zondag 9 augustus 2020

Here There and Everywhere

Eindelijk weer eens wat tijd om verder
te gaan met de
Here There and Everywhere quilt.

Zoals al eerder gezegd vind ik deze
quilt door al haar eenvoud 
geweldig leuk om te maken.



Omdat ik het hele patroon al dik in huis heb, 
kan ik de maanden kiezen die ik logisch vind
om te maken.
Van maand 1 hup ik naar maand vier.


Er wordt geknipt, getekend, geplakt, 
vooral goed op het plaatje kijken
zodat het goed gaat. 


Sommige lapjes had ik al gemaakt,
zoals deze 1 inch vierkantjes.
Konden ze zo aan een stitchery genaaid worden.
De tekst neem ik over op een lichtbak,
en ik teken met een dun schrijver.
Daarna met een DMC draadje erover heen met
een steel steekje.


De wolletjes worden met een overhands steekjes op de ondergrond vast gezet.
De vuurtoren in het patroon is helemaal wit.
Voor mij is er een hele belangrijke vuurtoren,
die van Ameland.

Ik heb daar drie jaar lang zomer baantjes gehad,
is mijn broer met een Amelandse getrouwd,
op het eiland,
en liggen ze er helaas allebei al begraven.


De caravan is ook klaar om verwerkt te worden.


En ook het kopje thee uit een Bunzlau mokje
is er bijna klaar voor.


maar niet voordat de nieuwe Liberty Tana lawns gesneden en ingepakt waren.

Nu ga ik lekker zitten patchen!

Fijne zondag verder, 

Juud


Remember; better finished than perfect
 

4 opmerkingen:

Annemiek zei

Dat heb je met een webwinkel, 24/7 open, dus dan is er ook de zondagdienst :).
Rond 7.30 uur zat ik ook al in de tuin te patchen dan ik het goed te doen.
Het nieuwe te maken blokje zie er schattig uit en leuk weer je eigen herinneringen er in verwerkt. Veel plezier met maken.

Floor zei

Wat zien je blokken er leuk uit Juud! Die wolletjes, zo heerlijk om te zien en om te voelen.
Zelf vind ik dat opnaaien geen leuk werkje, maar jij geniet er van en het wordt vast een beeldige quilt.
Zag al op de blog van de winkel dat jullie heel veel te snijden hebben.
Sterkte er mee met die hitte.

Coby Breitner zei

Wat een heerlijk gezellig blog, leuk de persoonlijke touch die je erin verwerkt. Toevallig is mijn vriendin ook aan deze quilt bezig. Zie graag je vorderingen in een volgend blogje.

Yvonne zei

Goede tekst die stitcherie. En leuk spelen zo met die wolletjes. Dat moet een dubbel gevoel geven die vuurtoren, speciaal en geliefd met mooie herinneringen en ook weer verdrietige. Maar ook dat mag in een quilt niet ontbreken waar blokjes in zitten die herinnering oproepen.
Hoop dat je het werk af had voor de ergste hitte toesloeg, zo vroeg in de ochtend is het nog wel te doen.