dinsdag 10 mei 2022

Quiltmania Tour Amersfoort III

De vrijdag en de zaterdag lopen in elkaar over.

Er is een constante stroom aan bezoekers.

Nog een constante zijn de kennismakingen.

Het bekijken van quilts die uit koffers komen bijvoorbeeld.

Zoals hier met Desiree (Rhinetex) Brigitte en Carol Veillon (Quiltmania)


In de Gerfkamer waren er op beide dagen lessen te volgen van 

Margaret Mew en Judy Newman.


En ook hier voldoende tijd voor persoonlijke aandacht,

Het laten zien van tips and tricks.

Worden er nieuwe vriendschappen gesloten.

Wordt er tijd gemaakt voor een foto.

Krijgt Jacqueline zomaar wat advies over stoffen

en stof gebruik van Brigitte.

Zijn we allemaal blij dat Gert er is.

Die ook quilts heeft mee genomen!

Wat heerlijk dat dit allemaal kan, dat er tijd voor is,

en dat we het ook allemaal zo heerlijk vinden om

dit met elkaar te beleven.

Terwijl wij lekker bezig zijn in de kerk,

Vervelen ze zich geen moment in de Gerfkamer.

Smorgens wandelen Annemiek, Judy, Margaret en ik

op ons gemakje door een stukje van de Muurhuizen

naar de Joriskerk.

We hebben het mooiste weer van de wereld

en genieten in hoofdletters.

Ik dacht dat het leuk zou zijn om hier even 

een foto te maken van mijn reisgenoten.

Toen deze vader met zijn dochter voorbij kwam.

Hij deed gelijk mee en na enig aarzelen zwaaide

ook zijn dochtertje vrolijk mee.

Wat een zalig begin van de dag.

We hebben zelfs de tijd gehad om na het sluiten van de tentoonstelling

op vrijdagavond  Natalie Cassee van de Katoendrukkerij

te bezoeken.

Met het nodige enthousiasme heeft ze ons de 

geschiedenis van de Katoendrukkerij verteld.

In de Katoendrukkerij vind je ook deze 17de eeuwse 

tegeltjes. Met een even oud wastafeltje.

Op de tegeltjes zijn allemaal spelende kinderen afgebeeld.

Het uitzicht vanaf de zolder is niet 

te versmaden.

Kennen wij de Strawberry Thief van William Morris

vooral in stof, hier staat 'gewoon' een stempel!

Het bezoeken van de Katoendrukkerij is zeker de moeite waard.

 

Het is niet moeilijk om in Amersfoort een 

leuk terras te vinden om een hapje te eten.

Wij doen dat op een overvol, maar

mega gezellige Hof.

Wat voor mij natuurlijk extra leuk is, is dat niet alleen Frans,

maar ook Maxime altijd even komt kijken.

Die hier een persoonlijke uitleg krijgt over het kinderversje Mary Mary.


Mary, Mary, quite contrary

How does your garden grow?

With silver bells and cockleshells

and pretty maids all in a row.


Hoe leuk en hoe gezellig ook, de dagen vliegen voorbij.

En voor je het weet laat je de laatste

bezoekers de kerk weer uit.


Iedereen gaat aan de slag,

en voor je het weet is er na 5 kwartier niets meer te zien 

van wat voor een tentoonstelling dan ook.

Verbazingwekkend hoe snel dat allemaal gaat.

De quilts gaan op grote rollen weer mee

terug naar Frankrijk voordat ze weer

verstuurd zullen worden naar de ontwerpsters in 

Australie.



Volgend jaar zijn we er gewoon weer,
natuurlijk hopen wij je dan weer
te mogen ontmoeten.


Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect!




 

12 opmerkingen:

Annelies zei

Ik zit te genieten van je foto's en je verslag. Dank je wel !!

Laura Strating-Janssens zei

Bedankt voor de gezellige verslagen! Vanuit de USA ook fijn te lezen, heerlijk!

Margot zei

Wat heerlijk al de foto's en jouw verhaal , kopje koffie erbij en genieten !

Ineke zei

Heerlijk verslag van de 3 dagen, dankjewel Juud.
Ik hoop volgend jaar erbij te zijn. Groetjes

Tilly zei

Wat een leuk verslag en mooie foto's, bedankt voor al je verhalen,heb genoten.
groetjes Tilly

Floor zei

Mooi die laatste foto! Nou ja eigenlijk alle foto's en je verhalen.
Eigenlijk zijn die 3 dagen een groot feest geweest zo te lezen.
Kan het me voorstellen, want de sfeer was zo gezellig.
Komt natuurlijk omdat het vrij kleinschalig is, en de mooie kerk, dat komt de sfeer ten goede.
Leuk die katoendrukkerij waar jullie geweest zijn.
Wil er volgend jaar natuurlijk weer naar toe.
Hoop te horen wanneer het is zo snel als jullie dat weten, dan zet ik het in mijn agenda, zodat ik niet per ongeluk op vakantie ben.
Groetjes,
Floor

Dientje zei

Ik geniet van jouw verslag en foto's. Dank je. Groet, Dientje

Coby Breitner zei

Goeie foto's Juud, heb er al wat voorbij zien komen maar deze zijn top.
Helaas kon ik die dagen niet. Misschien volgend jaar.

christine zei

Ik was er donderdag middag rond 1 uur heerlijk alles op mijn gemak bekeken .
Het was erg rustig op dat tijdstip maar wat heb ik geniten . En ja volgend jaar ben ik er zeker
weer .. lfs Christine

Chookyblue...... zei

so much joy here..........
It is amazing how fast you can pack up a display when it takes ages to set up........

sylvia zei

Wat een gezellig verhaal, één van de velen! Dankjewel, ik heb van afstand meegenoten! Groetjes, Syl

Katrien zei

Wat leuk dat er in 2023 ook een tentoonstelling komt! Zodra de data gekend zijn zet ik het in mijn agenda, ik wil Amersfoort wel eens komen ontdekken, ziet er zo mooi uit!
Katrien