donderdag 7 maart 2024

Winsome


even snel een Winsome uitleg hoe ik ze snel naai.



Ik houd ervan om de naald zo lang mogelijk in de
stof te laten zitten. Ik begin rechts boven aan en naai naar de punt,
laat de naald in de stof en naai  de volgende diamant eraan.
Dan eindig je dus links boven, 
afhechten en dan door met de middelste drie.


Opnieuw begin ik rechts met het groene diamantje,
naald erin laten zitten en dan de roze erin,
naald erin en dan groen, afhechten.


Dan de twee lichte diamanten erin en uiteindelijk
 de laatste.


Ook heb ik de sashings al geknipt en op 1/4 naadtoeslag
gesneden. Die heb ik vervolgens allemaal aan de 
rechterkant gepatcht.


Dan vallen ze uiteindelijk allemaal mooi in elkaar.


Voor mij is een blok pas af als er een sashing aanzit.
Dan is het nog een soort van 'leuk'.
Om straks heel veel blokjes af te hebben en om
dan nog met een sashing aan de gang te gaan
is niet zo mijn ding.

Enfin, misschien heb je hier wat aan.

Rijen naaien heb ik ook geprobeerd, maar ook
dat vond ik een gedoe met veel spelden.

Fijne dag en veel plezier met knippen, naaien en kiezen.
En jou manier van patchen ontdekken voor dit blok.



tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect

3 opmerkingen:

Marja zei

Zo doe ik het ook altijd.


Groet,

Marion van de Sande zei

Een heel leuk patroon! Heb je de rode stof nu gewassen voor gebruik?

Frederika zei

Het ziet er erg mooi uit.