dinsdag 12 oktober 2021

Nantes, Pour l'amour du fil

 Dit was niet de eerste beurs waar ik naar toe ben geweest,

ik zou nu toch werkelijk moeten weten hoe 

DRUK je bent op een beurs.

Toch had ik de gedachte op elke dag te bloggen........

Nou dat is overduidelijk niet gelukt!


Het beursritme is vermoeiend.

Op tijd uit bed want op het logeeradres

zijn wij niet de enige die onder de douche willen,

ontbijten, even wat tijd voor jezelf voordat

de drukke dag begint.

Dan in de file naar de stad. Dat was voor mij

Pyramide-maak-tijd, heerlijk.

Op de beurs, VOOR de opening, maak

ik mijn filmpjes (die op instagram en facebook

zijn geplaatst).

De standhouders nemen 'de achterdeur',

daar waar alle tentoonstellingen zijn.

Mooi makkelijk om dan gelijk een filmpje te maken.

Het is dus incorrect om te denken dat er weinig bezoekers waren,

die waren er voldoende, alle filmpjes zijn VOOR de opening 

van de beursdag gemaakt.


We zien en ontmoeten veel klanten,

met name de eerste twee dagen is het super druk

aan onze stand. Op vrijdag wordt het wel wat rustiger 

en op zaterdag kakt de hele beurs in.


Die laatste beursdag is het ergst. 

De echte fans zijn al lang geweest, op zo een laatste dag

heb je de 'wandelaars', de kijkers, en duurt een dag

vreselijk lang. Klinkt niet enthousiast, maar zo is het nu eenmaal.

Gelukkig weet ik inmiddels hoe zo een laatste dag is

en breng ik de pyramides mee de stand in.

De laatste 6 worden die dag gemaakt. 


Het aller ergste aan de laatste dag is dat alle standhouders

op hetzelfde tijdstip gaan afbouwen, en allemaal op hetzelfde tijdstip

de auto willen beladen en allemaal graag rond hetzelfde tijdstip 

weg willen komen.

CHAOS!




Het blijft verbazingwekkend hoe zo een gebouw van kaal en koud
omgetoverd word in een mooi quilt paradijs en net zo 
snel weer terug gaat naar haar ongezellige koude zelf.


Jo Colwill van Cowslip UK, 
is een paar minuten na het sluiten van de beurs
al ontmanteld.

Stukken doek worden van de achterwand gescheurd
zodat op dat stuk textiel de quilts ingevouwen 
kunnen worden.


Verhuisdozen verschijnen uit het 'niets'


Is het Quiltmania team druk met het weghalen,
opvouwen van de quilts.


Ook bij ons gaat het in rap tempo.


Het is bedrijvigheid alom.


Alle standhouders verzamelen zich achter in de 
mega grote hal. Te wachten totdat je met je auto, bus,
bestelwagen aan mag komen rijden om te beladen.


Het regende onvoorstelbaar hard, en toen ik 
naar de gehuurde bus liep werd ik zelfs bijna omver geblazen.
Dit zijn weersomstandigheden die je liever niet hebt
wanneer je af moet bouwen.


In de stromende regen, in het donker, kunnen wij uiteindelijk
de bussen beladen.


Wanneer ik om 20.00 uur (twee uur na het sluiten van de beurs)
moe, koud, nat en rillerig in de auto stap is het echt nacht.
Mijn koplampen verlichten de standhouder die alles
onder een blauw zeiltje op een open aanhanger 
veilig probeert te stellen.
Och wat had ik met ze te doen.

Daarna help ik Elsbeth, Gerda en Cathelijn nog even,
die later aan de beurt waren om voor te komen rijden
en nog bezig waren om voor Amsterdam 
alles in een bus te krijgen.
En dat allemaal in de stromende regen.
Zeik en zeik nat waren we.


Om 21.00 uur zijn we op het logeeradres,
we douchen, eten nog een klein beetje en gaan op bed.

Op zondag wilden we namelijk vroeg vertrekken om 
in een keer naar huis te rijden.
Ook dat is gelukt. 

Om 07.00 uur in de auto en was
ik uiteindelijk om 20.30 uur thuis.

K*A*P*O*T

Ik heb de maandag en de dinsdag nodig gehad
om weer een beetje uit te rusten en 
slaap in te halen.

De winkel is rommelig,
alles van Nantes erin, 
en direct snijden voor Rijswijk.
De beurzen zitten voor ons eigenlijk 
te krap op elkaar,
maar wat heerlijk om het weer te MOGEN!

Donderdag stappen we weer 
in de auto, voor een kort ritje,
om in Rijswijk op te bouwen 
om jullie daar op 
vrijdag, zaterdag en zondag te 
ontmoeten.


Wij hopen je daar te zien.


tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect

7 opmerkingen:

CecileD zei

It was so nice to see you in Nantes Judith ! I'm sorry for the rain and wind... not easy to work with...but it was a wonderful and beautiful festival !
See you in April, same place, same joy !!
Cheers !

CecileD zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Annelies zei

Volgens mij hadden jullie op de dag van terugrijden ook slecht weer. Het trok van west nar oost, dus wij hadden er 's avonds pas last van. Succes met de volgende beurs en sterkte met de drukke dagen.

Floor zei

Heerlijk weer een blogberichtje Juud! Maar wel een stressvol bericht.
Jeetje wat ongezellig dat afbouwen en alles opruimen.
Weer een kale hal, en dan ook nog zoveel mensen die tegelijk alles in de auto's willen doen.
Natuurlijk willen ze allemaal snel naar huis.
Dan het weer, storm en regen.
Ik heb met je te doen, ben al moe van het lezen van alles wat er gedaan moest worden.
Ook een filmpje met lege kramen, heb geen adres van Instagram van jou, dus de leuke filmpjes heb ik niet gezien.
Nu weer een beurs, dat is inderdaad eigenlijk allemaal te veel.
Had niet gedacht dat er veel mensen zouden durven komen in deze onzekere tijd.
Om die reden sla ik de beurs in Rijswijk over. Durf niet tussen zoveel mensen tegelijk te lopen.
Wens jullie veel sterkte met het opbouwen van de volgende beurs.
Lieve groetjes,
Floor

Phyllis zei

Wat ik zie en jij beschrijft is zo'n beetje als wanneer vroeger op een disco-avond op school ineens de lichten aangingen, of in een bar of pub, plots is het feestje over.....
Nogmaals hartelijk dank voor alle filmpjes, heb ervan genoten en hoewel vermoeiend allemaal, toch ook heel veel plezier en succes in Rijswijk!

Coby Breitner zei

Zo zag ik het ook helemaal voor me. Dat het hectisch zou zijn omdat er veel in een paar dagen zou moeten gebeuren.
Helaas kan ik niet naar Rijswijk terwijl ik er bijna om de hoek woon. Ik treur niet want ik vertrek donderdagochtend een weekje naar de zon en als ik terugkom meteen door naar een quiltweekend, nou wat wil een mens nog meer.
Zie jullie graag weer in de winkel.
Succes op de beurs in Rijswijk.

Kleine Vingers zei

Dank voor alle leuke filmpjes en veel plezier op de beurs in Rijswijk