zondag 24 april 2016

We 'NANTEN' nog even verder

Dan de Stijlkamer van;

Yoko Saito.


Dit zijn kunstwerken,
stuk voor stuk.


De mysterie van een aantal jaren geleden.


Leuk toch dat ook Sjaak
hier zijn stekje heeft gevonden!


En dan deze twee......
Snap je nu dat je helemaal stapel dol wordt
van al dat moois om je heen?


En wat vind ik bij het hulpje van Yoko?
Een porseleinen vingerhoed!
Ik ben daar echt ENORM blij mee! 


Op het bed ligt deze,
mag ook mee!


Ik zeg niks meer!


En terwijl Yoko les geeft is haar 'helper' busy in de stand!
Paper piecen met centimetertjes.
(Is er iemand die MIJN helper wil zijn?
Aanmelden kan op mijn blog!)

En ondertussen KETEN wij door.
Het is net een Schoolreisje!

Onze Martine heeft aangegeven zich in Nederland te willen vestigen.
Dat gaat niet zonder inburgeringscursus.
En een Oranje Bitter!
Zo kan het dat wij op donderdagochtend
uit volle borst het Wilhelmus staan te zingen!
Welkom Martine!


And instead of meeting one another on Facebook,
I finaly get to meet Evelyn from the South of France.


It's not only Evelyn but also her GORGEOUS
Phebe by Di Ford!


Tja en als de tassen gevuld terug moeten......
shoppen we ook nog even door!


Wanneer we weer aan het bee'en slaan
komen ook Linda Collins en Mary Koval bij ons zitten.
en dan......


Komt Mary met een Palampore,


en een prachtige rode stof, voor ons om te verknippen!


En zo zit je dan op je knieën in Nantes met
Linda Collins te knippen,
alsof je gewoon thuis op de bee bent!


en zit er nu in mijn nieuwe boek
over de antieke quilt tentoonstelling,


een getrouw stuk van de palampore!
Wat een herinnering.


De antieke quilt tentoonstelling van Jane Lury is 
in een woord
FANTASTISCH!

Dit blok plaats ik niet zomaar!
Het is een kopie van die hele mooie quilt
uit de Polak collectie!



Er waren er ik weet niet hoeveel.
Te veel om hier te laten zien.
Ik hoop dat de Quilt Mania er aandacht aan gaat besteden.


En dan is er ook nog een muizen tentoonstelling.
METERS lang,
misschien wel 10 of nog meer!
Overal gebeurd er wat.
Als trouwambtenaar vind ik deze twee
natuurlijk te leuk.


En als eigenaresse van een 
Speed Bike
deze!

Er was meer,
veel meer.
Ik zou blog na blog
kunnen vullen.
Er waren moderne quilts.
Van grote namen als;
Victoria Findlay Wolfe
en 
Tula Pink


zoals deze interpretatie van een 
Lone Star!



gestileerde afwas!

Er was ook een hele tentoonstelling
met moderne quilts 
uit Japan.



Zoals deze twee.
Die ook al zo mooi waren!


Waren er bee's in het hotel,


en op de beursvloer!


Werd er gespeeld en gedroomd van
een longarm!


Zijn er diverse ontmoetingen!


En gaan we uiteindelijk
Moe maar Voldaan
weer op huis aan!

Tot blogs,


Juud,


Remember; Better finished than perfect!




















27 opmerkingen:

Else zei

Och wat heerlijk wakker worden met nog zo een geniet blogje over je reis naar Nantes. MOOOOOIMOOIMOOI wat een beauty's het was leuk om ff mee te koekeloeren. Fijne zondag, geniet ze lekker na. Zwaaizwaai

Ik ga is lekker mijn draad en naald opzoeken ..............

Tineke zei

wat heerlijk, zo'n gedetailleerd verslag

Anoniem zei

Merci Juud! L'année prochaine c'est ma tour d'écrire un Blog du voyage à Nantes.
Spijt, spijt dat ik niet mee ben gegaan, maar ik heb genoten van jouw Blog.
Groetjes Hélène

Martine zei

Mooi verslag.
Jullie enthousiasme spat er van af.
Fijne zondag.

Marja zei

Fijn dat we door middel van jouw verslag een beetje mee kunnen gluren nar al het moois. Leuk die foto van het Polakblock morgen een vervolg van de 'mijne'.

Groet,

Kleine Vingers zei

Zo te lezen was het een fantastische reis. Leuk om via de foto's een beetje mee te genieten. Groeten Aurora

Supergoof zei

Wat een geweldig verslag van een heerlijke reis!
Ik heb er van Genoten!
En de mooiste foto? Dat is voor mij die van Elisabeth met Linda, die zegt gewoon alles over de sfeer.
Heel mooi!
:o)

Gerda Hartman zei

In gedachten gaan we allemaal met jullie mee. Ik hoop eens een keer echt mee te gaan. Lijkt me zo geweldig. Ben twee jaar geleden in Birmingham geweest naar het festival of quilts en dat vond ik toen ook zo super leuk. Fijne zondag nog.

Phyllis zei

Dank je wel voor de super verslagen, zoveel mooie quilts en stoffen, zoveel leuke mensen en ontmoetingen en zoveel enthousiamse, de blijdschap spat van het scherm, heel inspirerend voor deze grijze zondag :-)!
Tijd om aan de slag te gaan, snel alles doen wat ik moet doen en dan vanmiddag de lapjes, heeeeerlijk!
Fijne zondag toegewenst!

Yvonne zei

wat kunnen quilters toch ontzettend veel leuke dingen in een paar dagen 'proppen'! Wat ziet het er allemaal gezellig uit! Ik krijg nu helemaal zin in onze quiltreis over ruim 3 weken want als al die 'Nantes' blogs niet inspirerend waren.....
Geniet vandaag nog even lekker na van alles en je mooie aanwinsten, morgen begint het werkzame leven ook voor jou vast weer!

Bed, breakfast en quilts zei

Ik denk zo maar dat jullie het leuk gehad hebben:)

quiltsathome zei

Wat was het toch een prachtige reis !
En ik zie dat jij er ook zo van genoten hebt.

Dientje zei

Wat een heerlijke ontmoetingen, inspiratie in Nantes. Heerlijk om te mogen meekijken. Groet, Dientje

Annelies zei

Dank voor je verslag. Je zult vast nog lang nagenieten.

@nke zei

Heb genoten van je verhalen en de foto's!

Rita zei

Oh dat is echt genieten van alles wat er voorbij komt, zo mooi en dan heb je maar 1 gedachte: daar wil ik ook naartoe.

Bedankt voor het delen. Gr. Rita

Unknown zei

Lieve Juud wat heerlijk om de zondag te beginnen met jouw blog en zo jullie belevenissen mee te maken, dank je wel voor dit geweldig leuke verslag en wat leuk dat jullie zomaar die prachtige stof mochten verknippen ik zag een geweldige haan in de rode lap die had ik er wel even uit willen knippen. Fijne zondag

Anoniem zei

Dank je wel van je heerlijke verslag en de mooie foto's. Groetjes Wilma

Ageeth Dorsman zei

Dank je wel voor het uitgebreide meegeniet-verslag! Wat een superbeurs daar, en wat een moois komt er voorbij (de Phebe van Evelyne...zoooo mooi,...). Nu is het bijna of ik 2 x weg ben geweest, naar Friesland en naar Nantes, maar in het echt zal het nog duizend keer leuker zijn geweest. Ik wil ook een keertje!!!
Geniet van het nagenieten! Groetjes van Ageeth.

Floor zei

Jeetje Judith, wat laat je ons weer genieten en stiekem een beetje jaloers zijn.
Dit bedoel ik nou als ik het over avonturen beleven heb.
Maar ook fijn om met jou mee te kunnen genieten van al dat moois.
In de Quiltmania kunnen ze er maar een paar bladzijden aan besteden, maar er was zoveel te zien dat het jullie wel moet gaan duizelen.
Je zou bijna alles ook wel willen maken..... zucht.... wat een hobby hebben we toch...
Jij een hulpje nodig??? Nee toch, je kunt alles zelf zo goed en mooi.
Misschien een hulpje voor de gezelligheid dan.
Bedankt voor de mooie foto's.

Sis Voorn zei

Wat een fijne beurs wat dat, je leest het overal.... ik kan nog wel wat foto's en verhalen hebben, hoor ;-)

Nifty Quilts zei

It looks like a very fun and inspiring time! Thank you for sharing the photos for us who could not go.

Gert zei

Dank voor de heerlijke verslagen. Het zal je niet verbazen dat ik vooral de Japanse foto's heel erg mooi vind ;-) En wat gaaf om "mijn" quilt (waar ik momenteel zelf aan werk) ook voorbij te zien komen!

Flickenstichlerin zei

So viele prächtige Bilder, vielen Dank.
Liebe Grüßle,
Sylvia

Janet zei

What a fabulous time you had!! I loved your pictures :0) that feathered star quilt is amazing! Are you going to make it? How exciting to meet such interesting quilters!

Guusje, zei

Wat een mooi verslag van een heerlijke reis die jullie hebben gemaakt wat zul je genoten hebben . Bedankt voor de mooie foto's.

Greet zei

Wat hadden jullie daar een leuke tijd. Zoveel moois, heerlijk. Fijn dat we zo mochten mee genieten.