donderdag 30 mei 2019

Our Nations Capital

When in Rome......

Dan moet je natuurlijk ook naar 
Washington DC!


Maar eerst ontbijt!
HEERLIJK!
Kan niet anders zeggen, 
dan dat ik mij nu al zorgen kan maken
wanneer het moment komt
ik ontbijt mag voorbereiden voor gasten uit de States ......
(dat lukt mij nooit zo!)


Met de auto en de trein naar WA DC


Waar, wanneer je de weg vraagt,
je gelijk een nieuwe vriend hebt!


Hier kwamen we voor,
de nieuwste tentoonstelling in 
the Daughters of the American Revolution (DAR).


Kom dan gaan we naar binnen!




Ze zijn prachtig!


Een quiltraam uit 1870! Met een prachtige UFO erop!


Of deze Princess Feather Applique Quilt,
nonchalant in een kist uit 1785-1800


Dit is een politiek getinte quilt!


Daar is die!
Verkiesbaar in 1844 Henry Clay.


In de lades ligt van alles moois!


Waaronder deze templates.


In de DAR zijn allerlei salons ingericht,
een uit elke staat.


Dit is de Quilting Party!


En een mooi uitzicht is nooit ver weg!


In Texas gebeurd er dit!


Margaret blijkt een Settler te zijn in Texas!
Een ware Daughter!
(ha ha)


Natuurlijk naar The White House!


Daar zijn we dan.
Druk, totaal afgesloten straat,
veel beveiliging,
veel toeristen.


The Lincoln Memorial.


Met op de achtergrond het Capitol en 
daarvoor de Washington Monument.

Dit moet je gezien hebben.


En Honost Abe himself!
Met cowboy laarzen aan!
Leuke man!


Had ik al gezegd dat het daar druk was.
Highschool uitje nummer 1!


Avonds een show en tell van Judy en Margaret,
dat laat ik voor een volgend blog.


Tot blogs,



Juud


Remember; Better finished than perfect!





10 opmerkingen:

Annemarie. zei

Wat een indrukwekkende reis weer !! Jullie zullen wel gesloopt zijn, bij thuiskomst, maar ik vermoed zomaar dat het dat waard was.
Dit is geen hobby meer, maar een way of life. Heb het goed !

Phyllis zei

Top, top, top! Geen wonder al die blije gezichten! Super dat je ons zo op de hoogte houdt en zoveel van jullie avonturen deelt, heerlijk voor de 'achterblijvers' .

DutchWilly zei

Altijd fijn om zo een mooie impressie te krijgen vang er land waar ik nu alweer bijna 54 jaar woon. Dankjewel voor de mooie fotos en nog veel plezier met je quilt friends. Willy a fellow quilter and Dutchie.

Heleni zei

Wat een superdesuper reis maken jullie en dan zoveel moois te kunnen zien, geweldig. Heerlijk om alles te zien en te lezen bij je.
Het is al even geleden dat ik in Washington was maar dat beeld van Lincoln vergeet ik nooit meer, zóóó indrukwekkend. Kun je niet uitleggen, moet je zelf gezien hebben.
Fijne tijd verder

Annelies zei

Fijn op deze manier een beetje mee te genieten !

Janet zei

What an amazing museum exhibit! The quilts are fabulous! So lovely of you to share your pictures - thanks! The Texas room looks like it even has stencilled walls and an applique quilt on bed :0)

Floor zei

Heerlijk om zo samen van alles te genieten en ook nog schitterende quilts te zien. Maar...… hoe is het nu met de stoffen, zijn die al binnen, kunnen jullie gaan snijden? Zit er plaatsvervangend een beetje over in dat ze niet komen en jullie niets te verkopen hebben straks.

Marguerite zei

Leuk dat ik met je mee mag reizen.
Zo voel ik me ook een beetje toerist.
Mooie quilts laat je ook weer zien...

Annemiek zei

Prachtige tentoonstelling. Goed gedaan om salons in te richten. Heerlijke dag.

BezigeBijMirjam zei

Prachtige stad, Washington! 👍🏼🤗