zaterdag 21 december 2013

Les Soeurs, De Zeuren en een GIVE AWAY

Het is april 2013 wanneer wij met ons vieren naar Nantes gaan.
 
Kijk onder kopje Nantes en je kunt de hele bups nalezen.
 
Stel je voor; het is zomer en je bent jarig.
Da’s balen want je familie is er vaker niet bij dan wel.
Uiteraard bel ik mijn zus die dag;
 
Ik begin dan ALTIJD met kraakgeluiden door de telefoon;
 
krrg krrg Alo? Alo?
“Ici Paris, ici Judith, Alo Alo? voes et mon Zeur?“
Waarop Lz’tje met een enthousiast
 “Wie!” Komt, “alo Oedith? Zeur?”
en ik dan weer terug in mijn beste frans
“wie wie sje swie vottre zeur!”
 
En jaar op jaar vinden wij onszelf dan ook weer zo grappig!
 
En dan nu terug naar Nantes, naar de stijlkamers en daar kwamen
"MS" ( Mon Soeur, de sjieke variant van LZ'tje) 
en ik oog in oog te staan met
LES SOEURS,
en dan MOET je wel!
 
IMG_3328
 
Wanneer je elkaar elke zomer stee vast met “Zeur” aanspreekt, en je dan nu een quilt hebt die naar ons "vernoemd" is!
Nou ja, kansloos.
 
Nu heb je zussen in vele vormen en maten.
Je biologische zus, maar ik heb ook echt quiltZUSSEN.
En de twee waarmee we op reis waren zagen deze quilt ook wel zitten.
 
IMG_3670
 
Sterker nog.... Ineke heeft eind mei het middenstuk al af! Zelf ben ik dan druk bezig met het quilten van Jane (nog steeds), het klussen aan de Burnt, om van Robins Nest nog maar te zwijgen, de antieke van Di…… Maar nu Robins Nest af is….
 
DSC01489DSC01488
 
Mag er gezeurd gaan worden.
 
DSC01492DSC01495
 
En mag de zeur mee op stap. Stapper de stap naar Bunschoten, naar Wilma. Overigens hebben Wilma en ik elkaar op de Dear Jane dag ontmoet en heb ik haar met mijn verhaal geïnspireerd vooral haar Jane af te maken.
 En het is een plaatje, helemaal van
Spakenburgse klederdracht stofjes.
PRACHTIG!
Waar zo’n dag goed voor kan wezen, mooi he.
 
DSC01498
S avonds gaat het middenstuk gespeld en nat op een spanbord mee naar huis.
Dan is ze de volgende dag zo plat als een pannenkoek zonder ook maar een strijkboutje te hebben gezien.
Het span-bord verkoopt Laura Strating in haar Atelier in Amersfoort.
Het is een softboard tegel omspannen met molton.
Ik heb er wel drie, en werkt echt super handig.
 
DSC01502DSC01503

Gisteren ben ik even met Berna in de stad. We bleken allebei wat kleine dingen nodig te hebben en wat is er dan gezelliger om even samen te gaan. Ik ben opzoek naar VIES GAREN, garen wat zich vooral voegt. Grijs, want grijs voert echt de boventoon  niet en een gouden/bruine/beige onbestendig kleurtje. Heerlijke klossen, ik naai er al jaren mee en zou ook niet iets anders willen.
 
DSC01506DSC01505

S avonds blik ik nog eens verlekkerd in de
 ‘hebben we in Nantes verzamelde stoffenbak’
voordat ik verder ga met de volgende stap van de Zeuren-quilt.
 
DSC01510

Het appliqueren van het middenstuk op de rode onderlap. Lekker met vies-GRIJS-garen.
 
DSC01509DSC01511

Nu de hoeken, met een geel-gouden stofje uit de serie van Judie Rothermel, Mill Girls.
He wat heerlijk toch dat ik daar straks mee verder kan.
Laat het buiten maar lekker VIES-grijzen,
binnen is het warm en goed!
 
DSC01491

Van de week had mijn kussen visite!
Berna heeft haar kussen ook af.
Hetzelfde, maar toch ook weer verschillend.
 
DSC01512
 
Weet je wat?
Ik maak er gewoon een Give Away van.
Dan kunnen jullie het kussen ook maken.
 
Volgende week vrijdag gaan we bee’en met elkaar,
dan trekken we daar wel een nummer.
 
Voor nu een hele fijne zaterdag,
enne laat je niet gek maken met
"Kerst-stress!"

Mocht ik jullie niet meer 'spreken'
dan wens ik jullie vanaf hier
hele FIJNE Kerstdagen toe!
 
Doeg,
 
Juud

50 opmerkingen:

Supergoof zei

jeetje, ik ben de eerste vandaag, geloof ik,...
wil ff zeggen dat ik je zeur en het verhaal geweldig vind!!!!!
:o)

quiltingmieke zei

piep,

oh wat een leuk blogje, over " de zussen" ik had er geen , en heb er nu 3...'heerlijk, ze zijn zo een verrijking in mijn leven.

Ik waag graag eens kansje op dit prachtig patroon want het kussen, is prachtiiiiig

knufje en succes aan alle die een kansje waagt en proficat aan de winnaar

knuf mieke

Lida zei

Ik vind je zeurenverhaal helemaal te gek en wilde dat ik mijn zeur nog had! Maar ook je zeurquilt wordt geweldig, zag dat Jeannet er ook aan werkte en ik weet nu zeker dat ik hem volgend jaar ook wil maken, maar ja dan moeten er eerst twee affo's zijn! (eigen opdracht!)Het boek ligt al een poosje te wachten hier!
Veel plezier met al je zeurmomenten en steekjes, groetjes
Lida

Annie Kingma zei

Gezellig zeur blog als je het zeuren wilt noemen
Zussen en dan ook quilt zussen, geweldig lijkt me dat.
Ik doe wel graag een kansje mee aan het patroon voor het kussen.
Fijne Kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar
Groetnis Annie

Anoniem zei

Had je zeurverhaal van de quilt al gelezen toen jullie in Nantes waren.De aanvulling is schitterend--ik zie/hoor het alsof ik er bij was!(veel te veel fantasie,dat heb je met ex-kleuterleidsters!)
Had het leuke kussen ook al bij Berna gezien,maar daar weet ik niet hoe ik kan reageren,dus bewonder ik haar blog maar in stilte.
Hier ligt ook grijs en bruinig garen voor het quilten in m'n naaidoosje.
Succes zeuren en een goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Yvonne zei

Geweldig Zeurverhaal heb je er van gemaakt, met plezier gelezen. En leuk om de hele zeur op de foto te zien, hij is prachtig! En een give away, wat leuk! Ik had ze natuurlijk al bewonderd de kussens van jullie en vind ze echt heel leuk dus ik ding graag mee. Fijn weekend!

Rennie zei

Wat een zeurverhaal! Lachen, maar wel over een mooie quilt. Een echte Juudszeurquilt. Jullie kussens zijn leuk, maar geef een ander maar de kans. Ik ding niet mee.

quilting Jeannet zei

Prachtige quilt zal het gaan worden, en als ik dan ook even mag zeuren....die lettertjes voor je een reactie kan plaatsen......Het belt me echt om te reageren op een blog als ik dat zie.Goede dagen en een goed weekend.

Anoniem zei

Wat een prachtige kleuren voor je zeurquilt.
Het kussen is ook heel mooi.
Gr. Aagje386

Tilly zei

Wat een geweldig zeurenverhaal, en wat ziet die zeurquilt er prachtig uit.
Het kussen is ook erg mooi, wil ik best maken.
fijne kerstdagen.

groetjes Tilly

conny's quilts en creaties zei

Wat een leuk stukje schrijf je hier weer Juud, gezellig. En wat wordt het middenstuk van je "zeur" quilt al mooi, prachtige kleuren. Fijne feestdagen gewenst!

Rita zei

Supermooi je middenstuk van je Zeurquilt, vind de kleuren ook heel mooi. Ben ook nieuwsgierig hoe de andere zeurquilten worden maar misschien komt dat een andere keer. Fijne feestdagen en gr. Rita

Hilde zei

Een verhaal om helemaal in mee te leven. Mooie applicatie!
Fijne feestdagen.

Phyllis zei

Zeur of geen zeur (want helaas, die hebben we niet allemaal), het is prachtig! Fantastische stoffenkeuze. En een hele leuke blogpost! Fijne dagen toegewenst, geniet ervan!

Anoniem zei

Een erg leuk verhaal.
Ik zag dat prachtige kussen deze week al voorbijkomen en nu het patroon. Helemaal te gek. Ik doe graag mee met de verloting.
Fijne dagen toegewenst.
Hetty Kamphuis

Nardy zei

Prachtig verhaal en een prachtig begin van een mooie quilt! Fijne feestdagen!

Else zei

Jij ook hele fijne feestdagen en ik hoop dat zeur en jij nog vaak langs komen in 2014 heerlijk om te lezen!

Oh en ik ding NIET mee, last van UFO's (lol)

Knuffel Else

Saskia Smit zei

Ja ik loot graag mee. Dan maak ik er drie. Een voor mezelf, een voor mijn zeur en een voor mijn schonezeur.

Martine zei

Wil niet mee loten maar wat op je spanbord geprikt zit ziet er al erg mooi uit.

Carin zei

Ik heb zo moeten lachen met je verhaal. Jouw Frans klinkt beter als het mijne hahaha .....
En je middenstuk ziet er al schitterend uit !

Ik sla de give away over, ook al is het zo'n mooi kussen maar ik heb nog zoveel hier liggen dat gemaakt moet worden... tijd tekort (wie kent het niet).
Fijne feestdagen !

Berna zei

Je zeur wordt erg mooi heb ik live gezien! We gaan lekker door, ook in het nieuwe jaar want we lazen het al; quilten is goed voor het geheugen!
Wij wensen jullie ook fijne dagen met hopelijk nog een steekje.
Liefs
Berna

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Heerlijk Juud, wat een verhaal en wat laat je een hoop moois zien
Geniet vande komende dagen, hopen op veel vies weer zodat we niet het gevoel krijgen van : ik moet weer....
Nee gewoon lekker binnen, heerlijk!!!
doeg doeg

Juicybear zei

Wat een mooi begin van je zeurquilt echt prachtig. Ik doe graag mee met je giveaway super leuk patroon. Hele fijne feestdagen toegewenst.
Groetjes Anneke

marianne zei

Zit weer te genieten van de foto`s.!!!!!!
Prachtige stofjes,prachtige kleurtjes.

Ineke zei

Jahahaha...heb zo gelachen om je ZEUR-verhaal hihi. is wel heel erg mooi, geweldig!!!
Graag doe ik hier aan mee, wie weet win ik het.

Fijne feestdagen, liefs, Ineke

Anoniem zei

Lijkt me heel leuk een give away van een 'zeur ' te ontvangen ik doe graag mee.
Fijne kerstdagen.
Gr Sonja.

Ria zei

Gezellig al dat gezeur zeg. Ik ben nog met want anders bezig anders zou ik graag mee gaan zeuren. Een echte zeur heb ik niet, maar gelukkig zijn er een heleboel quiltzeuren, die wel een zeuntje willen adopteren.

Dus ik doe ook graag mee met je verloting groetjes quiltzeur Ria V.

Anoniem zei

Wat een leuk kussen. Dit jaar heb ik iets met sneeuwpoppen, dus ik doe graag mee met de verloting.

Iedereen een fijne kerst en een gezond en vooral creatief 2014.

Groetjes
Ellen

Willeke zei

Prachtig toch zo'n verhaal en wat heerlijk om quiltzussen te hebben.
Ik heb wel zussen maar die houden absoluut niet van quilten.
En je middenblok is werkelijk schitterend. Weer een wil ik ook maken erbij

Ageeth Dorsman zei

Op deze manier vind ik zeuren echt niet vervelend, integendeel, hierover kun je wat mij betreft niet vaak genoeg zeuren, want wat een mooie quilt is het toch. En je middenblok is
geweldig mooi geworden (ik doe dat ook altijd, dat spannen op zo'n bord).
En die kussentjes zijn echt leuk, dus ik waag ook graag een kansje!
Veel plezier met jullie gezamenlijke
gezeur!
Groetjes van Ageeth

Anoniem zei

Hai Judith,

Wat een heerlijk "zeur"verhaal! Ben een echte lezer van je blog en geniet van je prachtige quilts. En wil ook wel een gokje wagen wat betreft het patroon van de kussentjes. In ieder geval fijne feestdagen en alle goeds voor 2014!

groetjes, Maureen

Sis Voorn zei

Prachtige zeur ! Zeur maar lekker door ;)
Heerlijk blogje ....

carina zei

Lekker blogverhaal! Nice christmas

Floor zei

Wat is het middenstuk van de Zeuren schitterend geworden!
Zag bij Jeannet ook al zo'n mooi middenstuk. Prachtig gaat dat worden, dat zie ik nu al.
Wens je een fijne kerst, met lekker veel steekjes.
(Doe niet mee met de verloting hoor, want ik borduur toch niet)

katrien zei

wat mooi het middenstuk.En wat een leuke kussens,hou heel erg van sneeuwmannen.

Noa zei

Jou middenstuk is ook erg mooi gewoden ben benieuwd naar de rest

Caroline zei

Fijne feestdagen, en ik hoop dat je weer net zoveel quiltplezier hebt in 2014. En ja, ik waag ook een gokje voor de sneeuwmannen. groetjes Caro

Phebe and Jane zei

Wat een leuk verhaal. Ik kan me voorstellen dat je elk jaar samen lol hebt om het "zeur"-gesprek. Een heel toepasselijke quilt dus.
Fijne feestdagen!
Groetjes,
Marian
P.S. Ik doe niet mee aan de give-away. Hoe leuk het ook is, ik heb nog zoveel liggen. Ik gun een ander een kans

Marga (MarPie) zei

Erg leuk en natuurlijk moet je haar maken als ze na je vernoemt is.
Het lukt je aardig want het begin is al erg mooi.
Dank je wel voor de fijne kerstwensen en de give away.
Jij en de jouwe ook hele fijne dagen.

Groetjes,
Marga♥

Unknown zei

Wat een leuke kussens! Echt iets voor kerst 2014
Fijne feestdagen!
Petra Hiydts

María zei

Que bonitos te han quedado los almohadones, preciosos!!!. me encantan!. Un beso muy grande y Feliz Navidad.

Anoniem zei

Wat een mooi begin van je zeuren j de b uit s

jolanda zei

Dit wordt weer een prachtige quilt met een mooi verhaal eraan vast.
Het kussen vind ik geweldig dus ik ding graag mee voor het patroontje. ;-))

Queen Of The Armchair aka Dzintra Stitcheries zei

Hi Judith....just popping in to wish you a very Merry Christmas and all the best for 2014!

connie aben zei

Idd een prachtig patroon van de quilt. En het kussen is ook al zo leuk. Ik doe graag mee.

sylvia zei

zeur maar lekker want het ziet er echt fantastisch uit!! Meid, wat lever je dit jaar een mooie quilts af....hoezo ben ik jaloers, haha!!!
Ik gebruik ook vies garen, van Aurifil, heerlijk, voegt altijd!!
Hele fijne dagen, lekker een steekje en een hapje op zijn tijd, groetjes, Syl

Wilma zei

Hé wat leuk om jou te horen zeuren!
Wonderlijk van dat opspannen, weer wat geleerd. Ik heb meteen zo'n bord gekocht bij Laura.
Dank je voor de tip.

Made by Meet zei

Geweldig dit zeur-verhaal! Dat spanbord had ik nog nooit gezien, lijkt me super handig! En die Kerstkussens ook helemaal leuk Juud! Voor jou ook hele fijne dagen.
Lieve groet, Meta

Ria zei

wat een mooie dingen maak je toch! En ook nog leuke verhalen erbij. De sneeuwman lijkt me leuk om te maken. Voor jou ook fijne feestdagen.
Groetjes, Ria

Judith zei

wat is het een mooie, die zussenquilt! toch wel fijn als je ook als quiltende zussen dezelfde smaak hebt...mijn quiltzeur en ik niet helemaal :0) ook leuk, hoor! succes met je quilt!