woensdag 13 juli 2011

Night at Ineke's

Al ergens vorig jaar hadden we besloten dat we wel eens wat vaker bij elkaar konden quilten, maar het kwam er gewoon niet van. Omdat je soms nu eenmaal opgeslokt wordt door andere dingen. Maar de laatste tijd gaat het helemaal goed, bij mij is nu alles in rustiger vaarwater. En hebben we onlangs een avondje bij mij gezeten en nu dan bij Ien. Lekker in de plaats waar ook mijn werk is, dus waarom eerst naar huis rijden wanneer er op 3 minuten rijden een pracht van een keuken is met een nog beter prinsesje erin??
Wat een pracht van een fornuis, en dan ook nog eens in mijn lievelingskleur!!
en in die rode pan een heerlijk gerecht!!

En hier het prinsesje zelf! Ze had een spaansvispotje gemaakt, uit de laatste allerhande, VERRUKKELIJK!!

Deze prinses kan niet alleen goed koken, maar is ook zeer begenadigd met naald en draad. Aan deze tulpen werd in Amerika nog hard gewerkt, en zit nu 'gewoon' op de quiltring. Getekend, geregen en is er zelfs al in gequilt.

Het is een plaatje, voor op de boot van haar zoon en schoondochter!

Overigens kan ze nog leuk breien en haken ook. Hier wordt even snel een sjawl gemaakt!!

Joke is, net als ik, meer van het 'rustig aan'

maar schroomt ze er even zo vrolijk niet voor om 30 blokken te gaan appliceren, lekker groot. Het wordt prachtig, alles uitgevoerd in aarde tinten.

Ook hebben de beide dames deze quilt gemaakt. Joke in zwart wit (daar heb ik nu geen foto's van) en Ineke  in Kaffee Fasset kleuren. De grotere bloemen zijn van de Haan en Wagemakers stoffen.

Het is een plaatje!
(dat ook nog gequilt moet worden......)

Zelfs Ien werd er stil van, en dat zegt echt heel veel!!

Het was een gezellige avond, dank jullie wel.

Doeg,

Juud

6 opmerkingen:

Gerda zei

whow..jeetje...wat een gezelligheid!!...en wat is er véél moois te zien!!!...
En dan JIJ rustig aan doen????..grapjas..je barst van de energie!!..;0)
Vandaag "moet" ik ook werken!!..;0)maar weer eens proberen al die verleidingen te weer staan...en vanavond??...de "BORDUURLAP"!!...;0)
Fijne dag

Ieke78 zei

Dat ziet er gezellig uit! En wat een mooie quilts...

groetjes, Ieke

Ineke M zei

Och Juud wat heb je er een mooie reportage van gemaakt
als ik zo de mandjesquilt zie dai is hij toch mooi..... en dat ik die zelf heb gemaakt!
Trouwens volgens mij heb je momenteel energie genoeg als ik zo de vaart in je projecten zie ;-))
Snel nog weer eens over doen, ga ik die dronken kip, weet je wel het recept uit Frankrijk maken
groet en een prettige dag verder
Ineke

Floor zei

Wat ziet het er gezellig uit, en wat een prachtige quilts.
Jij hebt het over rustig aan doen... ja ja, zo komt het bij mij niet over hoor.
Maar dat komt natuurlijk omdat er zoveel moois te maken valt.
Steeds als ik iets moois zie denk ik: wil ik ook maken!
Dat is bij jou vast ook zo.
Groetjes,
Floor

Elisabeth zei

Wat een prachtige quilt komen hier voorbij en dan je pockets... prachtig. Heel veel succes met het quilten, maar dat zal wel lukken met alle tip en champions.. en zo!!
Groetjes Elisabeth ps; ga nu eerst het boek voor jou uit de kast pakken en morgen opsturen.

Willy zei

Leuk verslag van jullie gezellige avond. Ik zit vol bewondering naar de prachtige quilts te kijken. Al maak ik ze zelf niet, ik kan wel erg genieten van al dat moois.
Groetjes