maandag 7 februari 2022

Butterfly Ball

 Ik heb het al eerder geschreven,

appliqueren kost tijd.

Heel veel tijd.


Butterfly Ball was een blok van de maand,
en dus beperk ik mij zoveel mogelijk
tot de stoffen die de deelneemsters
zijn toegestuurd.

Hoewel we ook altijd adviseren om 
eigen stoffen toe te voegen.

"The more the merrier"

Voordat je überhaupt iets kunt doen,
begint het natuurlijk bij je stofkeuze.

En dus rommelen wij uren in onze
bakken om te kijken wat nu 
echt een leuke combinatie is.


Ligt de quilt naast mij op de vloer
om te kijken naar voorgaande 
bloemen.

Kan ik iets kopiëren?
Welke combinaties heb ik al gemaakt?

En voor je het weet ben je 
een uur verder,
hard gewerkt aan je quilt
met nog NUL resultaat.



Uiteindelijk komt het natuurlijk goed.

Wanneer de keuze is gemaakt,
begint het knippen en het maken van de
harten voor de bloemen.
Overigens gebruik ik daar de 
Perfect Ovals voor.


Knippen, in dit geval,
fussy cutten,
rijgen.


Natuurlijk met een goede draad,
we gaan er immers nog behoorlijk aan trekken.



Trekken, Strijken


En klaar is het bloemen hart.


Nog eens uitleggen, om te kijken
of het echt wel ok is.


Enig toch?
Maar nog steeds losse elementen.
Tijd om dat te gaan veranderen.



Het begint zowaar al te lijken.

Dan begint het gezoek van voor af aan.
Welke blaadjes?
Wat heb ik al gebruikt?
Wat zit er al op de rand geappliqueerd?
Matcht het dan wel?


Moet het wel altijd matchen?
Mag het ook wat meer uit de box?
Waar wordt ik gelukkig van?


Kijk toch eens hoe deze bloempjes
gezellig tegen elkaar staan aan te kletsen.
Je ziet bijna de boodschappen tassen tegen de
steeltjes aan staan.

Om uiteindelijk te eindigen met een;

"zullen we een kopje koffie drinken voordat
we naar huis gaan? Kletsen we nog
gezellig even verder"

Terwijl mijn bloemen gezellig
staan te wezen, ga ik opzoek naar een passend
vliegje, motje, vliegend iets.



Dat niet alleen, er mogen nog meer
bloemen gemaakt worden in deze 
laatste Butterfly Ball geappliqueerde rand.

En zo begint het zoeken naar de 
leukste combinatie opnieuw.



Motje past 'precies'
in elk geval voor mij 'goed genoeg'


De eekhoorn, nog altijd zonder oogje, neusje en 
snorhaartjes staat er niet meer zo alleen bij.


Tussendoor ben ik bezig geweest
met de twee laatste randen.

Waarop weer geappliqueerd wordt,
handig om hier te vermelden is dat ik 
de cirkels groter heb gemaakt dan het
patroon vraagt.



Tussendoor zijn wij nog als bezig
met de op handen zijnde verbouwing.
Vloer, keuken en houtkachel kunnen
afgevinkt worden.
Ook de verhuizer is langs geweest
om de kubieke meters op te meten,
de beneden verdieping zal leeg moeten.

Ook mijn quiltkamer zal ik voor 80% leeg gaan halen.
Moet er toch niet aan denken dat 
al mijn lappen,
projecten, quilts onder een 
bouwgruis komen!

Straks op zoek naar een wc, 
nieuwe voordeur,
tussendeuren........

Wat zullen wij blij zijn 
wanneer alles gekozen is,
en de verbouwing begin mei
eindelijk gaat beginnen.

Sta ik lekker in de kerk.

Kom je ook naar Amersfoort?



Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect!




10 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat wordt dit een prachtige quilt.
Succes met de verbouwing

quiltingmieke zei

Piep die wordt mooi!!! heerlijk lapjes zoeken.

knuf

sylvia zei

Wat een klus, je quilt! Je bent ook zo stil, maar zit niet stil 😉. Sterkte met de verbouwing, kost ook veel tijd. Maar ook dat blijkt later een goede investering!
Toi toi groetjes, Syl

Zininquilten zei

Ja, dat neemt echt. Veel tijd, appliceren.....maar het is toch ook deels hobby, geen aangenomen klus hoop ik....en dan ook nog verbouwen binnenkort....druk,druk,druk....succes

Floor zei

Dat lapjes zoeken is een heel tijdrovend werkje.
Toen ik pas begon met quilten was ik daar zo mee klaar omdat ik nog heel weinig stofjes had.
Dus eigenlijk hebben we nu een luxeprobleem, we hebben zoveel te kiezen!
Maar ik vind het zelf wel een heel leuk werkje dat gesnuffel, wat maakt het uit of het veel tijd kost, nooit haast maken met je hobby toch?
Jouw bloemen zijn echt helemaal super!
Die a.s. verbouwing lijkt met een verschrikking. Alles leeghalen, moet er niet aan denken.
Hoop ook naar Amersfoort te komen, het staat al in mijn agenda.

Annelies zei

Je ziet het werk er echt aan af. Mooi hoor !
Veel sterkte met de voorbereidingen voor de verbouwing !

Conny's-blog zei

Dit gaat echt prachtig worden zeg.
Succes met de verbouwing erbij..............liefs. Conny

wapiti zei

Mooi, mooi, mooi!
Applicatie is inderdaad een tijdrovend (maar fijn) werkje. Ik werk me nu in het zweet aan de Porcelaine de Chiffons.
Nog veel applicatie-plezier en misschien wel tot in Amersfoort!

Coby Breitner zei

Wat een leuk patroon he, appliceren heerlijk!
Succes met de verbouwing, wel tussendoor nog bloggen hoor.
groetjes Coby

brigitta seinen zei

Oh wat is het toch een leuke quilt. Ik wil ook wel zo'n Fleur weekend.
Groetjes Brigitta