vrijdag 29 maart 2024

Wie Durft?

Het leuke van even niet bloggen is dat je 

VEEL te laten ZIEN hebt.


Houd je maar vast.

Het is bijna Pasen, en hoewel ik eigenlijk helemaal niet

zoveel heb neer gezet voor dit Paasfeest,

mag een haasje natuurlijk niet ontbreken.

De Kip staat er eigenlijk altijd al.


En deze haas komt nog uit onze Duitsland periode. 
De Maileg hazen hebben permanent een plek uitgekozen 
op de kast.
Naast de fietsbenen van Frans en mijzelf.


Wie wel helemaal in SPRING en PASEN is, is onze

borduurgoeroe Annie.

We hebben we een heerlijke dag bij haar gehad in Noord Holland.



Annie past zich moeiteloos aan de seizoenen aan.

Absolute pronkstuk is haar bijna AFFO

consider the lilies. Wat een prachtstuk.

Maak kennis met Freddie,

het pupje van onze dochter en schoonzoon.

Freddie komt dit weekend bij ons logeren,

de bench staat klaar en zijn wij in afwachting van wat er komen gaat.

Hopelijk heeft hij het naar zijn zin.

Met Roosje lukt het ook altijd,


en ook Senna doet het altijd goed,
we hebben nu dus drie logeer-hondjes.
Zondag gaat Freddie kennis maken met Senna!


Hopelijk kan Freddie zich onze eerste kennismaking

van vorige week nog een beetje herinneren,

of hopelijk is de geur van die lieve mevrouw

waar hij zo heerlijk bij heeft liggen slapen ergens 

opgeslagen.



Dan zit Nantes er aan te komen, 
en dat bekend snijden, snijden snijden en nog meer snijden.
En dus heel veel en nog meer lege plankjes.


We snijden geel,


En worden de laatste stukken gesneden in fat 8ths.


Maken we basis kits voor Wild Daisies.




Stappen we over op groen, rood, roze, beige,
snijden, snijden en snijden.


Het zijn serieuze hoeveelheden die door onze vingers gaan.


En is het aan het eind van de snijdag alleen maar leuk om al die
sliertjes te zien.


Gaan we nog maar een keer naar het oud papier.....



Komen de mallen weer uit Australie aan,
uit de doos en die doos?
Direct naar het oud papier.



Wat een feestje om voor te bereiden,
hard werken, maar wat leuk.

Ook leuk zijn de workshops.



Zoals daar is Stitching Story.


De lappen van de deelnemers raken voller en voller.


Wordt het patroon, gelukkig maar, niet altijd gevolgd.
Bloemetje niet leuk genoeg? Nou dan toch leuk een vogelhuisje!


Tuintjes, boompjes, de liberty's tana lawns, ze 
vinden allemaal hun plekje.


Ondertussen ga ik thuis verder met de volgende les.



En ook ik maak wijzigingen op het bestaande patroon.


Dit vogeltje is natuurlijk wel gebleven.


Tijdens de workshop "appliquatie aan je eigen project"
komt ook weer het nodige moois voorbij.
Alweer een haas, we hebben toch een thema te pakken!


Fleur van Susan Smith


Chapman van Susan Smith


Tumble Weeds van Blueberries, Jackie Leybourne.


Een mystery borduurwerk van Le Pardu.


Op onze eigen bee, die dit keer bij mij thuis was,
laat Elly haar top van Queen Kay zien.
Een quilt van Brigitte Giblin.


Wat een pracht,


Wat een plaatje,


wat een stimulans.


Bij mij ligt de quilt in onderdelen in een plastic bak,
te wachten op tijd......



Maar Queen Kay moet nog even wachten, 
want Abes Garden aka Brams Tuintje komt nu echt eerst.

Lekker op de fiets door de polder, 
eerlijk gezegd was het nog best koud.
Handschoenen aan en muts op.

En nu dus oppassen op Freddie,
morgen nog een dagje werken.

Dan lekker aan het prutsen,
voorbereiden voor Abe's Garden,
dit koddige muisje even afmaken,
ik wil ook nog een project bag maken.
Of het allemaal gaat lukken?


Ik wens jullie hele fijne Paasdagen toe,


tot blogs,


Juud

Remember; better finished than perfect





 

6 opmerkingen:

Floor zei

Jullie zijn weer heel erg druk met vele stoffen snijden.
Wat een werk, maar er wordt vast ook gezellig gepraat onderhand.
Wat een schatje die Freddie. Zoals hij ligt te slapen in je armen, het lijkt wel een baby.
Dat gaat vast wel lukken vandaag met oppassen.
Maar wie weet ligt er straks wel een plasje of een poepje op je nieuwe vloer :-)
Fijne Paasdagen.

Annemiek zei

Wat een knuffelpuppy. Moet nog alles ontdekken en maatjes worden met 2 andere logeetjes. Jullie hebben weer hard gewerkt om the shinen in Nantes. Gaat vast weer lukken. Geniet van je Paasdagen.

Gretha zei

Wat een leuke blog heb je Juud, erg leuk om te lezen en te bekijken
Je hebt een leuke job, altijd leuk om borduurrtjes en stofjes in je handen te hebben
Geniet van je lieve hondjes
Fijne Paasdagen

Annelies zei

Fijne Paasdagen !

Marion van de Sande zei

Ooooooooooooooo, wat een heerlijk blog, zó veel, het had wel opgedeeld kunnen worden in 3 blogs. Zo veel mooi spul en inspiratie.

Geweldig wat een snoepwinkel in Noord-Holland, ik heb me voorgenomen het komend jaar ook af en toe een Spring of Easter small te borduren. Consider the lilies, wat een lap hè? Maar wel prachtig, ik vind hem nog mooier dan His eye on the sparrow.

Freddie, geweldige naam voor zo'n hondje, ik verwacht dan een andere hond, niet zo'n grappig lief kleintje.

Queen Kay, zó mooi, pfffffff. Net als het schattige muisje van Stacye Nash. Ooit wil ik een bowl van animal crackers van Stacey Nash, maar eerst maar eens haar Christmas at Hollyberry Farm, nog even achter de laatste kleur aangaan, hoop dat die inmiddels weer verkrijgbaar is.

Ik heb twee weken geleden mijn eerste project bag gemaakt, als je weet dat ik weinig tot niets kan met een naaimachine vind ik dat best een prestatie. Met vinyl en mooie stofjes, voor het eerst een rits verwerkt. En in de project bag zit een mooi werk nu van Brenda Gervais voor de kerst, heeeeeeeerlijk, zó blij mee. Ik heb eerst zelf linnen geverfd met Rit Dye (leuk om te doen na 883 floss tubes daarover te hebben bekeken) en daarna begonnen, allemaal nieuwe threads eerst gehaald en zelf floss threads gemaakt. Eigenlijk best jammer dat straks de kinderen en mijn vader komen voor de Pasen, ik wil bordúren!! Nee, dat kan ik niet maken om te zeggen, natuurlijk veel leuker om samen Pasen te vieren. Maar als ze weg zijn vanavond...

Fijne week! Ooit wil ik een keer naar Nantes, ooit komt er tijd vrij! Maar dus een fijne week!

Janet zei

I hope you had a lovely Easter. Your bunny cross stitches are adorable. Have fun in Nantes.