woensdag 13 april 2022

Haast

Frans zegt altijd dat ik mij moet haasten wanneer ik tijd heb,

dan heb ik tijd wanneer ik mij haasten moet.

Dat heb ik mij de afgelopen tijd goed in de oren geknoopt.



Eerst zijn daar de hondjes,

beide bruin en daar houdt de vergelijking op.

Beide komen weer logeren. 

De een wat langer dan de ander.


Verbouwen kost enorm veel energie,
was het maar zoals je op TV ziet.
Je zegt wat je mooi vindt,
een ander zoekt het voor je uit,
zodat jij vervolgens een sprookje binnen kunt stappen.

Helaas.......
En dus gaat Senna met ons mee naar 
de Keukenleverancier, waar de 
punten op de wel bekende i worden gezet.


Dan de nieuwe voordeur uitkiezen.....


En het beslag.
Voor je het weet ben je uren verder.


met rasse schreden dichterbij.
En dus ga ik naar de kerk, voor een overleg,
en loop gelijk bij de VOLMOLEN langs.

Overleg met Nathalie, want werkelijk als je 
in Amersfoort bent kun je dit stukje
textiel historie niet aan je voorbij laten gaan.


Overigens is de Volmolen ook wel eens op locatie,
zoals 1 mei a.s. in Eijsden, in de buurt van 
Maastricht.
HIER kun je daar over lezen.


Dan mijn piramides, mijn tussendoor project.
Ik wist dat deze drukke tijd eraan zat te komen
en heb ik bewust deze quilt aan de kant gelegd.

Om een goede  (nieuwe) start te maken heb ik deze 
inie-mini-pyramide gemaakt.
Als je goed kijkt dan zie je dat deze is 
opgebouwd uit 3x een kleine pyramide.




Natuurlijk is er ook nog het werk,
en de workshops.
De cursisten laten de meest mooie
blokken zien van hun Queen Kay.


Peren in verschillende vormen.


Een perfect uitgevoerde giraffe,


met mooie vlinders. Wat een creativiteit aan tafel.



Zelf doe ik ook een duit in het zakje met
deze Proud Mary, van DelftsBlauw.
Veel verder ben ik niet gekomen.


Want dit is ook gaande.
Inpakken, inpakken en inpakken.
Doos na doos na doos,


label na label na label.


Het raakt als leger in huis!


Er is er een jarig, en dat wordt gevierd met een bee
en een show en tell.
Hier de jarige Annemiek met haar Vermont,
het is een plaatje, zo mooi van kleur.
Echt waanzinnig mooi.


Ook hier op tafel mooie Queen Kay blokken.
Om te jatten gewoon.


In Zutphen zijn we ook begonnen aan 
de Pretty Little Pots.
en zijn de eerste resultaten te bewonderen.


Wat zijn ze leuk, 


Eigen kleuren, eigen achtergronden,


Sommige goed voorbereid in een plastic hoesje
keurig in een map.


Smiddags gingen we verder met de
Sweet William.




En als Wilma en ik aan het eind van de dag
bij Hoppiness binnen wandelen,
blijft ook het bier in het thema!


Afgelopen zondag hadden we afgesproken bij 
Aljona in Schagen. 
Zo zalig om in een winkel te zijn die 
gesloten is. Zo lekker om zelf de klant te zijn
en om op je gemakje telkens de winkel
in te lopen om te zien of er iets van je
gading bij is.

Ook bijzonder fijn was het om mijn 
Butterfly Ball Quilt op te kunnen halen.


Het quilt werk is bijzonder knap.


Van zijn levensdagen zou ik dat niet voor elkaar
krijgen.


Het is een juweeltje geworden.
Deze vrijdag gaat ze in de bus om mee te 
reizen naar Nantes.


Hier een quilt van Aljona,


Is Marieke een quilt aan het rijgen voor Rina.


Wordt er een volgende quilt gebracht
om door Aljona gequilt te worden.


Is er tijd om bij elkaar te kijken.


Zie ik ineens wanneer ik mijn eerste 
pyramide heb gemaakt.


Ligt de Sweet William op het quiltraam


En kan ook deze hopelijk mee naar Nantes.
Leuk om nieuwe quilts in de stand te hebben.


Mijn volgende pyramide slinger komt zowaar
bijna klaar.


En thuis ging gisteren het inpakken
weer door. 


De pyramide is en blijft onder handbereik.


En ben ik blij met alle voorbereidingen
die ik ooit gemaakt heb.
Als we straks afreizen naar Nantes
liggen er voldoende plastic zakjes klaar
om nieuwe te kunnen patchen.
(uiteraard worden deze zakjes
oeverloos overnieuw gebruikt)


Vanochtend was Frans al
druk bezig met de houtvoorraad.

Als straks de verbouwing klaar is
en de houtkachel er staat 
kunnen we los!


Tot zover,


Tot blogs, zeer waarschijnlijk vanuit Nantes.


Juud

Remember; Better finished than perfect











5 opmerkingen:

Marguerite zei

Druk, druk, druk...
Weet je van voor nog wel dat je van achteren ook nog leef?
Maar wat een moois allemaal

Floor zei

Wat een heerlijk gezellig blogje weer Juud!
Je bent druk, dat is wel duidelijk. Druk met verbouwingsdingen (niet leuk) en druk met quilters, quilts en quilts in wording (wel leuk).
Zie prachtige dingen voorbij komen. Leuke blokken waar je gelijk ook aan wilt beginnen, en dan die schitterende quilt van Annemiek!
Jouw vlinderquilt was al een plaatje, maar het prachtige quiltwerk van Ajona maakt hem helemaal af, wat een klasse!
Jammer dat die dus niet in Amersfoort te zien is.
Haasten als je tijd heb..... dat is nu juist zo moeilijk.
Zo snel als ik een dag heb waar er helemaal niets moet, ben ik zo traag dat er ook niet meer kan :-)
Daar heb jij geen tijd voor de komende tijd.
Leuk dat je twee lieve logees krijgt.
Sterkte met inpakken.

Coby Breitner zei

Wat een heerlijk lekker lang blog Juud. Druk druk dat zien we wel maar ook leuke dingen waar je energie van krijgt.
Vraag me af waarom is het patroon Butterfly Ball nergens los te koop?

Phyllis zei

Dat is een slimme tip van Frans, die ga ik onthouden en (proberen) in praktijk te brengen. Geen verbouwing hier, maar wel andere zaken waardoor de boel soms overloopt, zullen we maar zeggen.
Prachtig dat quiltwerk, heel bijzonder en ik ben heel benieuwd wanneer ik deze quilt 'in levende lijve' ga zien, ik kijk ernaar uit.
Succes met alle voorbereidingen, je ziet nu natuurlijk overal dozen en spullen die ingepakt en verplaatst moeten worden, op je werk en dan ook nog thuis.
Probeer een beetje op jezelf te letten, wanneer het kan (bijv. na Amersfoort en als de verbouwingswerkzaamheden het toestaan) er even een dagje tussenuit of zo.
See you soon Xxx

Carin zei

Wat een mooie projecten weer. Succes met de verbouwing.