zaterdag 21 april 2012

Vrije Dagen ????

Ik heb het al eerder gezegd, maar vanaf juli vorig jaar heb ik ipv parttime, full time gewerkt,
ook vaak 'gewoon' door op het weekend.
Dit is onlangs gestopt (?).
Voordeel van al dat werken is ook dat ik extra vrije dagen heb opgebouwd.
En dan is het na gedane arbeid goed rusten!
En dus neem ik wat dagen vrij.
Hoewel ik op woensdag, op mijn eerste vrije dag, toch nog even voor mijn werk naar Almere mag.
En op donderdag sta ik op het stadhuis om daarna nog 'even' een sollicitatie gesprek te doen op mijn werk.

Maar da's ok, want Joke verwacht mij!!

Heerlijk een middagje, avondje quilten met vriendinnen! Wat is dat toch altijd weer een feest.
Wat heerlijk om met enthousiasme opgewacht te worden,
er snel een kopje thee in geschonken wordt en voordat je het weet je samen lekker
aan tafel zit en er schatten getoond worden.

Zoals haar Dear Jane, waar ook (gelukkig maar) door Joke vooral zuchtend aan gewerkt wordt. Soms denk ik dat ik de enige ben die mij door deze quilt aan het 'heen slaan' is!!

En wat te denken van deze? Want hier wordt haast 'productie' gedraaid. Een tussendoortje, een speelkleed voor de kleindochter van Joke. Maar we zijn op de quiltkamer van Joke voor een andere reden.....
In mijn vorige blogje heb ik een zwart witte quilt laten zien van Mirjam, Rennie was er helemaal gek van.
En heb ik haar beloofd de zwart witte van Joke te laten zien.

Het is een joekel

prachtig gemaakt, en een lust voor het oog.

de rode solids spatten er van af!
Ik vind het persoonlijk ook zo stoer om een zwart/wit/rode quilt te maken.


en kijk de achterkant dan........ alles keurig gestreken, ook iets wat mij echt nooit, maar dan ook nooit lukken zou.

allemaal molentjes........

In de laatste Quilt en Zo werd Joke verliefd op deze quilt en dus.......
hupseflups lekker naar de quilt winkel want er 'moesten' lapjes bij. Nu nog op zoek naar een grijze polka dot, want die ontbreekt nog aan haar geluk. Ik ben dinsdag in Zutphen, eens kijken of daar wat is.
Iemand anders toevallig een idee????

Ik mocht ook lekker blijven eten, heerlijk asperges, ham, ei, boter, krieltjes, salade......
Wat zou een leven zijn zonder quiltvriendinnen????
Savonds kwam Ien ook nog aanschuiven, is er gelachen, zijn er steekjes gezet,
Joke dikke kus, het was super gezellig

Fijne dag allemaal,

Juud

17 opmerkingen:

Anna zei

Goh, wat heb jij het toch beroerd als ik dat zo lees:D hahaha. Prachtige werkjes zien en op de koop toe asperges!
Maar alle gekheid op een stokjes; wat een beauty van een quilt! Ben er helemaal weg van. Fijne zaterdag Judith

Berna zei

Het is inderdaad een heerlijk dagje geweest voor je. Had je ook wel verdiend na al die lange weken.
De zwart/witte van Joke is inderdaad een plaatje! Complimenten voor haar manier van werken. Misschien heeft de quilthoeve een grijze polka dot. Die hebben ze in allerlei kleuren. Gewoon effe bellen of mailen.
En mmmmm asperges.... Goed idee van plan zou Britt zeggen.
Goed weekend!
X

inge zei

wat een prachtige quilt! da's genieten!

Anoniem zei

What a beautiful black and white quilt! Lunch sounds and looks delicious! Enjoy your days off.

Annelies zei

Wat een prachtige rood , wit , zwarte quilt !

Guusje, zei

Wat is de zwart wit rood quilt prachtig, die heb ik ook nog op mijn verlanglijstje staan voor ooit. En de Dear Jane dat is met recht een heel bijzondere quilt waar ik me ook doorheen aan het slaan ben dus je bent zeker niet de enige. Je hebt een heerlijke dag gehad zo te zien.

quilting Jeannet zei

Ziet er weer gezellig uit. Goed weekend!

Lida zei

Wat een heerlijke dag was dat, wat leuk als je zo samne kunt werken! Mmm dat zag er ook heerlijk uit, ben daar ook dol op dus dat etentje was ook een feestje en dan die gave quilt! Zo bijzonder dat zwart/grijs en wit en dan dat mooie rood als finishing touch! WOW! Ik vind hem mooier dan het nieuwe patroon, eerlijk gezegd, dat rood maakt hem spectaculair! Groetjes
lida

Quiltlia zei

Ja dat is heerlijk een paar vrije dagen en wat minder werken.Ik geniet altijd al van de prachtige dingen die je laat zien,maar de zwart wit rode quilt is echt heel mooi.
Groetjes Lia

carina zei

Hihi mijn handen staan momenteel in een andere stand!!,
Blogje volgt morgen thanks nog he. Besos carina

Ineke M zei

jaja, dat heb ik mooi moeten missen
die lekkere lunch wat is het leven soms oneerlijk ;-))
leuk dat het zo gezellig was
groet Ineke Marijnissen-van der Molen

Phebe and Jane zei

Wat is die zwart/wit/rode quilt SCHITTEREND!!!!! Deze quilt staat ook nog op mijn programma. We willen hem met een groepje gaan maken. Doe je mee? Je hebt nu toch een heleboel vrije tijd.
Fijn weekend
Marian

Floor zei

Weer zo'n gezellige dag met je quiltvriendinnen!
Die zwart-witte quilt.... echt schitterend, maar eigenlijk mis ik toch wel de kleuren.
GRoetjes,
Floor

Ineke zei

Wat een verwennerij met het bewonderen van al deze schitterende quilts en dan ook nog asperges toe!!! Pfffttt...dat is super de luxe. Het is je natuurlijk gegund!
Fijn weekend

Deb zei

Can you tell me what issue of Quiltmania that basket quilt is in? I love that quilt!

Deb zei

Sharing wonderful quilting time with friends is always a bonus! That basket quilt by quilt mania is fabulous I missed on part of it on the newstand and now wait to see if someone wants to part with it. All quilts are stunning! found you through pinterest.

Kleine Vingers zei

Het klinkt als een heerlijke dag en de zwart/wot/rode quilt is schitterend. Niet wat ik zou kiezen maar erg mooi. Ik heb volgens mij op de stoffenmarkt en in ieder geval een tijdje geleden bij Anja's stoffenhuis een grijze polka dot gezien. Anders misschien bij Bird bloks?
Groetjes