donderdag 20 mei 2021

Judith's Hexagon Sampler

 Niets is er leuker dan wanneer

een quilt je grijpt!


en dat doet Judith's Hexagon Sampler.
Met gemak ben ik ingepakt door deze quilt van 
Brigitte Giblin.

Super leuk om de sterren voor het derde
blok te maken.


En om pentagonnen voor het vierde blok vast
te knippen.


De sterren worden snel genoeg gemaakt,
maar het blok in elkaar zetten....
Dat is een ander verhaal.


Er mogen aardig wat sterren voorbereid worden.
Elke ster in een eigen zakje,
lekker overzichtelijk.


De een na de ander wordt gemaakt.


Lapjes van Di Ford en Margo Krager
passen prima samen.


Voor de gezelligheid ligt het geheel naast
de bank op de vloer.


Stapeltjes maken, blijft ook een leuke bezigheid.


Een beetje spelen.


Op visite bij Annemarie vorige week gaat het blok uiteraard mee.


Zo ook gisteren, waar Wilma bezig is met
de Hexagon Star A day van Karen Styles.


We kletsen en patchen.


Kopje thee, bakje koffie


En ook vandaag, net als tijdens de wandelingen,
ontbreekt de zelfgemaakte soep van Wilma niet.


Buiten regent het.
We zouden eigenlijk gaan wandelen vandaag.
Van de Zaanse Schans naar Landsmeer,
maar met de herinnering aan afgelopen zondag
kiezen we voor de QuiltDag.


Prima besluit.


Wilma gaat lekker verder met het borduren
van haar Mystery.
Een hele klus, maar niet zonder resultaat.





En dan is het ineens bijna zover.
Nog een naad aan blok drie en is ook die af!

Volgende week gaan we samen een paar dagen weg, 
kan ik een lekkere slinger geven aan het vierde blok.

Zo dat was em.

Vandaag en vrijdag lekker in De Winkel.

Fijne donderdag allemaal,
tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect


6 opmerkingen:

Coby Breitner zei

Nou dankjewel Juud wat een gezellig blog met leuke dingen. Laatst toen vroeg je of het nog wel de moeite was te bloggen. Johhh ik word hier zo blij van en bovendien altijd geinspireerd. Je Giblin wordt zo leuk.
Ben benieuwd waar je naartoe gaat, kan je ook gezellig over bloggen toch?!
Fijne dag groetjes Coby

quiltingmieke zei

Ho Juud met blok 4
knuff

Marguerite zei

Ohhh wat is dit weer mooi.
En je blog zo gezellig.
Hoe groot is jou lapjes voorraad eigenlijk?
Bij iedere quilt die je maakt komen de mooiste stoffen voorbij...

Marian zei

Je vooruitgang is geweldig, ik wordt hier zo vrolijk van (en ook natuurlijk van het lekkere bakkie koffie dat ik tegelijkertijd drink).
Ik zie een prachtig sterretje van stof wat ik ook in mijn stash heb zitten, dat ideetje pik ik van je. Zo'n mooi blauw (mijn lievelingskleur) stofje.
Heerlijk om zoveel te lezen en te zien.

Dientje zei

Blijft toch leuk om te doen, het maken van sterren en hexen. Ze worden prachtig van jullie alle twee. Mooie kleuren. Groet,
Dientje

Floor zei

Sterren... quilters zijn er gek op!
Mooie stofjes gebruik je, zo leuk om naar te kijken.
Vanmorgen was het wandelweer, hier geen druppel gevallen vandaag, maar een quiltdagje is altijd heerlijk.
Veel plezier in de winkel.