zondag 27 maart 2022

Van alles en nog wat

Vorige week zondag was "de zondag" bij mij.

Met ons vieren aan tafel. 

Wie dat dan zijn? Nou Wilma, haar moeder Loes en Petra.


Loes heeft de Threadneedle Street helemaal af.
Binnenkort ben ik in Schagen,
wat er dan mee gaat naar Aljona?
Precies!


En de maakster bij haar werk.
Ze heeft er met heel veel plezier aan gewerkt.
Tijd voor een volgend project.


Terwijl de dames op de grond druk bezig waren,
zat ik gewoon lekker aan tafel te borduren.
Wat zijn die Pretty Little Pots van Wendy Williams
toch leuk om te maken.


Lapjes en vilt uitzoeken, een leuk
garen erbij en hoppa!


De Pistil stitch ook maar eens gemaakt.
kinderlijk eenvoudig, maar 
wel weer een leuk resultaat.


Maandagochtend duik ik mijn kamer op
om een begin te maken aan 
een van de blokjes van 
Curious Journey, de nieuwe bom in
Amsterdam.


"ineens heb ik de kolder in de kop"
Ik erger mij kapot aan de rommel op tafel,
zie door de lapjes mijn keuzes 
niet meer.
in 'no time' staat mijn kamer op zijn kop.


Worden stoffen gesorteerd en worden 
er van stoffen afscheid genomen.
LZ verheugd zich op wat er komen gaat.
De kliko krijgt dit keer NIKS.

Worden er ook lapjes gevonden
voor een volgend Pretty Little Potje.
Hoewel vreselijk veel zin om deze te gaan
maken moet ze toch nog even wachten.
(ze wacht nog steeds)

Maar het is ook mijn vrije dag,
en om die nu helemaal op te maken aan
poetsen en schoonmaken, opruimen
enz. enz. is ook zonde. 


Op naar Barneveld voor het

'wekelijkse kopje koffie'

Gezellig de benen bij Aaf onder de 
tafel schuiven. 
Irma is druk bezig met haar versie
van Sweet Madeline van Brigitte Giblin.







Het is niet moeilijk om te zien dat ze er
erg veel plezier aan beleeft!



Thuis pak ik de dames in de boot
weer op.
Badpakken met kekke badmutsen
worden gemaakt.
Blozende roze gezichten,


Wiebelend in een boot,
Pickwick vraagt mij wat ik uren doen kan?
Nou da's niet zo moeilijk om die 
vraag te beantwoorden.



In twee dagen tijd raakt mijn kamer
weer opgeruimd.


Tafel anders neer gezet, 
een tafel voor het snijwerk,
ik kan weer heerlijk vooruit.



In Amsterdam bijvoorbeeld,
bij Petra Prins Amsterdam.


Ook hier aan de Dear Jane,
wat zijn en blijven dit toch leuke lessen.



Ook worden er cirkels gemaakt voor
nog een blokje Curious Journey.


En terwijl ik bij Wilma op 
zaterdagmiddag in de zon zit,
na de strijk, de was en de boodschappen,


zie ik ook Annemarie weer eens,
dat is werkelijk maanden geleden,


worden bijna alle cirkels
geappliqueerd.

En vandaag?

Vandaag is het "Start je Curious Journey dag'
in Amsterdam.

Daag!

Fijne zondag,


Juud


Tot blogs,


Remember; Better finished than perfect.

 

10 opmerkingen:

Annelies zei

Veel plezier in het Amsterdamse vandaag. Je bent weer heerlijk bezig.

Dientje zei

Een blogje om je ogen weer goed te gebruiken, prachtige creaties. Genoten. Fijne dag. Dientje

Marguerite zei

Tjemig wat haal jij veel uit een dag!
Doe het je niet na.
Veel plezier in Amsterdam.

quiltingmieke zei

Piep veel plezier vandaag knuf

Ineke zei

Wat een leuke en heerlijke week heb je gehad. En af en toe je handwerk kamer opruimen is goed want je komt zoveel tegen dat je niet meer wist dat je ze had (ervaring) 🤪
Liefs, Ineke🦋🌷

Floor zei

Wat een gezelligheid weer bij jou. De eerste foto... wat een schitterende quilt.
Die wordt straks prachtig gequilt dan is ie nog mooier.
Je quiltkamer opruimen... ik ken dat.
Je doet het, en binnen no time is het weer een bende.
Zo ook bij jou :-)
Maar... het is een mooie bende toch? Overal lapjes, dat is alleen maar leuk om naar te kijken.
Dat theezakje had ik ook laatst... wat kan ik uren achterelkaar doen.
Bij mij kwam daar slapen als antwoord haha!
Ik kan namelijk niks uren achter elkaar doen, na een uurtje ga ik weer met wat anders aan de slag.
Onrust hè...
Geniet van je prachtige borduursteekjes. Echt kunstig om ze
zo mooi te maken.

Coby Breitner zei

He heerlijk wat een gezellig blog waar veel voorbij komt. Nou je het erover hebt, oeiiii mijn quiltkamertje kan ook wel een opruimbeurt gebruiken.
Zo mooi al die steken, daar zou ik nou weleens een workshopje in willen gewoon steken oefenen.
Groetjes Coby

Annie Kingma zei

Ogen komt je te kort, heel mooi werk allemaal.
En gezellig te lezen, vooral de borduurtjes helemaal mooi
Groetnis Annie

Lijntje zei

Een stapeltje oude quiltmania’s zitten bekijken. Kom ik in 2014 een gezellig verhaaltje over jou tegen in het “bloggershoekje.” Daarin schrijf je reacties erg op prijs te stellen. Nou geniet ik altijd van je blogjes en laat meestal geen reactie achter.
Nu dus wel om even te laten weten hoezeer ik je verhalen waardeer. Dankjewel hiervoor en ik hoop er nog veel te lezen.
Lieve groeten, Lijda

Shams Malik zei

nice too sseee that what causes canker sore, how to get rid of a canker sore in 24 hours