zondag 15 maart 2020

Update

Wat een rare week.

Zo was ik op dinsdag met neef Reimer in 
het Rijksmuseum.
Daar was het 'gewoon' druk,
en liepen we onbekommerd door
de vele zalen.


In de stad was het echter rustig.
Heel erg rustig.
Inmiddels is het Rijks gesloten.


Op woensdag zijn Wilma en ik begonnen aan 
het Trekvogelpad!
Wat een heerlijke vakantie dag,
zomaar in het midden van de week.

Nadat we er vier uur over hadden gedaan om bij de 
start te komen zaten we na de eerste
600 meter op een terras,
aan de Latte Macchiato
en een patatje met!

Die vier uur?
We hebben twee keer een uur moeten wachten
op streekbussen.


Maar we waren van start
en dat was het voornaamste.


Bij het Nivon huis de 'officiële' start.


Onze eerste etappe,
van Bergen aan Zee 
op ons gemakje naar Alkmaar.


We genieten van de duinen,
griezelen van die Oer ossen met veel te grote
hoorns op hun kop. Die ook vooral langs het pad 
liggen. Ik geef het grif toe, ik ben echt
geen held en heb ongetwijfeld irreële angsten voor
Ossen. Met bibberende knieën ben ik
zo geruisloos mogelijk langs 
die engers gewandeld. Wilma was ook
gematigd enthousiast.


Dit wil je toch niet tegenkomen?

Om later weer te genieten van de 
Baafjes Polder bij Heiloo.
Het enige wat we daar zijn tegen gekomen
waren drie schapen.

De bossen bij Alkmaar en om 
die laatste stappen naar de auto te volbrengen.

24 km in de benen, totaal onbekommerd en ons
verheugend op de volgende wandeldag.


De dilly bag naar een patroon
van Judy Newman is enorm leuk.
Zelf heb ik er een in pastel kleuren.


Voor LZ maak ik er eentje 
uit Hollandse stofjes.


Omdat de tas niet uit hexagonen hoeft te 
bestaan besluit ik er eentje met een 
applicatie te maken.


Het konijn komt voorbij.
Zijn snorharen borduur ik,
en ook krijgt Meneer De Haas,
een vlinderdas!

In Amsterdam zijn inmiddels mooie
perle garens en dus borduur
ik er lustig op los.



Onder andere mijn initialen,
maar je snapt dat je doen kunt 
wat je leuk lijkt.


Een moppie om te maken.


En dan de sterren!
Ook daar wordt aan gewerkt.

Ik heb er al 238 gemaakt
en zijn er dus nog maar
128 te gaan.

Vandaag zit ik vanaf de start op
23 oktober 2019 op dag 145.

Het is ook zo een heerlijk ontspannend klusje.
Ik zit mij nu gewoon al te bedenken
wat voor een patroontje ik hierna 
ga maken.
Ideeën te over, dus dat 
gaat helemaal goed komen.

Vandaag ga ik mijn tafel eens opruimen
om verder te kunnen werken aan 
The English Baskets.

Ik wens jullie een hele fijne zondag toe.
Blijf gezond, en laten 
we hopen dat deze pandemie
snel voorbij mag zijn.

Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect.

10 opmerkingen:

Annemiek zei

Gelukkig kun je even teren op een heerlijk weekje. De dilly bags zijn heel leuk. Moeilijk om te kiezen. Fijne zondag.

Marja zei

Wat een volle afwisselende week, die sterren blijven toch roepen, zal ik??

Groet,

Ineke zei

Wat heerlijk om lekker te wandelen met vriendin!!! En je sterren worden prachtig!!! Deze tasjes heb ikk ook zo vaak gemaakt, heel leuk om ze cadeau te geven. Liefs, Ineke

Phyllis zei

Nou , ik bewonder jullie hoor, maar wel een heel leuk plan om dit in etappes samen te doen. Je komt inderdaad wat tegen, dat is wel een avontuur ook op die manier.
Je Dilly bags zijn enig, zeker ook die met dat konijn, Judy meets MSG , lijkt het op, enig!
En het schiet lekker op met de sterren, zijn ze allemaal van andere stoffen of gebruik je stoffen vaker? Want enig project, maar zo groot is mijn collectie nu ook weer niet, al is die al aanzienlijk ;-)
Fijne zondag!

Yvonne zei

Een flinke wandeling 24 km. Maar na 4 uur is het wel fijn om die frustratie eruit te lopen! En gezellig zo samen.
Superleuk tasje en de sterren zijn super!
Een fijne en volle week. Hoop dat de volgende ook goed wordt ondanks de beperkingen.

Annemarie. zei

Ha, Judith
Ik heb ook altijd zo’n moeite met die Schotse hooglanders,Heckrunderen en Konikpaarden in natuurgebieden. Voor mij hoeven we niet terug naar de prehistorie. Maar...als we daarvoor in de plaats zware tracktors en andere stinkend mechanische voertuigen tegenkomen om het gebied te onderhouden en te beschermen tegen dichtgroeien....dan maar deze jongens. En dan troosten we onszelf toch met het zetten van weer wat steekjes ?

Wilma zei

Wat een gave dilly bag voor LZtje.
Heerlijke wandeldag was het, bofkonten zijn we.

Dientje zei

Heerlijk wandelen in een mooi gebied, de hooglander ben je moedig gepasseerd. Wat worden de sterren mooi, krijg ook weer zin in sterren. De Dolly Bags zijn leuk. Groet, Dientje

Coby Breitner zei

Nou wat een sof he, stond nou net voor mij ook deze week het Rijks gepland en jullie nieuwe winkel.
Maar goed we nemen alles in acht, ik werk in de zorg en dat is nu even belangrijker.

Floor zei

Jullie hebben een superlange wandeling gemaakt! Wel fijn dat dit nog kan momenteel, alleen ergens iets drinken wordt moeilijk, dus voortaan maar zelf iets meenemen.
Vind het knap dat je zo ver kunt lopen achter elkaar.
Je bent heerlijk bezig met je leuke sterren en de tassen zijn beeldig geworden.
Hopelijk kunnen jullie winkels open blijven, die van Wietske is al tijdelijk gesloten.