maandag 8 mei 2017

The week after

Nou er was weinig tijd om 'bij te komen'.
Op zondagochtend werd ik opgehaald door LZ en Annemarie, 
op naar Zeeland.
Zeeland met een missie.
Op maandag hadden we een workshop en
 show en tell van Linda Collins 
We hadden ons al bedacht dat het niet handig zou zijn om op maandagochtend
naar Zeeland te gaan rijden.
En dus op zondag al op pad. 
Misschien niet het meest geniaal na zo een drukke week,
maar het was nu eenmaal zo.


En zo begint onze dag op maandag.
Op weg naar de quiltshop.
Heerlijk, ook zelf even lapjes scoren natuurlijk!


Er is op verschillende blogs al geblogd over hoe LEUK het
was bij Marcha, haar moeder en de goede zorgen
van Hubertine.
Echt top!


Linda is een vriendelijke aardige vrouw, met een leuk
verhaal over haar collectie quilts.
Vele zullen haar kennen van 
Quilts in de Barn.
Dat is mijn eerste 'kennismaking' met haar.
Die mevrouw met die mooie tentoonstellingen.........


Ik kan met gemak honderd foto's laten zien.
Wat een bjoeties heeft ze verzameld. Helemaal prachtig.
De mandjes was wel heel bijzonder.
Mooi hoe de onderste rand 'ineens' 
afwijkt van de rest.
Daar houd ik persoonlijk wel heel erg van!
En dan op het laatst nog een ander blok.
Een Orphanblock perhaps?


En dan dit roze lapje!
Could someone please reproduce this one????
Jo? Di? Mary?
Pretty please, sugar on top!
Wat een BEAUTY!


Phyllis en ik duiken al snel op de grond,
om lekker foto's te kunnen maken.
Dat ziet er dan zo,


En zo uit!


Delectable mountain,
helemaal verroest!
Maar MOOI!


En dan deze,
met die super rand!


en dan deze,
kijk de datum eens op dat lapje.
1876!


Veel ruitjes en streepjes,
en als je stofjes op zijn.......
dan patch je ze toch gewoon aan elkaar.


Dan is het show en tell.
Deze pracht is van Belgische Sister Martine.
BIG and BEAUTIFUL 


Met nog meer fans!


Dan de Pyramids-Makers!
Groot en klein.....


Gaat Inge 'de vloer op' met haar Mrs. Billings.


Laat Marja haar Guthe zien.


Na al dat moois, gaan we zelf aan de slag.


Een hele leuke groep,
allemaal vriendinnen die met elkaar gekomen
zijn om een dag lekker te genieten.


Net zoals onze tafel. 
Wat heerlijk om zo een dag samen te kunnen zijn,
bij te kletsen, en vooral veel lol te hebben.
Word je hier gelukkig van of gelukkig van?


Phyllis werkt in de Bijenkorf,
voor een winkel in een winkel.
Daar verkopen ze kleine hoofddeksels.
Het laat zich raden,
het duurt niet lang of ik vraag;
"zoiets?"



En voordat je het weet,
verlaat je Kerkwerve weer.
Volgens mij met instemming van de bewoners!
Die vonden die auto's maar niets.
En dan al die horde vrouwen.
Mopper-mopper-mopper
en nog meer gemopper
van een ouder heerschap.
Ach......
zelfs dat kan de pret niet drukken!


Daag Lieve Facebook, blog vriendinnen,
tot een volgende keer.


Later appt sister Annemarie,
wanneer we in een lokaal restaurant 
een hapje eten om ons weekend af te sluiten,
"ze heeft haar kroonjuwelen afgedaan!"

Het was een fantastische week in Amersfoort,
afgesloten met een heerlijk weekend
in 
Zeeland.

tot blogs;



Juud


Remember;


Nee hoor, deze heb ik niet gemaakt.
Dat heeft Heleen gedaan
na een workshop cirkels en appliqueren 
een tijd geleden bij mij in Rotterdam.
Ze had een foto voor mij meegebracht.
Wat enig.

Geweldig toch!





9 opmerkingen:

Annelies zei

Dat ziet er wel heel gezellig uit !

Phyllis zei

Wat een super verslag van een super dag! Wat was het gezellig, he en wat hebben we een plezier hebben we gehad :-)) En zoveel inspiratie weer! Heb me meteen gestort op van alles wat ik nog af moet maken van mezelf voordat ik weer aan wat nieuws mag beginnen, maar wat kriebelt het weer. Mijn verslag van deze enige dag volgt nog, maar ik kan eigenlijk jouw verslag zo overnemen, je laat de dag perfect zien, top!

Else zei

Dat was een geweldige afsluiter van je HEERLIJKE week!! Leuk om even mee te kijken met je. Zwaaizwaai

Yvonne zei

Nou....geen betere manier om weer zachtjes op aarde te belanden. Gewoon nog even een dagje gezellig quilten in plaats van 'cold turkey'. Dat doe je goed! Ziet er gezellig uit en die prachtige quilts!!

Unknown zei

Wat een heerlijk verslag heb je geschreven! Nog maar een week en het lijkt al weer zo lang geleden...
Het is telkens weer fijn nagenieten wanneer foto's van de geslaagde dag voorbij komen!
Och en die ouwe heerschappen moet je maar met een korreltje zout nemen... 😉 Ieder dorp moet z'n mopperkontjes hebben nietwaar 😇

Karen Baking Soda zei

Wat een heerlijke dag weer!

Floor zei

Hoe kunnen die inwoners nou mopperen als ze al die lieve gezellig vrouwen zien?????
Maar jullie hebben een heerlijke week gehad, dat is te zien.
Prachtig die antieke quilts met lapjes die niet helemaal kloppen, of quilts met vlekken.
Dat geeft allemaal niet, dat maakt de sfeer.
Waarom zijn de meeste quilters dan zo voorzichtig met hun quilts?
Gewoon gebruiken is eigenlijk het best, worden ze eerder antiek.
De nieuwe quilts zijn natuurlijk ook erg mooi, jullie hebben er veel gezien.
Je zult wel weinig energie meer over hebben, dus misschien nu maar even lekker zitten en lapjes naaien...

Kyle zei

What a wonderful way to reward yourself after putting on such a successful and marvelous quilting experience yourself! You and Phyllis look like you're having so much fun. I'd love to take a class from Linda as well. Hope you have some stitching time now.

Josefien zei

Heerlijk verslag om te lezen! Ik ben op zaterdag geweest en heb ook genoten. En volgens mij heb ik dezelfde meneer getroffen toen ik naar mijn auto liep :-)