dinsdag 31 december 2013

Dag 2013, Hallo 2014

Altijd raar, zo’n laatste dag van het jaar. Ik heb dan altijd het gevoel van afscheid nemen en van achterlaten, maar ook een gevoel van verheugen naar de plannen die komen gaan.
Achter laten we dit jaar mijn lieve tante Greet. Het was een enorme grapjas, altijd vol vreugde en goede zin, en dat totdat ze de dood in ogen keek. Zelfs toen grapte ze; “zij die sterven gaan groeten u”, om vervolgens aan mij te vragen; “Juud hoe heb ik dat gezegd?”. Haar foto met Maxime staat bij ons in de woonkamer en telkens brengt het een glimlach op mijn gezicht.
En verheugen doen LZ’tje en ik ons op dit:
New England
NEW ENGLAND! De tickets heb ik gisterenavond gekocht, op 6 september vliegen we naar Boston om vandaaruit een rondreis door New Engeland te maken. Slenteren langs de kust, lekker Clam Chowder eten (de lekkerste vissoep die er is), natuurlijk naar The Bennington Museum om de originele Dear Jane te bekijken, winkelen in Keepsake Quilting, en ‘gewoon’ lekker samen op stap.
Maar eerst in januari ons ‘quilt-retraite’ samen met Joke en Ineke, dit keer zullen er geen gasten zijn, en zitten we met ons vieren ‘opgesloten’
IMG_2195
Nog maar een paar nachtjes slapen en dan is het weer zo ver! Heerlijk.
Ook gaan we dit jaar weer terug naar Italië, naar dezelfde camping als dit jaar. Het is Maxime super goed bevallen (lees; er is een super leuke disco) en ook Frans en ik hebben ons wandelhart op kunnen halen.
IMG_4536IMG_4519IMG_4548
En ook Sjaak heeft het hier heerlijk gehad, lekker met ons
de bergen in en heerlijk in de schaduw.
Dus die keuze was heel snel gemaakt, een heerlijk vooruitzicht.
Frans gaat ook weer op stap, dit keer ‘een rondje Mont Blanc’
Mont blanc
Minder uitdagend dan Corsica, maar spannend genoeg volgens de mannen. En een wandeling met voldoende restaurants, bars enz.. Want eerlijk is eerlijk als je flink hebt gewandeld lust je wel een biertje!
En wat ga ik quilten?
DSC01581DSC01580
Jane, Jane en nog meer Jane! Die maandagavond vaste prik quilten met Berna is een gouden greep. Nu heb ik mij voorgenomen om minstens 7 blokjes per week te quilten, dan blijft de gang er tenminste in. Sinds gisteren prik ik 7 speldjes in de te quilten blokjes, dan ben ik er ook zeker van dat er 7 gequilt worden. April-mei moet Sjaan dus klaar zijn…… We zullen zien.
DSC01584DSC01585
Ook de 12 sterretjes zijn af, het was een heerlijk klusje. Een deze dagen mogen ze gezellig aan ‘de lap’
DSC01583
Dan ben ik ook nog enthousiast begonnen aan De Zeuren
DSC01514DSC01513
Hier met een nieuw hart, een hele lekkere van chocolade! Gekregen van Berna, en ik kan jullie zeggen dat het heerlijk was! Maar of deze quilt nu echt een kick-start zal krijgen? Hmmm ik weet het nog niet zo. We zullen zien. Want als je alles al van te voren weet is er ook geen bal meer aan!
En dan dat randje borduren….. zal ik wel of zal ik niet…… Voorlopig is hier nog geen band in huis en geen gekozen kleur DMC, maar of dat zo blijft…..
Lieve allemaal, dit blogje is alweer veel te lang geworden. Ik wens jullie alle goeds voor 2014, blijf gezond, houd je naasten dicht bij je, ik hoop jullie weer op mijn blog te ontmoeten of te zien op beurzen en in quiltwinkels, of met een vraag op mijn email.
Dikke Zoen van mij, en tot in het nieuwe jaar!
 
Doeg,
 
Juud

29 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Juud, wat een leuke berichtjes heb je altijd. Ik mag ze graag lezen. Ook ben je zo bezig met het quilten. Heerlijk. En wat een fijne vooruitzichten heb je voor 20124. Dus ik wens je ook vanuit het twente met veel geknal om me heen een heel goede jaarwisseling en een nog beter 20124. Ga vooral door met quilten en natuurlijk je verhaaltjes.

Groeten Anita

Merian zei

Jij hebt hele leuke vooruitzichten voor 2014. Die reis van september lijkt me heel gaaf.

groetjes Merian

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Lieve Juud,

Ook voor jou/jullie heeft het jaar veel leuks in het vooruitzicht. Ik hoop dat al jullie plannen gewoon lekker doorgaan, geen tegenslagen en vooral mooie dingen maken.
Dat is mijn wens voor jou maar ook voor LZ'tje
Geniet van elkaar
doeg
Wietske

Jossie zei

Wat heb je toch een heerlijke blog. 'Even' bijgelezen en genoten. Volgend jaar zal ik toch eens wat meer energie in mijn eigen blog en het bezoeken van andere blogs steken. Heb alles erg verwaarloosd.
Gezellige jaarwisseling en een goed en creatief 2014!

Annie Kingma zei

Het was weer een plezierig blog met mooie werken
Van uit hier ook de aller beste wensen voor 2014.
Met veel quilt en handwerk plezier
Groetnis Annie.

Annie Kingma zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Else zei

Heerlijk blogje heb je weer geschreven Juud! Ik wens jou en je gezin ook alle goeds voor 2014. Dikke knuffel Else

quilting Jeannet zei

Wat een plannen allemaal Juud, echt een "Juudblogje" we gaan het allemaal beleven en lezen straks in het 2014. Ik wens jou en je zus het beste toe en dat alles wat je wilt maar mag uitkomen.

Noa zei

Weer een mooi stukje geschreven op je blog en leuk in september te gaan
Ik wens jullie alle goeds van 2014

Anoniem zei

Dank je wel Juud voor je gezellige verhalen en wat een heerlijke plannen voor september met LZ'tje!
Voor jou,je man en dochter en natuurlijk allen die je dierbaar zijn een goed uiteinde en een goed nieuwjaar met vele hoogtepunten.
gezellige dagen
groetjes,Truus uit Drenthe

Floor zei

Je hebt er weer een gezellig verhaal van gemaakt Juud. Vol met plannen voor een druk maar leuk 2014.
Naar New England.... lees je het blog van Laura (Amersfoort), die is daar momenteel ook, lekker in de sneeuw.
Ook nog plannen voor de zomer vakantie en volop quilt ideeën.
Jij zal je niet vervelen.
Maar eerst met 4 man... vrouw, lekker quilten, lijkt me heerlijk.
Ik wens jou en iedereen die je lief is een gelukkig, creatief en gezond 2014!
Liefs,
Floor

Hilde zei

Het nieuwe jaar ziet er veelbelovend uit voor jou!
Ik wens je alle goeds in 2014 en dat al je voornemens uit mogen komen!
Groetjes

carina zei

Heerlik weer je blogje. Fijne avond en en top gezellig gezond en vrolijk 2014

Ageeth Dorsman zei

Wat een heerlijke vooruitzichten voor het nieuwe jaar!
Dat al je wensen maar mogen uitkomen, en het nog mooier mag worden dan je dacht! ik wens je een geweldig, gezond en creatief 2014!
Groetjes van Ageeth

Carin zei

Je hebt plannen genoeg lees ik al voor het nieuwe jaar !!!
Wat passen die sterretjes mooi om dat middenstuk.
Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling en een geweldig 2014 toe !

Made by Meet zei

Hi Juud, Wouw zeg, wat een leuke vooruitzichten allemaal! LEUK!!!
Ik geniet steeds weer van al die leuke bloglogjes van jou en wat mij betreft zijn ze nooit te lang! Voor jou en je gezin en familie ook een hele fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2014, lieve groet Meet

Phyllis zei

Wat een top vooruitzicht zeg, heerlijk! Alleen de voorpret al! Fijne jaarwisseling gewenst en de beste wensen voor een gezond en creatief 2014!

Yvonne zei

Heerlijk om vooruit te kijken naar het nieuwe jaar, plannen maken over quilts die volgend jaar af gaan komen en nieuwe projecten die kriebelen......En dan die heerlijke vakantieplannen, gezellig met net gezin en als klap op de vuurpijl New England, met zoals ik al zie heerlijke plaatsen als Kennebunkport en north Conway met zijn mooie oude covered bridge. Zo prachtig, ben er al lang niet meer geweest dus ik ga weer heerlijk met je meereizen via je blog! Fijne jaarwisseling gewenst!

Berna zei

Even stilstaan bij 2013 en dan volop plannen voor 2014. Een goed logje om te lezen en fijn dat ik deel mag uitmaken van die plannen.
Ik wens je alvast een spetterend en creatief, maar vooral gezond 2014.
Dikke kus.

Lida zei

Een leuke terugblik en een fantastische vooruitblik, ik wens jullie een heel fijne jaarwisseling en dat alle plannen mogen worden verwezenlijkt en een goede gezondheid, groetjes
lida

Guusje, zei

Wat een geweldige plannen en vooruitzichten voor het nieuwe jaar dat moet een geweldig, goed, gezellig en creatief 2014 worden dus dat wens ik jouw en je dierbaren toe voor 2014.

Every Stitch zei

Beautiful work - thanks so much for all the inspiration!
Hilda

bep zei

Een heerlijk nieuw jaar voor de boeg met allemaal gewe ldige plannen, wat zul je er weer van gaan genieten.
Nieuwjaarsgroetjes uit Hall,
Bep

Rennie zei

Wat zal dat weer een spetterend jaar voor jou worden. Veel geluk, liefde en creativiteit in 2014.

christine zei

wat een heerlijk vooruit zicht voor jou en je gezin . en de dear jane komt echt wel af hoor !
als je zo verder gaat zekers. een gelukkig 2014 gaat dat worden je plannen zijn er al .
christine

Anne Marieke zei

Wat een leuke plannen heb je voor dit nieuwe jaar.

Ik wens je het allerbeste en verheug me op de gezellige verhaaltjes die je altijd schrijft.

Petra Prins zei

Lieve Juud,
Zo geweldig al die plannen. Kan ik me helemaal in vinden! Voor jou en iedereen die je lief is: alle goeds voor een gezond en voorspoedig 2014!
Met liefs

Vlijtige Handjes zei

Fijne vooruitzichten. In retraite is één van de beste 'mijns inziens'.
Een goed warm en creatief 2014.
Groetjes Anita

quiltsathome zei

Wat ga je mooie reizen mken. Vooral die van New England liet mijn hart opveren, daar ben ik een paar maanden geleden ook geweest. Je zult het er vast heerlijk vinden ! En er zijn ook hele leuke quiltwinkels te vinden !