woensdag 19 mei 2021

#Juudwithoutaneedle

Op Insta heb ik een #

die Juud without a needle heet.


Maar wat is dat? Juud zonder naald?

Bestaan die dagen echt?


Ze bestaan en zien er dan zo uit.
Op stap met Mattie Wilma.
Altijd spannend want wanneer we samen op stap gaan
verdwalen we 
ALTIJD!

Gelukkig kunnen we er altijd ook weer hartelijk
om lachen.
We wandelen het Trekvogelpad,
dit was de etappe Gaasperplas en Weesp.
Een klein ommetje van 10 km.
Maar met onze kaartlees technieken 
hebben wij hebben er 15 van gemaakt.

Nodig ons niet uit voor een puzzeltocht, 
wij komen nooit aan.
Plezier hebben we wel!


Dreigende luchten,
maar wij wisten zeker dat je vaker niet dan 
wel in de regen loopt!


Tijd voor een fotootje of twee, drie en wat maakt
het uit we schieten er nog een.


We zijn nog geen km onderweg of het begint
te spatten......


Maakt(e) niet uit, de omgeving, onder de rook
van Amsterdam is prachtig.


Op een droog moment verwennen wij ons zelf.
Soms is het maar goed dat je niet weet wat er nog wacht.



De koffie is nog niet op of het begint te regenen,
te regenen en te hozen en zo mogelijk
nog harder te regenen.
Foto's worden er door mij niet meer gemaakt.
Wilma knipt nog even door.


Ik loop nooit in een spijkerbroek,
die broeken zijn niet zo warm, en eenmaal
nat droogt het nooit meer.
Waarom ik op een regenachtige dag kies
voor een spijkerbroek?

Dacht ik nu werkelijk dat onze geplande 10 km er
ook werkelijk 10 km zou worden?


Langs het Amsterdam Rijn kanaal is het officieel.
Ook mijn BH is nat
en dat niet alleen. 
Alles wat we aan textiel aan hebben is nat. 
Ik heb nog droge sokken, die van Wilma
waren ook nat.
Deze lullige foto laat zien hoe ik mij voel,
koud en nat en nog zeker 1 1/2 uur bij de auto vandaan......

Met dit weer moet je gewoon binnen blijven.
Maar met dit waardeloze voorjaar hebben we al zo vaak
wandeldagen verruild voor quiltdagen dat we nu gewoon 
lekker op stap wilde. Weer of geen weer.
Nou dat hebben we geweten!


Dat Amsterdamsrijn Kanaal is echt fantastisch,
 maar dan moet het wel warm zijn.

Zo warm dat je met je kont in het gras kunt zitten,
genietend van een kopje thee.
Effe lekker van je afkijken.

Maar het was niet warm, en liepen we al ruim 
een uur in de stromende regen. 
We hebben niet van de voorbij varende reuzen 
kunnen genieten.

En dat is echt zonde.

Het kan maar zo dat we deze wandeling

nog een keertje over gaan doen.

Met mooi weer!

Voordeel is ook dat we nu weten waar we 

NIET af moeten slaan!



Zondag zijn we dapper doorgestapt,
weinig te kiezen ook!


We stoppen nog even voor een foto van deze 87 cm lange
karper. Vraag mij niet wat leuker was, de indrukwekkende vis,
of de visser! Wat was die man trots!


Middags waren we gedoucht en wel weer veilig thuis.
Ik ben de bank niet meer af gekomen.


De regen stopt maar niet, toch fiets ik vandaag door de polder.
Dat had ik al 'even' niet meer gedaan. 
Mijn route blijkt niet meer te bestaan,
en geheel in stijl verdwaal ik weer.

Gelukkig is er een aardige meneer die mij
verteld hoe ik verder fietsen moet.
De polder maakt zo zoetjes aan plaats 
voor nog meer Amersfoort.

Op de fiets ben je overal lekker snel. 
Langs de oude haven in Spakenburg bijvoorbeeld,
die blijft toch even fotogeniek als altijd.


Omdat het weer kan trakteren we ons op een lekkere
latte op een terras. Ook weer gezellig.



middags weer op de fiets naar huis,
door de polder.


Met prachtige luchten.


Natuurlijk hebben we vanmiddag zitten patchen.
Wat we gedaan hebben?

Dat laat ik je morgen zien.

Fijne woensdagavond,
tot Blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect

 


7 opmerkingen:

Ineke zei

Geweldig leuke blog en wat dapper zo door de regen/hoosbuien 💗👍👌

Marguerite zei

Amsterdam Rijnkanaal woonde er vlakbij.
Vaak gefietst van Utrecht naar Weesp.
Maar ohhhhh wat een rotweer hadden jullie.
Echte doorstappers zijn jullie

Floor zei

Wat stoer zijn jullie toch, dat je door die regen liep, al die lange kilometers en dan toch nog lachen.
Je ziet er uit alsof je een regenjas aan hebt, maar die blijkt dus niet waterdicht te zijn.
Dacht dat je tegenwoordig niet meer kon verdwalen met een app of zoiets, maar misschien gebruik je die niet?
Maar gelukkig komen jullie altijd thuis en wachten de lapjes als beloning.

Annelies zei

Knap dat jullie ondanks het weer doorzetten. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn wat kleinere wandelingetjes zijn komen te vervallen.

quiltingmieke zei

piep wat een dappere kanjers zijn jullie.
knuf

Dientje zei

Zeker met het lopen van een route moet je wel doorgaan, terugkeren is even nat. Aangenaam is anders, hoewel het ook zijn charme heeft. En dan later genieten van een douche, bank en warmte. En geen spijkerbroek aan met dit soort wandelweer. Wordt loodzwaar en droogt voor geen meter. Ik hoop dat jullie een beetje bijgekomen zijn van alle nattigheid. Groet, Dientje

Anonymous zei

Hallo allemaal, ik ben opgelicht door zoveel bedrijven die beweerden echte geldschieters te zijn, maar al mijn inspanningen zijn tevergeefs geweest, ik ben meer dan 3500 euro kwijtgeraakt aan nep-geldschieters die beweren te zijn wat ze niet zijn. Totdat mijn vriend me voorstelde aan de juiste geldschieter waarmee ik contact opnam en ik met succes een lening van hen kreeg in slechts 48 uur, zou ik iedereen die op zoek is naar een lening zonder angst aanraden om contact met hen op te nemen via e-mail: lapofunding960@gmail.com
Whatsapp +447868753778