donderdag 1 november 2018

Mo-No Mo-Ho

Ga nu niet denken dat ik een liedje in mijn hoofd heb
dat er maar niet uit wil......

Gisterenochtend, op weg naar Schiphol,
dacht ik met pijn in mijn hoofd, bij het lezen van 
de reclames van Rijkswaterstaat 



dat ik 
MoHo
ben......

Mobiel at Home!
Als dat niet 'ongestoord' is.......
Gek werd ik ervan. 
Volgens Frans was het al te laat om terug te rijden naar huis,
en bedachten we dat we de telefoon wel zouden 
kunnen laten opsturen.
Inmiddels zijn we ook van dat idee afgestapt.
Onderwerp van gesprek;
"vroeger hadden we ook geen telefoon!"
en zo is het ook!

Dus al die gene die mij een WhatsApp sturen,
sorry, het duurt minstens twee weken of
nog langer voordat je antwoord krijgt.

Gelukkig wel een laptop,
fototoestel en iPad bij mij.


Eenmaal door de douane drinken we koffie bij
Cafe Coco.
Een aanrader voor wanneer je op Schiphol bent,
lekkere stoelen, heerlijke koffie, geen rij waar je in 
hoeft te staan, de bestelling wordt aan tafel
opgenomen.
We zitten er zo lang dat er voor shoppen 
geen tijd meer is.
We kunnen gelijk doorlopen en baarden.


We zitten in een super nieuw vliegtuig.
Lekkere stoelen, prima schermpje voor je,
vooral interactief. Mee kijken in de cockpit tijdens de landing.


Acht en wat doe je dan?
Je naait, slaapt, kijkt films, 
eet wat.


De douane, afhalen van de bagage en het
halen van de huurauto gaat gesmeerd.


Voor ik het weet laat ik mij rijden door Peet,
tijdens rush hour door Houston.
Het regent!
Het komt met bakken uit de lucht en lijkt er hier geen riool
te zijn. 
De straten lopen over,
putdeksels komen los.
Brandweer en politie rijden met
loeiende sirenes rond.



Peet schrikt nergens van en rijdt onverschrokken door.





De rit naar onze air B&B is de grootste 
'bottleneck' deze dag.

Eenmaal in ons huis, gaan we er weer uit voor
ons avondeten.
Nou ja eten.....
kip, chips, dips, glaasje wijn!
Om 21.00 uur USA tijd
(thuis 03.00 uur)
liggen we op bed.

Vanochtend met de telefoon van Peet
even gefacetimed met Frans en Karin.
toch fijn om elkaar te laten weten 
dat we er zijn!


Tot blogs,


Juud en Peet
From Houston

Remember: Better finished than perfect

12 opmerkingen:

Annemiek zei

Fijn dat de reis goed verlopen is. Hoe vaak zeggen we niet mobiel minder gebruiken. Straks ga je het nog heerlijk vinden en ach met een i-pad kun je ook heel veel. Hier giet het ook. Groetjes

Marja zei

Jammer van je mobiel, lastig ook soms denk ik, maar t is niet anders. Wat een weer joh, hoop dat het inmiddels droog is. Goede beurst gewenst!!

Groet,

Annelies zei

Veel plezier en goede beurs !!

Judith zei

Zelf ook even een reactie achter laten.

BezigeBijMirjam zei

Fijn dat jullie weer goed zijn aangekomen. Het zal wel even wennen zijn zo zonder mobieltje, maar ach, je hebt nog een IPad. En in noodgevallen kan men Peet toch bereiken. Maar die noodgevallen willen we niet!! Een hele goede beurs wens ik jullie toe. En beter weer!

Emma zei

Wat heerlijk om weer met jullie mee te reizen.
Wat vervelend dat je je mobiel vergeten bent. Kun je niet bij de Walmart een goedkoop mobielttjr met Sim kaartje kopen?
Gelukkig waren jullie niet onderweg bij dat vreselijke weer.
Een hel goed reis en een goede beurs.
Ik lees mee!
Veel plezier en pas goed op elkaar.

Floor zei

Oeps! Je telefoon vergeten is wel even lastig nu je ver van huis bent, maar gelukkig zijn er nog andere communicatiemiddelen.
Ben benieuwd wat we nog allemaal te zien krijgen. Veel plezier!

Ineke zei

Gelukkig kan je Face-timen met de mobiel van Petra.
Heel veel succes en plezier.
Blijf je lekker volgen!

wilma oud zei

Veel plezier. Ik lees mee. Groetjes Wilma

Yvonne zei

Balen, telefoon vergeten maar ook wel lekker rustig! Gelukkig is contact ook via andere kanalen mogelijk. Fijn dat je al weer tijd hebt gevonden om te bloggen. Natte kennismaking met Houston. Ik vind het een vreselijke stad, niks aan! Als het regent nog troostelozer dus. Gelukkig kom je niet voor de sightseeing!

Hopelijk is jullie AirBnb een beetje leuk. Fijne dag!

Joanne zei

Heel veel plezier Judith en Petra, ik wacht met spanning op je verslagen!! groetjes Hanneke

Phyllis zei

Pfffff ja, dat weer. Wij waren er gelukkig al en hebben t vanuit kns hotel bekeken. Wel heerlijk zo'n nieuw vliegtuig, weet niet met welke maatschappij jullie vlogen, maar zie dat t scherm in t NL is. Betekent dat dat de KLM eindelinljk die oude 747's op die route vervangen heeft?