zondag 17 oktober 2021

En weer door

Met lekkere teugen ademen we de boslucht in.

Wat heerlijk om weer naast elkaar

te stappen op het Trekvogelpad.

Dit keer was het van Hoenderloo naar Loenen,

een kleine 18 kilometer.

Hoewel we meester zijn in verdwalen,

gebeurd dat dit keer niet en blijven de geplande 18 km

gewoon 18 kilometer.


We zijn en blijven de wandelende picknick.
Het is gewoon onvoorstelbaar leuk om ergens te gaan zitten,
het liefste op een bankje, om daar je boterhammetje te eten.
Dat is voor ons op en top genieten.
De dag van te voren beginnen de boodschappen
gezond.


In Hoenderloo parkeren we tegenover de 
Boeren Kinkel een restaurant.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar als ik na een 
autorit van een uurtje de auto uitstap moet ik plassen.
Vaak zoeken we direct naar een passende struik of boom.
Met een restaurant op 10 meter afstand,
gaan wij voor de wc en een kop koffie.
We bestelden cappuccino, wat we hebben 
gekregen weet ik niet. Het was warm, het rook 
enigszins naar koffie en lag er een kletskop bij.
Daar houd het dan ook wel bij op.


Niet veel later verlaten we Hoenderloo
voor de bossen op de Veluwe. GENIETEN!
Het is weer prachtig weer, niet te heet,
een lekker zonnetje en de regen is pas veel
later op de dag voorspeld.


We lopen zelfs op de Kabouterroute,
zal wel een wandelingetje zijn voor de kleintjes onder ons,
voor ons minstens zo leuk.


Butterfly's ball! Wat een prachtige rups,
mijn volgende rups wordt ook KNAL GEEL!
Een Trekvogelpad rups dus.


Perfect getimed vinden wij een bank in de zon,
uitkijkend op een uitgebloeid stuk heide.
Hoe leuk wil je het hebben.
Bomen in de buurt voor het plasje,
natte doekjes in de tas om de handen
mee te wassen en dan ritsen de rugtassen open!


Een heerlijke soep, bloedje heet, hummus, vers brood,
jus d'orange en een kopje thee.
Het leven is goed wanneer de matties op pad gaan.


Hoewel niet veel, maar toch hebben we een aantal
Rood met Witte Stippen gezien.


Met mijn achterste hoog in de lucht, een lachende Wilma,
maak ik deze foto. 


We horen het vaker, en zien het ook zelf wel,
we zouden wel zussen kunnen zijn.
Altijd weer leuk wanneer we opmerkingen krijgen 
dat het zo heerlijk moet zijn om met je zus te 
kunnen gaan wandelen.


Heerlijke lunch plek toch?


Op weg naar Nederlands Hoogste waterval,15 meter hoog
en in 1865 door mankracht aangelegd om het
Apeldoorns Kanaal van water te voorzien,
komen we nog een mooie paddenstoel tegen.


Het is echt zalig om eindelijk weer samen op stap te zijn.
Hopelijk kunnen de wandelschoenen weer snel aan.


Dat wij in vrijheid stappen wordt in Loenen
nog eens duidelijk. Het is geen 
vanzelfsprekendheid.


Deze zwam was echt mega groot
en sterk.

Inmiddels is het vandaag alweer de laatste
dag op de Patchwork en Quiltdagen 
in Rijswijk.

De dagen vliegen voorbij.

Fijne zondag,


Tot blogs,


Juud

Remember; better finished than perfect!

 

6 opmerkingen:

Annemiek zei

De eerste 18km zitten weer in de pocket en met mooi herfstweer. Dat is extra genieten.

sylvia zei

Lekker hoor, 18 km aan de wandel! Wel eens aan een uixi gedacht om te plassen? Ideaal! En nee, ik heb geen aandelen haha, maar er wel een hoop plezier. Fijne laatste beursdag of is dat net zo'n leegloopdag als in Nantes?
Groetjes, Syl

Coby Breitner zei

Wat een prachtige wandeling Juud met mooie foto's.
Ben natuurlijk benieuwd hoe de beurs was?

Marguerite zei

Wat een leuk blogje weer.
En dan dat plassen achter een struik. Hihi.
Voor mij echt een dingetje.
Laatst kwam tijdens het lopen mijn plas bijna mijn oren uit.
Eindelijk alle moed bij elkaar geraapt en tussen de struiken.
Kom ik er uit zie ik in de verte de boswachter aankomen...

Floor zei

Plassen achter een boom, dat is reuze onhandig en dan zit je daar in je blote kont :-)
Dan maar hopen dat er niemand aan komt. Maar ja, als je moet...
Jullie hebben een heerlijke wandeling gemaakt wandelzusjes!
De Veluwe... een mooier plek bestaat niet in Nederland toch?
Kijk, dat kabouterpad, dat lijkt me wel wat, lang genoeg voor een bejaarde.

Unknown zei

Herkenbaar hoor, plassen achter een boom. Maak er nooit een punt van. Als je moet dan moet je.