zaterdag 21 maart 2020

Dilly Bag

Inmiddels heb ik al aardig wat 
Dilly Bags gemaakt.

Als voorbeeld voor in Amsterdam,
Om cadeau te doen aan een jarige vriendin,




eentje voor mijn zus.


Voor Karin in lekker Hollandse stoffen, 
maar je kunt er allerlei verschillende stoffen in stoppen natuurlijk.

Mijn eerste werd met uitleg van Judy gemaakt,


Mijn binnenkant,


Waar de batting tegen aankomt.


De bodem, met een laagje Hobbs 80/20


Het naaien van de sluiting,


Waar een leuk kantje tegen aan is gezet.
Op latere tasjes heb ik geen kantje gebruikt,
maar heb ik gewoon een tunneltje van een stofje gemaakt.


Laatst dacht ik dat het ook leuk zou zijn om
er eentje te appliqueren. 
En kocht ik van die balletjes die mee genaaid zijn
in de sluiting. 
Gewoon voor de lol.

Enfin,
onze agenda's zijn met een gillende stop
leeg geraakt.
Frans en ik zitten avonds lekker samen in huis,
wij vermaken ons prima.

De winkel is gewoon open.
Natuurlijk houden we afstand,
blijven we thuis wanneer we ons niet lekker 
zouden voelen,
versturen we de bestellingen,
en snap ik prima dat het lekker is om wat 
onder handen te hebben.
Daar heb ikzelf ook behoefte aan.

Deze tas is gewoon een leukerd.
Je kunt het patroon (klik naar het patroon)
in de webshop bestellen,
ook hebben wij er een I spy bij gedaan,
voor zolang de voorraad strekt!


Blijf gezond,

Tot blogs,




Juud

Remember; Better finished than perfect








6 opmerkingen:

Floor zei

Straks gaan we massaal in heel Nederland en omstreken aan de tas!
We moeten toch wat.
Hoewel ik me nooit verveel, heb ik nu toch last van een soort van verveling omdat ik geen contacten heb. Nou ja, wel via mijn laptop, maar niet in het echt.
Dat zal nog wel heel lang duren ben ik bang.
Fijn, dat jij in ieder geval nog klanten ziet al is het op 1,5 meter afstand.
Zorg goed voor jezelf Juud!

Dientje zei

Het is ook een grappig tasje. Patroon besteld. Groet, Dientje

Yvonne zei

Leuk tasje! Overal ontstaan uitbarstingen van creativiteit, toch fijn als je in deze tijd een hobby hebt!
Geniet en blijf gezond!

Annelies zei

Dit zijn hele leuke tasjes. In onze huis houden nu onze mannen kantoor. Heel bijzonder.

Coby Breitner zei

Superleuk idee Juud, maar ik ben een oen op de naaimachine (weet niet eens hoe dat ding werkt).

Phyllis zei

Normaliter ben ik niet van dit soort dingen, maar de Dilly Bag vond ik meteen enig. Met (heel veel) hulp van Judy heb ik er vorig jaar een gemaakt en ben er super blij mee. Het is een ontzettend leuk project en ook leuk om alle resulaten van anderen te zien.