zaterdag 13 augustus 2011

Ik ging op vakantie en ik nam mee....

Heel veel stofjes, te veel stofjes.................. Dat wisten we natuurlijk al. Om met de rode lapjes te beginnen. Er gingen 12 lapjes mee en er kwamen 11 lapjes mee terug!

Eentje werd er dus volbracht. Met een mooi lapje van Mary Coval, gekocht in Badford USA eerder dit jaar. Leuk dat een lapje dat helemaal daar werd gekocht ook niet in Nederland werd verwerkt, maar juist in Castellane Frankrijk!

Maar er ging meer mee. Na de zorgvuldig uitgezochte rode lapjes kwamen de paarse aan bod.
Daarvan nam ik er 8 mee, ook al zo enthousiast!
Maar wat kwam er mee terug?

Want in die stralende zon, overigens hebben ook wij fikse regenbuien gehad, verregende dagen en bewolkte, is er hard gewerkt.

want welk lapje past het beste bij welk patroontje??
Ook dat was best een puzzel want op een gegeven moment had ik heel veel patroontjes getekend!

en bleek een tafeltje ook niet meer voldoende te zijn!!

Terug naar de paarse lapjes. Dit is er mee terug gekomen;

vier paarse baby jane's en eentje al gespeld en dus op 'wat draadjes na' echt klaar.
Ik houd het paarse totaal dus op 4 1/2!
Maar ik had niet alleen paarse lapjes meegebracht. Het grootste aantal lapjes waren de roze! En daar ben ik driftig mee aan de slag gegaan. Tekenen, tekenen, lapjes uitzoeken, nog meer uitzoeken, uitleggen, op de juiste pagina in het boek leggen. Nog eens kijken en dan met mijn mini strijkijzertje de freezerpaper strijken (gaat thuis met de strijkbout 1000x sneller) op het juiste stofje, enfin jullie weten wel hoe dat gaat.

Dit is het daar het eind resultaat van!


6 roze

en nog eens 6 roze!

En nog eens twee roze!

Het totaal aan roze lapjes is dus 14!!! Da's toch echt te gek!?
Twee weken zonder tv, af en toe een fikse wandeling, naar het zwembad, naar Lac la Croix, adventure parc en tussen door met de lapjes! Het was heerlijk.
Met 19 blokjes ben ik huiswaards gekeerd.
Thuis lag er weer de nodige post, en dus zal dj even aan de kant moeten. Jammer want het was gezellig met haar erbij.

Tot het volgende blogje,

Doeg,

Juud

6 opmerkingen:

Helen zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Willy zei

Een heerlijke locatie om te werken aan al die mooie stofjes. Een productieve vakantie.
Fijn weekend, groetjes

Annelies zei

Wat heb je veel gedaan zeg. Mooie blokken.

Berna zei

Wat een productie! Dat schiet lekker op zo.
Tot gauw!

Floor zei

Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad en ook nog lekker veel gewerkt heb aan je D.J.
Dat geeft altijd een goed gevoel als je toch nog iets "nuttigs" heb gedaan, vooral als het ook nog leuk is haha!
Je blokjes zijn heel mooi geworden!
Groetjes,
Floor

Ineke Original zei

Geweldig! Dat wil ik ook!