zaterdag 13 juli 2013

Chez Carina

Een paar weken geleden ontving ik een mailtje of ik geen zin had om op 12 juli te komen bee ’en met mijn QV’tje Berna. Het toeval wilde dat ik alleen even bij de dokter langs moest voor de uitslag (alles is dik in orde) en daarna zeeën van tijd had.

Ja dus, 
en zo togen Berna en ik gisteren de polder in om bij 
Carina uit te stappen.



fotos juli deel 6 2013 007

Het is terecht dat zij zichzelf TUINpatchCarina noemt, wat een bjoetie van een tuin. In mijn ogen een Engelse Cottagetuin, met volle, weelderige borders, veel hanging baskets en in de voortuin de grootste plantenpot ever rijkelijk gevuld met geraniums. Om van de diverse terrasjes nog maar te zwijgen!
Tja ik zou nu natuurlijk een paar foto’s moeten plaatsen om mijn verhaal luister bij te zetten, maar helaas. Het REGENDE! Maar ik ben ervan overtuigd dat je bij Carina wel wat foto’s vind van haar tuin.

IMG_4432

Wanneer ik even bel, en in de woonkamer sta 
zie ik dit uit een van de kaarsen steken,
Kijk dan weet je zeker dat je in het huis van een Quiltster bent!

Onder het genot van verse koffie en een heerlijk stukje taart kletsen we er lustig op los. 
De tassen blijven vooral dicht, 
en dicht en dicht. Drinken we nog een kopje koffie 
en dan jeuken mijn vingers en 
ga ik toch echt beginnen met quilten. 
Al dat quilten loont zich want mijn vierde en laatste 
puntenrij is nu bijna klaar, 
op 3 1/2 blokje na!

IMG_4441

Carina en Berna gaan beginnen aan hun beugeltasjes. Erg leuk. 
Zo leuk dat ik mij gaande weg ga afvragen waarom ik geen beugeltje heb.
Het is wel een geklooi, 
en dat idee wordt versterkt wanneer ik Berna hoor zeggen; 

“zit je niet te stoeien met je beugel bh dan wel met je beugeltasje!”

IMG_4438

En dan snap ik ineens waarom ik geen beugeltje heb. Ik ben zo ‘gehaaid’ dat ik de kunst afkijk bij de ander, af en toe wat zinnigs roep wanneer het op de beugel aankomt.

IMG_4439

Maar ze zijn leuk, leuk, leuk!

fotos juli deel 6 2013 017IMG_4446

En wat helemaal heerlijk is, is dat de tasjes in een middag gewoon gemaakt waren!

IMG_4435IMG_4436

en dan de lunch……. 
Bij Chez Carina, 
da’s toch wat anders dan de boterham bij mij!

IMG_4447

na een heerlijk dagje prutsen, kletsen, nieuwtjes uitwisselen zoals deze;
gaan we huiswaarts, en later dan gepland stap ik via de supermarkt bij ons de voordeur weer in.

fotos juli deel 6 2013 016

Daag Carina,
Het was gezellig,
dank je wel voor alle goede zorgen! 

Daag, Juud

16 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Hahahaha; die naald.......!! ;)
Echt heeeeeel herkenbaar!
En heel gezellig zo'n dagje.
Mooie dingen allemaal, hoor!
En je Jane; wat een plaatje!
Fijn weekend, Ria.

Floor zei

Leuke foto van "Jut en Juul"!
En wat hebben jullie heerlijk gegeten, zei al bij Berna: jullie hebben 's avonds vast niet meer gegeten.
Je schiet lekker op met de randen van de D.J.
Vind die tasjes ook zo leuk, maar mij toch te veel gepriegel, je kunt ook niet alles doen toch?
Groetjes,
Floor

Berna zei

Wat erg die foto van ons samen! Ben blij dat de kapperzo komt!
Maar het was gezellig en dat is het belangrijkste. We zijn inderdaad enorme bofkonten. Heerlijk dat we dit samen kunnen delen en ook geen problemen hebben om elkaar in onze afspraken te betrekken. Dat dat maar heel lang nog mag duren.
Fijn weekend en tot maandaaaaagggg!

Phyllis zei

Gefeliciteerd met een goede uitslag van de dokter, dat is het aller belangrijkste. En wat fijn dat daar dan nog zo'n heerlijke dag op volgt! Had e.e.a. al gezien op andere blogs, het ziet er reuze gezellig uit. Fijn weekend nog!

Vlijtige Handjes zei

Leuke foto van jullie samen. Quiltsters weten precies hoe ze de kantjes aan het leven moeten maken. Een heerlijke dag en nog even volhouden met quilten.....
Succes groetjes Anita

Annelies zei

Ziet er gezellig uit !

not so zen -quilts in Paris zei

Hè, was een gezellige post,patente meiden, groeten vanuit Normandie, stralend weer

Carin zei

Ik had over dit gezellig dagje al bij haar gelezen ;)

Wat ga jij ineens hard met je DJ !!!

Rennie zei

Heerlijke dag dat stralen de foto's gewoon uit en toch nog je DJ kunnen quilten. Goed gesprek, lekkere lunch, draadjes, naalden enfin wat heb je nog meer nodig?

quilting Jeannet zei

Leuk hoor juud al die ontmoetingen met quiltsters, je hebt het er maar druk mee....

Anoniem zei

Gefeliciteerd met de goede uitslag Juud! Ook weer een pak van je hart gelukkig.
Leuke foto's van jullie en een heerlijke ontspannen dagje uit!
Leuke tasjes zijn dat geworden-kan me voorstellen dat het kriebelt--er zijn foefjes om de beugel makkelijk vast te maken hoor.
Morgen het laatste stukje DJ afmaken?
goede zondag!
groetjes,Truus uit Drenthe

Ineke Original zei

Wat een gezellig verhaal!

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Ha Juud,
Jij bent gehaaid, ik zou nog gehaaider zijn en ik zou vragen: Ach jullie hebben er nou ervaring mee, zou je, zou je er ook eentje....... mmmmm je snapt het al he?
Wat een heerlijk verhaaltje weer. Wij moeten elkaar binnenkort ook echt weer spreken.
Misschien even in den Bosch? Het is er nu rustig, de mannen zijn 3 weken op vakantie.

doeg
Wietske

carina zei

Ik moest even echt goed kijken, ik dacht oh ze heeft een mislukte foto geplaatst. Nee zeg inderdaad daar staat inderdaad een naald in! Hihi niets mis met die ogen van je.
Was gezellig he een goed begin van het weekend.
Fijne zondag en inderdaad fijn dat het allemaal gewoon goed is. Besos

Yvonne zei

Heerlijk zo'n dagje Judith, heb genoten van jullie verslagen, en inderdaad, wat een geweldige tuin hè?

quiltsathome zei

Weer een leuk verslag !
Fijn dat de uitslag goed was !
Hartelijke groet, Patricia