woensdag 13 april 2016

Weekendje Wietske

Vrijdag was ik onderweg naar
Wietske,
om s'middags de beginners cursus te geven.


er wordt aandachtig gewerkt,
om alle puntjes mooi bij elkaar te krijgen.
zodat ze super strak tegen elkaar aan liggen.


En dus wordt er geoefend en geoefend. 
Zijn we aan het spelden,
vouwen we naadjes aan de kant en prikken we 
precies op de goede plek.


En dan Monique!
Wat een slimmerd!
Die heeft een draadrijger van Clover,
maar werkt niet naaldje voor naaldje,
nee die doet er gelijk vier of vijf te gelijk!
Over efficiëntie gesproken!
(dat had ik nu NOOIT NEVER kunnen verzinnen!)


Op zaterdagochtend gaan we door met de Dear Jane Groep.
En wat een prachtige resultaten!
Oh ik ga het gewoon zeggen;
Ik ben ongelooflijk TROTS!
Wat zijn deze punten PRACHTIG gelukt.
Wat gaan deze punten SCHITTEREN
straks in de rand!


En dan deze!
Mooi gefussy cut, prachtige puntjes,
heerlijk!
De uitleg werkt!


Ook hier komt Rowdy Flat Library Quilt op tafel.
Enig om te zien wat al die verschillende
kleurkeuzes doen met zo een ontwerp.


Waren het bij Fat Quarters de handige werk tas die 
op tafel stond. Hier ligt een werkmap van Petra die niet
te versmaden is.


Met van de hand van haar moeder een prachtig speldenkussen
en naaldenmapje!
(daar moet ze echt heel erg zuinig op zijn!)


Voor de Dear Jane waren het deze keer de 
ronde vormen.
Eenmaal uitgelegd blijkt ook dit
'Appeltje Eitje'


We gebruiken twee manieren,
eentje netjes innaaien, rechts,
en eentje geappliqueerd, links.
De keuze is aan de maakster,
het is maar wat jou lekker ligt.


Smiddags gaan we handquilten.
Een kunst,
lastig,
leuk,
niet leuk,
lekker in cadans,
gestrest uit de pas,
aunt Becky,
of op een lepeltje,
zolang je vinger onder de quilt maar goed 
beschermd is!
Van mijn quilt juf,
 MOESTEN we werken met de Aunt Becky!
Eerlijk is eerlijk,
het heeft mij echt moeite gekost om daar goed mee
overweg te kunnen,
maar het is uiteindelijk gelukt.
En Nu?
Nu zou ik niet meer zonder mijn
Aunt Becky kunnen quilten.
Maar ook hier is 
er veel gemopper op tafel.
En weet ik dat dit
heus goed komt.
Gewoon blijven gebruiken,
blijven oefenen!



maar ook hier komen mooie resultaten. 
Twee steekjes per keer,
dat worden er vanzelf meer.
Soms heel gelijk en soms wat minder.
Maar wat maakt dat uit?
Zolang we er maar plezier in houden!


Angelique heeft er geen zin meer in!
Die is lekker aan het lezen geslagen!


Terwijl anderen onverdroten door gaan!



En dit is voor mij ook DEN BOSCH!
Gewoon even bij Wietske in de pauze de
Jorisstraat uitlopen zo het centrum in.
Ik heb een lekkere Balsamico azijn nodig.
In Amersfoort ga ik mij dan de tandjes zoeken,
in Den Bosch niet!
Deze heeft 'gewoon' 12 jaar gerijpt!
Oh wat is dat straks lekker op een salade!

Nou dat was hem!
Een heerlijk weekend,
Veel gelachen,
veel gedaan,
enorm genoten!


Tot Blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect!


11 opmerkingen:

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Heerlijk Juud, wat geniet ik altijd als jij er bent.

En volgens mij ben ik niet de enige want voor je Show en Tell op 6 augustus had ik al 7 aanmeldingen voordat er ergens over geschreven werd
dikke kus!!!!!!

Phyllis zei

Wat een heerlijke blogpost! Zoveel inspiratie, zoveel gezelligheid en dan ook nog een handige tip! Die kende ik ook nog niet en die gaat zeker gebruikt worden. Heerlijk die azijn, ben een grote fan. Wordt echt eens tijd om richting Den Bosch te gaan voor een dagje, je zou zo bij het VVV kunnen daar :-)!

Bed, breakfast en quilts zei

Wat een gezelligheid weer Juud! Leuk ook dat je weer komt eind april!

Monique L. zei

Kijk , dank je wel Juud! Heb ik eindelijk zwart op wit dat ik een slimmertje ben .(Mag ik het op een t-shirt?) Nu nog mooie naadjes kunnen maken...

Ageeth Dorsman zei

Grappig, dat van die naaldjes op de draad rijgen! Ik doe dat al jaaaren... Vooral met het handquilten dan, want dan kan ik doorgaan, of met het gewoon simpel patchen. Ik rijg dan de draad vanaf de klos door een aantal naaldjes, plak de naaldjes met zijn allen op mijn garenkloshouder, die aan de bovenkant een handige magneet heeft, en neem naaldje voor naaldje eraf, waarbij ik dan alleen nog de draad hoef door te knippen. Heel makkelijk! Hoe bevallen die Prym vingerhoedjes met dat witte bovenkantje? Ik zag ze overal op de beurs, en ben benieuwd, hoe ze bevallen en of ze ook handig zijn voor handquiltwerk (ik zweer zelf bij een heel ander type, maar omdat ik gewoon nieuwsgierig ben...).
Veel mooie projecten in deze post, waarvoor dank!
Groetjes van Ageeth

Dientje zei

Wat een heerlijk weekend weer. Leuk al die verschillen. En dat geploeter met die aunt Becky. Je hebt een lange adem nodig om de slag goed te pakken hebben.
Groet,, Dientje

Yvonne zei

Heerlijk om je talent over te kunnen en mogen brengen op anderen! Het gaat zo te zien super met je cursisten!

Quiltlia zei

Wat een heerlijk weekend en wat een mooie resultaten van de Dear Jane.Zelf kan ik mijn Aunt Becky ook niet missen,ik was 15 jaar geleden meteen dikke vrienden met haar.Ik heb nog steeds mijn eerste maar heb laatst 2 reserve Becky's gekocht want ik ben ooo zo bang dat er iets mee gebeurt en ik dan geen nieuwe kan kopen.ERG HE.
Groetjes Lia

Floor zei

Er wordt altijd zoveel gemopperd als het quilten geleerd moet worden. Deed ik ook hoor, maar met meters maken gaat het steeds beter.
Heb inmiddels een intieme verhouding met mijn aunt Becky, zou niet zonder kunnen :-)
Ronde vormen appliqueren..... daar heb ik nou nog nooit aan gedacht Juud. Zo blijft een mens maar leren.

Annie zei

Wat zal het een voldoening geven Judith dat je lessen zoveel mooi werk oplevert.
Dat is het resultaat van een hele goede juf!
Mooi blog weer en bij Wietske is het altijd gezellig als ik het zo lees.

Lieve groet,
Annie.

Anny zei

Tante Bekkie noemden wij dat zo'n 20 jaar geleden! Mijn indruk is dat wij Nederlanders over het algemeen geen quiltsters zijn! Ik in ieder geval niet. Terwijl ik het leerde van Ted Storm die veel prijzen kreeg voor haar vakvrouwschap!