dinsdag 8 februari 2022

Fleur

 Vorig weekend heb ik twee dagen

mogen Fleur'en in Amsterdam.


Heerlijk om je een heel weekend onder dompelen

met een quilt. Vooral je 'rotzooi'

laten staan wanneer je huiswaarts gaat,

omdat je de volgende dag 

gewoon weer terug komt.


Voor mij persoonlijk leuk om bij
het 'zusje' in Amsterdam te kijken.
Zo verschillend van hetgeen 
wij in Zutphen hebben staan.



Natuurlijk kan ik het niet laten,
en ga ikzelf ook shoppen.



Wat een kleurrijk geheel,
benieuwd ben je natuurlijk naar de dames
die gaan komen.

Het waren setjes vriendinnen,
er is hard gewerkt.
Veel uitgelegd en toegelicht.
Hebben we met elkaar gekeken
naar kleuren en hoe je stoffen kunt combineren.
Welke benodigdheden ik gebruikt heb
en kijken of dat mogelijk wat
voor jou zou kunnen zijn.


Natuurlijk is de quilt opgehangen,
om te kijken, te fotograferen,
om te inspireren.



Peet was druk in de winkel aan de slag,
bestellingen en pakketten die gemaakt
mochten en moesten worden.

Eind februari gaan we nog een keertje
in de herhaling,
een heel weekend lang.

Ik verheug mij er nu al op,
maar eerst breng ik morgen


naar die mooie quiltwinkel op 
de Nieuwezijds Voorburgwal.

Dan is het les 1 van de 5.

Het gaat bij de Dear Jane niet eens zo zeer om de quilt zelf,
maar is het een mooie kapstok om 
allerlei technieken in te gebruiken.


Tot blogs,



Juud


Remember; Better finished than perfect



5 opmerkingen:

Margot zei

Goedemorgen ! Vroeg jouw blogje gelezen ...... druk bezig ben jij met het leuke werk !!
En wat is het toch weer fijn voor je om met gezellige quiltsters / vriendinnen stellen bezig te zijn om te vertellen en uit te leggen !!!
Zo kom je februari weer snel door .... enne ..... niet zoveel " rotzooi " maken , hoor !!

Quiltgroetjes , en een fijne dag !

Annelies zei

Veel plezier !!

Phyllis zei

Quiltweekenden, heerlijk! En ik geniet nog bijna dagelijks van je Dear Jane lessen, die cursus was ook een genot! Fijne week :-)

Floor zei

Natuurlijk vind je altijd lapjes die je heel hard nodig hebt :-) Maar ze zijn mooi.
Heerlijk om zo lekker bezig te zijn met een groepje vriendinnen. Veel praten natuurlijk, maar ook steekjes doen en bij elkaar kijken.

Dientje zei

Heerlijk om zulke gezellige groepjes te mogen begeleiden. En dan ook nog struikelen over prachtige stoffen. Geen wonder dat je dit weekend weer wilt, 😂. Veel plezier. Groet, Dientje.