vrijdag 22 april 2022

Nantes IV

 Het is half tien en ik lig op bed.

Vandaag was het rustig op de beurs,

sterker nog ik heb zelfs tijd gehad om lekker

te patchen.

Dit keer aan de Queen Kay, er was van alles

ge-roxanned-glu-basted, maar nog niet

geappliqueerd.



Voor de standhouders is er een soort van lunchroom/koffiekamer ingericht,
waar je lekker een goede bak koffie 
kunt halen uit de Nespresso machine.



Als je dat zou willen kun je smiddags je
dorst lessen met een biertje vers van de tap.
Ik dacht nog dat niemand dat zou doen,
maar het tegendeel wordt altijd bewezen.
Vanmiddag zag ik iemand een biertje tappen,
en toen dacht ik:

"En nu terug je stand in?"

Het zal aan mij liggen, maar ik vind dat 
wel een beetje gek.

Wachtend op mijn koffie voelde ik dat er iemand
keek, maar ik was toch echt alleen in de ruimte.
Hmmm......
Aha, er is ook een vide en daar stond
van het Franse Platteland Ed en Betty.
Zo grappig.





Dit is een quiltje van Anni Downs, met in de 


vaas bloemen engeltjes. Wat leuk bedacht,
uiteraard staat het patroon in haar
net uitgebrachte boek.


Les Yeux Noir, de zwarte ogen,
werkelijk een SCHITTERENDE quilt.
Nu nog wat extra tijd.


Ontmoet Stephanie, een schat van een vrouw
uit Adelaide. We hebben elkaar vier jaar geleden 
ontmoet op de beurs in Sydney. 
Het was absoluut een verrassing om haar en haar man
Lindsey hier te zien.



En dan Willemke met haar nieuwste quilt.


Ze zit in het bloggershoekje heerlijk te quilten,
samen met haar Franse vriendinnen.
Het ziet er super gezellig uit.


Albert de Rennes, een vintage mannenpopje,
die overal en nergens reist en vooral
gefotografeerd wordt met zijn fans.
Eerlijk is eerlijk ik had nog nooit van 
Albert de Rennes (heeft een eigen IG account)
gehoord.


Ik moet er ook aan geloven en heb
Albert in mijn armen voordat ik het weet.



Dag dames!



Ook de make and take is enorm leuk,
vandaag waren ze bezig met een speldenkussen
met allerlei steekjes van Sue Spargo.
Het garen werd aangeboden door Wonderfil,
enig.


Oh en dan deze Australië tas!
Zo MOOI!


Mijn tas heb ik vanochtend nog even 
op de kiek gezet,
samen met het borduur waar ik mee bezig was.


Zoals gezegd zijn Petra en ik vandaag de 
tentoonstellingen af gegaan om onze
"dit-willen-wij-graag-in-Amersfoort-laten-zien"
keuzes te maken.



In de Salon van Margaret haar agenda, 
zo leuk dat je weer plannen kunt maken!
Nog leuker dat wij er ook in staan!


Judy zit gezellig met haar dochter Emma 
in haar Salon.


En zien we net hoe Deborah Dorward 
geïnterviewd wordt.


Bij Karen Cunningham is het net rustig,
komt dat even mooi uit.
We hebben even lekker bij kunnen kletsen.


De lunch eet ik vandaag buiten.
Elsbeth brengt dat trouw elke dag voor ons mee.
Ik eet de meest lekkere salades.


Het is gezellig buiten,


Binnen ga ik nog even naar de VIP ruimte
voor een kopje koffie.
De macarons worden net geserveerd,
en deze dame dacht het er even lekker van te nemen!


Het borduurtje is af gekomen en heb ik 
ook met horten en stoten lekker een blok van de
Queen Kay af gekregen.


Morgen de laatste dag, ben je weken aan het
voorbereiden en in vier dagen is het weer voorbij.

Op zo een laatste dag is het altijd rustig,
ik neem een volgende borduur mee.

Tot in AMERSFOORT!

van donderdag 5 tot en met zaterdag 7 mei
vind je ons daar, met een hele boel mooie
Australische quilts, 
van traditioneel, tot modern en alles
wat daar tussen in zit.

Een spekkie naar ieders bekkie!


Tot blogs,


Juud


Remember: A*M*E*R*S*F*O*O*R*T





10 opmerkingen:

Maria zei

Hey Judith, vorig jaar ben ik ook geweest, nu helaas niet. Bedankt om toch even mee te mogen genieten. Groetjes, Maria.

Marguerite zei

Dat je nog puf hebt om een blogje te schrijven na een beursdagje?
Genieten nog 1 dagje morgen en dan alles weer inpakken

Coby Breitner zei

Dat was een mooi overzicht. Thx

quiltingmieke zei

piep bedankt om ons mee te nemen meid, nog een fijne beursdag gewenst.
knuf

Margot zei

het gaat zo snel voorbij , maar zo leuk van je dat je op je blog zo'n fijn verslag met foto's hebt gegeven..
En dan is het de laatste dag in een rustig tempo , en wat enig om de bekenden te zien ! Ook wel tof dat je nog steekjes hebt gezet , dat zijn de Nantes steekjes - als die maar goed houdbaar zijn ! -

En dan de standplaats weer afbreken en met de nodige attentie alles weer in de grote bus stoppende elkaar !

Dan is het terugrijden , Kom goed thuis !
En tot ziens in Amersfoort !!!!

Dientje zei

Wat is het genieten daar. Succes vandaag en alvast een goede terugreis gewenst. Groet, Dientje

riet zei

Dank voor je blogs en je filmpjes op instagram. Rita

Floor zei

Ook wel fijn dat het deze dag wat rustiger is. Altijd fijn om mensen te ontmoeten en even een praatje te maken.
Succes met de laatste dag.
Dan alles weer opruimen, dat is niet het leukste werk, maar straks weer gezellig naar Amersfoort.
Neem aan dat je kaartjes kunt kopen aan de kassa en dat het niet verplicht is om van te voren online kaarten te kopen?

Sabine.v zei

Bedankt voor de leuke filmkes op facebook. Zo was ik er ook een beetje bij.
De sfeer in Nantes en de quilts in het echt kunnen bewonderen is natuurlijk een meerwaarde.
Geniet van een avondje rust en kom goed en veilig terug thuis !
Ik heb vandaag kunnen genieten van een tentoonstelling in Oudenaarde. Grote en prachtige antieke collectie quilts van Chantal.de.poorter@telenet.be en in het stadhuis konden we een grote hoeveelheid wandtapijten bezichtigen uit de jaren 1500 -1700. Het was subliem en uniek.
Hopelijk kan onze jeugd dat handwerk nog ontdekken en aanleren en appreciëren.
Heel veel groetjes.

CecileD zei

Hello Juud ! It was so nice to meet you again in Nantes ! I wish you a wonderful quilt show in Amersfoort ! Enjoy every minute !! Cheers !