vrijdag 30 augustus 2019

Update

Niet te geloven hoe snel de tijd toch gaat,
en hoe je denkt geen tijd te hebben voor het blog.
Niet omdat er niets te vertellen is,
in tegen deel zelfs!


Er was de workshop met Judy Newman,
in een gesloten winkel.
Super de super gezellig.
De groep niet te groot zodat er voldoende 
persoonlijke aandacht is.


Er is hard gewerkt aan Strafford Manor.
En als jij nu denkt "zo'n starters kit lijkt mij wel wat"
neem dan even contact met ons op.


Een dag later was er de beurt aan Margaret Mew met
haar Merrow Croft.
Ook nu weer super gezellig en ook nu weer
is er vooral hard gewerkt. 
Ook nu weer is er uitgebreid over stof keuzes gesproken,
waarom er een keuze wel of niet is gemaakt,
waar op gelet is etc. 


Tja en dan Schiphol, dit keer om elkaar
gedag te zeggen.
Margaret en Judy zijn alweer dik thuis
plannen te maken voor een volgende keer!



Met al die dagen bezoek was er geen tijd voor Fleur.
Dat heb ik in gehaald!


Wat heerlijk om aan dat middenstuk te werken.
Te zoeken tussen je lapjes thuis of 
tussen de lapjes in de winkel.
Zoals dit fietsende konijn


Fleur gaat vooral met mij mee op stap.
Naar de bee op een zon overgoten dinsdagavond 
in Bunschoten/Spakenburg met uitzicht
op de haven en het Nijkerkernauw.


Of bij een vriendin in de achtertuin
waar een tuintafel in no time
vol ligt met 'rotzooi'


Een prachtige Queen Victoria die even 
showen mag.


En ik dus aan 'Fleur'


Rijen die aan elkaar gezet mogen worden.


Om dan te ontdekken dat er blokken zijn 
waar nog wat aan ontbreekt......


Een laatste rij die nog gemaakt
mag worden.


Een lapje gevonden in de winkel met leuke
kersjes, taartjes etc. 
Helemaal gezellig als hart van een bloempje.
Lekker dat getrut met lapjes!


En dan aan de wandel met Frans.
IDIOOT.
Niet het wandelen, maar wel om te GAAN wandelen.
Ik functioneer niet boven de 25 graden.
Heb het al snel te warm,
ik ben in mijn element met een lekker vestje aan.
Dus waarom ik dacht mij te moeten gaan uitsloven 
met temperaturen van 33 tot 35 graden?
Geen IDEE.
Wat ik wel weet is dat ik het NOOIT meer ga doen
wanneer het ZO WARM is.
Ik heb mij voortgesleept.
Op maandag 13 kilometer lang door een 
wel zeer heuvelachtig terrein en 
afgelopen dinsdag zelfs 20 km.


Deze prachtige kleur explosie in Tecklenburg
was wel een feestje!
Wat prachtig mooi.



Heel even was de warmte vergeten,
de dikke handen, de worstenvingers, het ongemak,
de vermoeidheid.


Inmiddels zit het middenstuk van Fleur helemaal
aan elkaar.
Ik ben nu begonnen aan de randen.
Ook weer een feestje, de afwisseling is helemaal 
heerlijk.

Fijn weekend allemaal,

Juud


Remember; Better finished than perfect




12 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat een heerlijk blogje weer.
En zoveel moois wat je laat zien.
Helaas morgen weer kans op worstvingers, ving op dat het werk 30 graden kan worden. Pffff...

Wilma zei

Hee wat mooi dat aardewerk tussen de planten! En je mooie Fleur, te lief.

Floor zei

Wat heb je het weer heerlijk gehad Judith. Leuk bezoek en lekker bezig met quiltvriendinnen en lapjes.
Je Fleurtje is zo leuk met al die gezellige plaatjes in de cirkels.
Die kleurige expositie.... echt prachtig! Als ze te koop waren had ik me niet kunnen bedwingen denk ik.
Gelukkig nu weer beter weer, hoewel het morgen toch nog één hete dag schijnt te worden :-(

Barb zei

Thanks for such an inspiring post. I adore the I Fleur quilt what a charmer!
Loved the table full of creative progress! Sewing with friends is the BEST
Like you I can't tolerate heat but seeing those flowers would sure help.

Dientje zei

Aan activiteiten heeft het niet ontbroken. Prachtige dingen gemaakt en gezien. Wandelen met die hitte is ook voor mij geen pré. Ik vond 2 uur op de Holterberg al genoeg met die warmte. Groet, Dientje

Ineke zei

Ik kan ook beslist niet tegen die warmte. Wat wordt je Fleur prachtig!!!

Kyle zei

Your Fleur quilt gets better each time I see it. It's filled with wonderful pieces of cute fabrics.

Coby Breitner zei

Mooie foto's van de bloemen zeg, maar een beetje gekkie ben je wel om te gaan wandelen dan beter de kou van IJsland.
Heerlijk ver ben je al met de Fleur, mooie kleuren.

Rita zei

Wat weer een super blogje. En die hitte, ik begrijp je helemaal.ik functioneer ook niet met temperaturen boven de 25 graden dus het kan mij niet gauw genoeg afkoelen en anders in een schaduwrijk plekje en dan een quiltwerkje met een groot glas ijsthee (groene). Je Fleur wordt schitterend.

wilma oud zei

Wat heb je weer veel beleefd Judith. Grote quiltsters ontvangen en weer veel gedaan. Wat dat wandelen betreft: ik herken er wel iets in. Mijn DH houdt ook enorm van wandelen en hij loopt/liep 6 km per uur. Toen wij 10 jaar geleden naar België verhuisden ging ik ( A Sportief persoon) ook vaak met hem mee. Het waren georganiseerde wandelingen en we liepen in het begin al gauw 20 km . Dat zijn, met de pauzes erin 4 uur, waarin je alleen maar loopt, zucht en het warm of koud hebt en de mensen voor je storend langzaam lopend (deze mensen deden gewoon heel wat km 's korter, maar deden het gezellig babbelend met elkaar) vindt. Ik deed dit om mijn DH te pleasen. Nu, in 10 jaar heb ik hem duidelijk kunnen maken dat ik helemaal niet van wandelen houd. Hooguit een uurtje. Natuurlijk niet slenterend, maar gezellig rondkijkend. En dat ik geen tijd heb om te wandelen. Ik heb teveel leuke hobbies. Gelukkig begreep hij dit en gaat hij elke dag alleen 2 uur wandelen ( 73 jaar) en ik zit lekker thuis te quilten. Heel af en toe ga ik een uurtje mee. Goede verdeling nu. Lieve groet van Wilma

Phyllis zei

De dagen in de winkel waren fantastisch! Ik heb genoten.
Fleur wordt een schatje, ik ben beniewd.

Marian zei

Pfff, moedig van je, om met die hitte te gaan wandelen.
Gezellig met een volle tafel met lapjes allemaal aan het werk. Leuk wordt je Fleur, ik ben er ook voor bezweken Wilde het eigenlijk niet, maar zag overal die hele leuke cirkels met plaatjes verschijnen dus….. ja hoor, daar ging Marian :-)