vrijdag 19 mei 2017

Sjaak is ziek


Sjaak is ziek.
Hij is wezen wandelen met Frans 
toen het veel en veel te warm was,
maar dat is gepraat achteraf.

Donderdag met hem naar de dierenarts,
een klein hoopje ellende,
bloedplassen,
niet eten,
rillen.

Daar aan het infuus, 
en avonds weer mee naar huis.
Infuus nog in zijn pootje,
want vandaag moest hij weer aan het infuus.



Gisterenavond en ook vanavond ligt hij op zijn 
eigenste plekje onder de tv. 
Lekker te slapen.
Inmiddels onder een dekentje.....
Allerlei medicijnen zijn mee naar huis.
Nu maar hopen dat dit goed gaat en
dat Sjaakje vermoeid is van alle gebeurtenissen.....
Missen kunnen wij hem nog lang niet,
daar komt bij dat Frans en ik eind 
volgende week voor een maand
op vakantie gaan........

Vandaag had ik ook een andere afspraak,
wat quiltvriendinnen die toch die 
aller aller eerste quiltsteekjes eens zouden willen leren.


Eerst Sjaak weer naar de dierenarts gebracht,
boodschappen gehaald en snel naar huis.


Waar het niet lang duurt voordat de tafel vol raakt,
en er moois geshowd wordt!
Wat worden er toch een leuke quilts gemaakt.
Hier de Pocket of Posies


En dit is 
"Seizoen der lapjes"


Met in de schooltoren een heuse bel!


Maar we kwamen om te quilten.


En dat gebeurde er ook.
En zoals gebruikelijk wordt er bij de eerste steekjes
vooral gemopperd.
As ever.
Maar gaande de ochtend komt er een 
zeker 'ritme', 
zijn er een of twee steekjes met een zelfde lengte,
en dan wordt het leuk!


De lunch was een potluck! 
Voor de 'gastvrouw' dus een feestje.
Ik zorg voor de koffie, thee,
melk, karnemelk, jus d'orange
and that's it.


Na de lunch nog even verder.

Tegen zessen komt Maxime met Sjaakje thuis.
Ik had gehoopt op een levendige Sjaak.
die gezelligerd die er zo graag bij is.
Het is niet veel meer,
ons vriendje.

Ik houd mij hart vast.

Tot blogs,


Juud


Remember;
Better finished than perfect!




30 opmerkingen:

brigitta seinen zei

Ach Judith wat verdrietig toch. Hoop dat Sjaak snel weer opknapt, zodat jullie zonder zorgen op vakantie kunnen gaan. Beterschap voor Sjaak en sterkte voor jullie

Rita zei

Och wat verdrietig voor jullie. Hopelijk knapt Sjaak weer op want zo'n vriend wil en kan je niet missen. Beterschap en sterkte.gr, Rita

Annie zei

Och Judith wat erg, die lieve kleine Sjaak zo ziek.
Ik hou ook mijn hart vast, sterkte met die kleine hummel !

Lieve groet,
Annie.

Unknown zei

Judith, heb je Sjaak ook laten controleren op een tekenbeet? Onze hond is er toen bijna aan onder door gegaan. Hele hoge koortsen en een soort verlammingsverschijnselen, zo verschrikkelijk zielig. Hier in Frankrijk zijn de dierenartsen veel alerter op tekenbeten dan in Nederland. Vandaar even mijn antwoord. Sterkte bij je hulpeloos voelen.

Ineke zei

Ah gossie, hij zal toch niets onderweg gegeten hebben waar hij niet tegen kan? Heel veel sterkte en een spoedig herstel voor lieve Sjaak.
Liefs, Ineke

wilma oud zei

Heel veel sterkte met Sjaak, Judith, Groetjes Wilma

Carin zei

Sterkte met Sjaak en hopelijk knapt hij weer goed op !!

helma zei

Lieve Judith,
Ik hoop dat hij gauw weer de oude wordt.
Ik ga duimen voor jullie, want je wilt je maatje niet zo maar verliezen.
Heel veel liefs,
Helma ( schip)

Vlijtige Handjes zei

Ik hoop dat er snel een ommeker komt. Heel veel sterkte.

Cora Hoekstra zei

Judith wat een naar bericht, hopelijk knapt hij op van de medicijnen.

Dientje zei

Heel veel sterkte met Sjaak.
gr. Dientje

Phyllis zei

Och Juud, wat naar. Als hondenmama (nu en in het verleden al eens eerder) begrijp ik heel erg goed hoe jij je nu voelt. Je houdt je hart vast. Honden zijn meer als maatjes, ze zijn echt lid van het gezin. Sterkte, meis.

Marja zei

Aaagh, die Sjaak, dat is super super vervelend, vooral nu, we hopen met jullie voor nog weer even weer een verbetering voor die kleine lieve Sjaak! Xxx


Groet,

Carolien zei

Ik sluit me bij de vorige spreeksters aan!

Beterschap voor Sjaak!

Martine zei

Beterschap voor Sjaak.

Yvonne zei

Arme lieve Sjaak. Zo zielig....
hopen dat het snel beter gaat en jullie geen afscheid hoeven nemen!
Leuk om een groep quilter's de eerste stappen van het quilten te leren . Bijna nog belangrijker om dat goed te leren dan het patchen! Fijn als het dan lukt.
Sterkte en een knuffel voor Sjaak!

Floor zei

Lees al dat iedereen met je meeleeft. Ik ook natuurlijk. Arme Sjaakje, maar arme jij en het hele gezin natuurlijk.
Weet zo goed hoe het voelt, die machteloosheid en het gevoel dat je het lieve diertje nog lang niet kunt missen.
Zucht.... hoop ook dat hij nog een tijdje bij jullie mag blijven, dat hij weer opknapt.
Veel sterkte lieve Judith.

Gert zei

Wat een naar bericht Judith, ik hoop dat Sjaak snel weer beter wordt. Ik weet hoe vervelend het is als je lieve huisgenoot ziek is en je kunt weinig hieraan doen. Sterkte er mee!

Ageeth Dorsman zei

Och, wat een verdrietig bericht over Sjaak... Ik hoop van harte, dat hij weer op mag knappen en zijn oude zelf mag worden. De quiltsteekjes kunnen wachten... alle aandacht en lieve zorgen voor hem nu. Heel veel sterkte en vooral beterschap gewenst.
Groetjes van Ageeth.

My name is Riet zei

Ach wat verdrietig , je huisdier en je vriendje zo ziek. Hopelijk helpen de medicijnen. Veel sterkte.

Kleine Vingers zei

Beterschap voor Sjaak en sterkte voor jullie.

Willeke zei

Ach ach wat naar nou voor Sjaakje. Altijd verdrietig als er iets met je huisdier aan de hand is, ik hoop dat het beestje er snel bovenop komt.
Het ziet er weer gezellig uit met de dames aan tafel.
Fijn weekend en naar ik hoop ook een goed weekend.
Lieve groetjes Willeke

Sylvia`s Quilts zei

Akelig en verdrietig als je huisdier ziek is.
Ze kunnen niks zeggen, je moet maar afgaan op onderzoeken en/of gedrag!
Ik hoop voor jullie dat het weer goed komt.
Sterkte,
groetjes Sylvia.

Anoniem zei

Veel beterschap voor je kleine vriend!
Groet Anita

n.demmer1@gmail.com zei

Veel sterkte en beterschap voor jullie vriendje Sjaak.

groetje van Nelly

Aunt 'Reen zei

So sorry to hear that Sjaak is sick!
I hope he feels better very soon!

Anoniem zei

Met zoveel quiltsters die voor Sjaak duimen komt het vast goed.
Wat kunnen die kleine lieverds toch grote zorgen geven
Groetjes, MoniqueL.

Marja Rijnsburger zei

Heel veel beterschap voor Sjaak.
Groetjes Marja

Anny zei

Oh, ik hoop zo dat Sjaak nog opknapt! Hij zit altijd zo trots op je kopfoto. Een van mijn hondjes moest ik 2 weken geleden laten inslapen en dat is zo verdrietig. Maar als het echt niet meer gaat is het voor het diertje een bevrijding.
Heel veel sterkte!

Dawn zei

I hope Sjaak is better very soon. Not fun!
Lovely hand work in those blocks.