donderdag 25 juni 2026

Update-je


Er is een AFFO,
een borduur-affo, maar des al niet te min,
een affo.


Voor de borduursters onder ons:

Naam borduurwerk; Winter Rose Manor
Ontwerper; With thy needle and thread, Brenda Gervais
Linnen; Brenda's Brew 36 count van R&R
Garens; zoals aangegeven in het patroon, wdw, ga en ccw.


Ik ben begin april gestart en 23 juni werden de laatste 
steekjes gezet. 
De garens opgeruimd, het patroon gaat naar een vriendin,
en was ook de standaard leeg. 


Niet voor lang, Goodness and Mercy van 
Teresa Kogut zit erop.
Geborduurd is er verder niet meer deze week.


Afgelopen woensdag hadden we de tweede
Longcloth dag. Beide tafels weer gevuld,
de luiken voor de ramen, de luxaflex gesloten,
de deur dicht, waterkannen op de tafels, 
glaasjes erbij, patroon en mallen lagen klaar.


In de winkel deze gloednieuwe prachtige 
Wheel, gemaakt en gequilt door Esther. 


En achterin kon de originele Longcloth ook nog 
even stralen.


rond kwart over tien 'scharrelen' de dames binnen.
Deze tas sprong er natuurlijk direct uit!

De tafel voor is eerder vol dan die achter en dus begin
ik voor met het toelichten van het patroon en 
mijn werkwijze.


Wanneer ook achter de bups binnen is kan het 
Longcloth feestje beginnen.


Tijd om foto's te maken is er eigenlijk niet meer. 
Wat wel heel toevallig is, is dat de ondergrond kleur aan de tafel
voor erg verschillend is.
Er gaat op een licht teal gewerkt worden, zoals hier op de foto van Cathelijn,


Gaat Elke op een donkerder teal werken,
is er gekozen voor een zacht blauw ruitje en voor geel.
Ik ben nu al reuze benieuwd hoe deze quilts vorm gaan krijgen.

Geweldig toch hoe een en dezelfde quilt door andere stofkeuzes
zo totaal verschillend zullen gaan worden.

Wat ook leuk is, is dat we op 7 oktober, een tweede 
"hoe is het nu met jouw Longcloth" dag gaan houden.
Niets leukers dan met elkaar een hele dag bezig kunnen
zijn aan je UFO project.

Over UFO's gesproken op woensdag 9 september
en op woensdag 2 december hebben we twee 
UFO-Woensdagen. 

Jij komt met je project waar je lekker ongestoord aan wil werken
en wij zorgen voor de lunch (de Broodbode) de koffie,
thee en wat lekkers. 

Top idee toch?
Kom gezellig met je vriendinnen, perfect dagje uit.


Christmas in July
Oh Oh Tannenbaum



Terwijl de mussen er vandaag letterlijk 
bij neervielen waren Yvonne en ik bezig voor
onze Christmas in July dag. 
We gaan aan de slag met 

"Oh Oh Tannenbaum"

Boompje links, Boompje rechts,
(hup Oranje), een stitcherie,
wat te patchen, wat te kletsen, een werkbeschrijving
en een mallen set en uiteraard het bijbehorende panel.


We zwiepen zo de kerst uit de kast, 


Patronen, blikjes, kits, garens, 
    quiltjes, de kerstservetten,
het is er allemaal.
(jammer genoeg liggen er nog geen
kerstkransjes in de winkel anders
zouden die zeker gekocht zijn.
Beter nog een banketstaaf van bakker Jolink!)



Kerst in juli, 
er is nog een plekje over, 
een vrije stoel.

Omdat het morgen, vrijdag 26 juni, 
code rood is en wij het helemaal op onze
heupen krijg wanneer wij op het nieuws horen
dat de gevoelstemperatuur kan oplopen tot
50 graden blijven de deuren van de winkel
in Zutphen morgen gesloten.

Zaterdag zijn we er weer, 
ook korter dan normaal.
Van 10.00 tot 14.00 uur. 

Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect!

1 opmerking:

Marians Quiltblog zei

Gezellig weer een blog 😊. Slaap lekker straks.