zondag 14 juni 2020

In ons Huisje

Zaterdag waren we ervan overtuigd;

Zondag gaan we hoe dan ook even wandelen.

Het kwam er heel lang niet van.
Eigenlijk hebben we de hele 
dag IN ons huisje gezeten.

Buiten was het mistig, er werd gelachen,
gepatched, heeft het hier niet geregend,
was het gezellig en het leven goed.

Hoe dat goede leven er dan uit ziet?


Er is de hele dag gewerkt aan 

Hexagon Star a day.

er is niet 1 sterretje gemaakt,
wel zijn er 21 aan een rand vast gezet,
en ook allemaal voorzien van 
een blauwe diamant. 

Niet alle sterren zijn sterren.
Mooie lapjes kunnen als een grote
ster zo hup de quilt in.

"met grote benen"

zegt LZ dan.


Deze vind ik ook leuk
"kat en muis"


Twee forse rijen.
In totaal 128 sterren.
Weken, maanden werk.
Vandaag voor een ware Foto-shoot rond het huisje.


Wat rommeltjes erbij, leuk voor de foto.
In het kleine koffertje de sterretjes die af zijn,
in de grote alle voorbereide sterren,
schaar, garens etc.


De hangmat is ook een gewillig decoratie voorwerp.


Er zitten visjes in de quilt,
visser is immers mijn meisjesnaam.

Nu komt dit sterretje,zo aan de kust,
wel heel goed tot haar recht.


Ook het Dennenboompje blijkt
geschikt decoratie materiaal.


Net alsof de wind het erin
geblazen heeft!

Natuurlijk zit ik dit weekend wel klaar om
de sterren eens te tellen.
Het is vandaag Sterren dag nummer 236
en zijn er (als ik goed geteld heb)
307 sterren gemaakt.
Van al deze sterren zitten er
256 aan elkaar. Dat zijn deze twee
forse rijen.

Thuis ligt een middenstuk met
19 sterren. bij elkaar is dat 275,
in mijn kleine koffertje zitten dus 
ruim 35 sterren te wachten op een plekje.
Het grote koffertje is gevuld met nog
eens 50 sterren die geknipt wachten
om aan elkaar gezet te worden.

Sterretje 366 (we hebben een schrikkeljaar dit jaar)
komt op het label.


Quilten is niet altijd zonder gevaar,
zeker niet als je ook nog zo even
moet blijven zitten omdat 
ik zo nodig een foto moet maken.


En dan Roosje,

Quilt-Roosje.

De koffer vol met lapjes is vele 
malen leuker dan je eigenste mand.
Tien weken out is deze teckel, 
maar ze snapt het al helemaal!


Spelen met een sok op 
mooie lappen die uitgestald liggen op de grond 
is ook SUPER LEUK


En wanneer Roosje drie tellen stil zit
heb ik de mazzel net klaar te zitten
met mijn telefoon.


Daar is het, ons Huisje.
En zoals gezegd, in de hele late namiddag
lukt het ons om dan toch de kuierlatten
aan te trekken.


Het duin over hup naar het strand.
Heerlijk was het, 
eerlijk is eerlijk.


En nu, nu op bed,
morgen worden de tassen weer ingepakt
en ga ik weer naar mijn eigen huis.

Ook weer fijn,
Woensdag is de volgende quilt date!

Tot blogs,
en leuk dat je weer even kwam lezen,



Juud

Remember; Better finished than perfect!




9 opmerkingen:

Marguerite zei

Was weer een super geslaagd weekend zo te lezen.
Ware kunst is het showen van de sterretjes.

christine zei

Heerlijk zo.n weekendje. Met de sterren. Ze zien er prachtig uit .mijn sterren zijn alleen met bloemen lapjes. Het wordt geen quiltmaar ik dacht aan een loper op tafel. Ach we zien wel.
Voor morgen een goede reis terug en de gr aan de anderen.
Oké ik ga nu slapen ..te rusten..

Coby Breitner zei

Dat ziet er weer allemaal heel gezellig uit. Och om op te vreten dat Roosje.

Dientje zei

Wat een prachtige plek voor het weekend. Mooie sterren show. Ik krijg zo weer zin om sterren te maken. Wat een lekker ding is Roosje. Goede terugreis. Dientje

Floor zei

Zucht.... ik ben zo verschrikkelijk verliefd!!!
Op wie dan wel?
Natuurlijk op die kleine dondersteen, kleine Roosje.
Als Peet het te druk vindt, neem ik haar wel hoor :-)
Je hebt prachtige foto's gemaakt met die mooie sterren lappen. Je kunt zo een etalage inrichten in een quiltwinkel.
Nu weer thuis, ook weer fijn toch?

Lou - Max and Louise Pattern Co zei

I love your blocks, your fabrics and your dear little puppy. Looks like a fun weekend.

Conny's-blog zei

Die kleine Roosje zo lief. Je bent ook hele mooie sterren aan het maken..............liefs.Conny

OmaSannie zei

Ohhh Roosje😍 is zij van jou?

BezigeBijMirjam zei

De fotoshoot van de stars a day èn van Roosje is goed gelukt!👍🏼🤗