zondag 20 maart 2022

We bloggen verder

 Een blogje over de gebeurtenissen 

tussen 17 en 19 maart is sneller geschreven.

laat ik dat dan ook maar even doen.

afgelopen vrijdag was ik in Schagen, 

dat kan maar een doel hebben; 


Aljona Patchwork en Quilting.


Met een leuk werkstuk om weg te kunnen brengen; 

Butterfly Ball!


Jacqueline (Neeftje) is ook begonnen. 

Die staat nog aan een pril begin! 

Die heeft nog ZAT te appliqueren!

Voor haar natuurlijk leuk dat mijn quilt daar nu ligt, 

kun je toch eens goed de quilt bekijken waar jezelf

 net aan begonnen bent.

Kijken wat ik heb gedaan en vooral kijken 

om te bepalen wat je anders zou willen.



Zelf blijf ik het altijd leuk vinden om 
twee quilts op elkaar te leggen. 

Het ontvangst was geweldig, koffie en gebak!
Over gastvrijheid gesproken. 



Het stopte niet bij de koffie,
er werd met een heel stel geluncht,
wij konden zo aanschuiven!




Aljona, afkomstig uit de Oekraïne,
heeft haar moeder naar Nederland gehaald.
Dit behoeft geen verdere uitleg.
De moeder van Aljona heeft deze
borduurwerken gemaakt, 
Jacqueline heeft er deze sterren tussen gepatcht,
nu nog door quilten en er is een prachtige quilt!



In een quiltwinkel zie je natuurlijk prachtige werken
voorbij komen. Dat was in Schagen niet anders.
Deze tekening werd in stof nagemaakt,


helaas weet ik de naam van de maakster niet,
maar wat een pracht!
Alles is op de machine geappliqueerd,
is er in geborduurd, gewerkt met kraaltjes.
Echt geweldig mooi.
(inmiddels weet ik dat dit Hetty de Wijs is)


Met een gerust hart laat ik mijn Butterfly Ball achter.
Nu wachten wat Aljona ervan gaat maken,
dat blijft toch spannend.


In Schagen, wonderschoon stadje, is een heerlijke
IJssalon. We laten ons dat geen twee keer zeggen,
in de zon genieten we van een verse gember/sinasappel thee en 
een zalige ijscoupe!


Nu de Butterfly gedaan is, heb ik weer tijd voor
'mijn tussendoor' de piramides.
Stapels heb ik er al gemaakt, en kan 
ik ze gewoon aan de tussenpunten zetten.
Gewoon een beetje lukraak.
Op zijn Juud's.
Lekker in de auto, een beetje kletsen,
en vooral patchen.

 

We gaan bij Entes Tulpen langs,
nu moet je natuurlijk tulpen in huis hebben!


We kopen bossen aan de bol.


En een bosje voor op de vaas.

Vandaag heb ik gewoon lekker gewerkt.
We zijn begonnen aan een nieuw project;

Pretty Little Pots van Wendy Williams.


Kleine bloemenpotjes, ik ga ze maken op 
Dutch Heritage Pindots, of andere
ondergrond stoffen van Dutch Heritage.
En de potjes, er zijn zoveel stoffen in 
de Dutch Heritage dat ik lachend 
52 verschillende potjes zal kunnen gaan maken.



Ook een Tulpenboeketje!


Te leuk om te maken,
beetje vilt, wat stofjes,
wat perle garen, boekje van Sue Spargo,
appeltje eitje!

Ik heb er weer een lekker klusje bij!

Fijne zondag allemaal,


Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect!


























6 opmerkingen:

Annelies zei

Wat laat je een mooie dingen zien van jezelf en anderen. Heel leuk ! Fijne zondag.

Marguerite zei

Spannend hoor! Je quilt achter laten, maar je hebt het vaker gedaan.
Jaren geleden in Schagen geweest en toen ijs gegeten bij de ijssalon.
Deze is er dus nog steeds. Wij konden toen niet kiezen welke smaak.
Gezellig weer de tulpen in huis

Floor zei

Wat een gezellig blogje weer Juut.
Wat fijn dat Aljona haar moeder naar Nederland heeft gehaald.
De quilt die Hetty van de tekening heeft gemaakt.... ongelooflijk!
Wat heeft ze dat schitterend gedaan.
Lekker tulpjes kopen, heerlijk ijs eten en ook nog zo'n leuk nieuw project beginnen.
Wat kan een mens genieten hè?

miekequilt zei

Schagen staat op mijn lijstje voor binnenkort. Leuk om bij jou alvast meer te weten te komen.
Je nieuwe quilt vind ik enig. Wat een leuk patroon en wat een leuke combinatie van stof met vilt. Veel plezier met het maken!

Coby Breitner zei

Wat een vrolijk voorjaarsblog, komt vast door de kleurtjes. Tja de butterfly ball doet daar ook aan mee, vind het zo'n leuke quilt.

Marja Rijnsburger zei

Een gezellig blogje weer met zoveel moois.
Groetjes Marja