplek heb gereden 
is toch wel bijzonder te noemen.

Het was een bijzondere dag.

Tot blogs,



Juud


Remember; Better finished than perfect!

7 opmerkingen:

Floor zei

Wat veel werk is het toch om alles voor te bereiden! Al die mooie lapjes die gesneden moeten worden (heb een leuk doosje gekocht met prachtige lapjes bij Petra, Amsterdam) en al die mooie quilts een plekje geven.
Maar jullie hebben gelukkig al veel ervaring, hoewel het vermoeiend is om alles op tijd klaar te krijgen.
Was er vrijdag en heb er van genoten.
Gezellig, maar niet te druk en ook niet te groot, gewoon helemaal naar mijn zin :-)
Leuk om even een praatje met je te maken Juud, en met een fijn gevoel weer naar huis te gaan.
Nu mijn lapjes aaien.... eigenlijk zonde om er in te knippen....

dutchcomfort zei

Zoveel werk en de dagen vliegen om, maar wat prachtig! Jullie hebben wel eer van al het werk! Ik heb al heel veel mooie foto's langs zien komen op Instagram van de deelnemers en bezoekende quilters. En nu de beentjes omhoog???

Margot zei

Het was een mooi geheel , al dat werk wat jullie hebben gedaan !!

En wel fijn hoor om het weer gezien & meegemaakt te hebben ,
De oogstrelende handwerk kunsten , met de nieuwe kleur gebruik !!

Fijne zondag !!

Dientje zei

Wat een werk om het in te richten en dan heb ik het nog niet over het voorwerk. Jullie waren nog niet uitgerust van Nantes, pfff, en dan is dit alweer aan de beurt. Prachtig wat ik langs heb zien komen op FB. Groet, Dientje

Carine Remmery zei

Test Carine

Carine Remmery zei

Wat een prachtige tentoonstelling was het weer! Netjes verzorgd en mooi gelabeld.
Fijn jullie terug te zien ! Je weet dat dit voor mij een grote betekenis had daar te zijn . Fijn dat je er ook herinneringen aan had. Natuurlijk zijn er weer mooie stofjes mee naar huis. Dikke knuffel Carine tot gauw

Janet zei

So lovely to see your pictures. It's such a beautiful venue for these incredible quilts!