woensdag 23 november 2011

Poep, poeper en poepst!

He he eindelijk weer even lekker achter het laptopje om wat bij
te kletsen. Er is veel gebeurd sinds het laatste blogje.
Ik ben weer een jaartje ouder geworden,
afgelopen zondag in een piep kleine wereld!
Wat was het een heerlijke dag,
Ien en Joke zijn smorgens langs geweest. Hier was alles nog in diepe rust, niet dat ze ZO
VROEG op de stoep stonden hoor. Welnee, 11.30 uur, maar dat telt voor
ons niet op zondag!
Smiddags was LZ'tje er met haar BETERE helft, de zussen van mijn moeder,
mijn allerliefste vriendinnetje met haar man en kinderen,
en nog een vriend. Een klein clubje, maar dat maakte de lol er niet minder om.

Geen spannende foto's van kado's, maar wel een heerlijke dag om op terug te kijken.

Terug naar de quilts, want daar is dit blog voor bedoelt. Afgelopen vrijdag was het DJ bee in Zutphen, wat echt verschrikkelijk gezellig was. En toen ik opkeek zag ik een bekende quilt in de winkel;
De DJ van phebe and jane 
In het 'eggie' vele male mooier dan deze foto laat zien.
Er "moest" een bies omheen geshopt worden, dat hebben we allemaal kunnen lezen op het blog van
phebe and jane

Het grappige is dus wel, dat je quilts herkend maar de maakster niet! Ik ben stilletjes blijven zitten,
het is dan ook verschrikkelijk stom  om te zeggen dat je Juud bent,
je weet wel van Juudsquilts....??
Van wie???
Nee, rustig blijven zitten is mijn devies, en gewoon lekker genieten van al het moois om je heen.
Deze quilt is echt een plaatje!
Complimenten hoor Marian!

En dan weer terug naar onze eigen Sjaan. Een lap in wording, een lap waar LZ'tje wel heel snel
doorheen sjeest. Zoals al eerder gezegd "poept" ze lapjes uit.
Dat poepen deed wat met Gerda en mijzelf.
Als eerste werd LZ'tje omgedoopt in LPZ'tje
(lief poepend zusje)
vervolgens werd er een foto gemaakt van het poepende zusje,
zoals de foto hier boven laat zien

Kijk, zoef, zoef, "appeltje-eitje", draadje erdoor, KLAAR!
rits-rats, speldje - naaldje, KLAAR!
echt niet leuk meer.
Bep deed enthousiast met LPZ'je mee,
wat Gerda en mij dwong om ook Bep om te dopen tot:
LPB'je (ik denk dat jullie wel weten wat dit betekend!)

Geheel in ons eigen 'tempo' vervolgen Gerda en ik onze Sjaan-weg,
en kijk! Ook ik had een blokje af en was Gerda druk bezig met deze,

Die ook 'rits-rats' af was toen het tijd was om naar huis te gaan.

Ach alle Poepers op een draadje,
het was een heerlijke middag,
we hebben een prachtige quilt gezien,
en verschrikkelijk veel zitten lachen!
en volgens mij gaat het daar om!


Tot snel,

Juud


12 opmerkingen:

Annelies zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag ! Ik kan me voorstelen dat het genieten was op de bee.

inge zei

gefeliciteerd met je verjaardag! en wat een prachtige jane!

LG...(lachende Gerda) zei

Nog van Harte !!!!
..wat was het weer gezellig hé!!!..
bij mij is het nog steeds bij dat ENE blokje gebleven...*Ü*.
maar goed het was dan ook géén aplicatie!!!,,;0)))

Miranda zei

Nog van harte Juut! En wat ga je lekker met je Dear Jane blokken...hier ligt het weer even stil, te veel "moeters" en verleidingen

Lida zei

Nog van harte en nog veel gelukkige, gezonde en gezellige jaren met veel creativiteit gewenst! Goed zo ga maar lekker verder in je eigen tempo en laat LZtje ze maar lekker doorpoepen, fijne dag
Lida

sylvia zei

nog van harte en een prachtig POEP-verhaal!!

Rennie zei

Wat een leuke blogaflevering heb je er van gemaakt. Wat hebben julliengenoten"

Wieke van Keulen zei

Wat een hilarisch verhaal. Hoop dat Marian dit leest en je flink op je kop geeft. Tuurlijk moet je je voorstellen. Dat is toch geweldig, om elkaar te ontmoeten. Misschien wilde Marian wel een handtekening van je... of je feliciteren (van harte)!

Willy zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Leuk verhaal heb je er van gemaakt en wat een bof dat je de DJ en haar maakster in het echt zag.
Groetjes

Guusje, zei

Dat is een erg leuke en gezellige bee geweest als ik het zo lees. De gezelligheid spat er vanaf. En dan ook nog die van Marian gezien wat een bofferd zeg.

Berna zei

Poeperdepoep wat een gezellig logje.
Wat een mooie DJ wordt er geshowd. Nog 2nachtjes slapen en dan weerzo'n gezellig dagje. Tot zaterdag!

Floor zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Je hebt een poeperig blogje geschreven hoor!
Hou wel van een broodje poep!
Ja, een schitterende quilt kon je daar lekker stilletjes bekijken.
Doe jij je blokjes maar fijn in je eigen tempo hoor, het is geen haastklus toch?
Groetjes,
Floor