zondag 28 augustus 2011

Dear Jane

Al sinds onze vakantie naar de VS in april hebben we het erover, de Dear Jane bee in Zutphen. Het kwam er niet van, te druk, werk, huwelijken en vakantie zaten tussen mij en de bee. Ondertussen was LZ'tje alwel geweest en ook druk bezig met haar lapjes. Maar afgelopen vrijdag liep ook ik door die fantastische boog bij Bornhof uit 1723!


Terwijl ik vol bewondering voor de zoveelse keer naar deze poort kijk wordt ik aangesproken door een mevrouw. Of ik het echt zo mooi vond, dus terwijl ik lyrisch van wal steek kijkt zij mij aan of ik gek ben geworden. Daar heb ik dan weer geen beeld bij. In 1723, sits is dan al te koop, er wordt volop gequilt, beddengoed bestaat uit meerdere quilts en ik loop hier nu. Mijn voetstappen in deze tijd. Ik heb de mevrouw maar de mevrouw gelaten, want als je dan overduidelijk op een verschillende golflengte zit kun je het ook maar beter laten. Ik ben er vaak vol van dat je op bepaalde momenten zo overduidelijk door de geschiedenis heen loopt.
Om te beginnen had ik afgesproken met Paulien.
De chickensalade bij Bryans, altijd lekker. Het gezelschap gezellig, en terwijl het buiten pikke-pikke donker werd, de regen als harder naar beneden kwam zaten wij lekker te eten en bij te praten. Onze timing was perfect, tegen de tijd dat we naar Petra Prins liepen regende het nog amper.

Wat is dit toch een heerlijke winkel. Overal hangen en liggen quilts. Ik zit mij hier altijd weer te verlekkeren aan al het moois. Alles wil ik maken, en ook vandaag komen er prachtige quilts aan ons voorbij. Een hele mooie die Esther net heeft gemaakt, maar ja dat wordt een pakket...... En die staat nog niet op de site, dus dan ook maar niet hier.

Rechts in beeld Pauline, razend enthousiast is ze, want voor deze workshop heeft ze zich opgegeven. De medaillon, en het is een plaatje. Gemaakt door Bep, wat een kleurkeuze, en wat een uitvoering!!

Kijk hier eens naar de hoeken, hoe mooi dat is. De flying geese en dan de hoek, de driehoeken en dan de hoek, vervolgens de sterren en dan loopt dezelfde hoek verder. Het is om te smullen.

Kijk dit bedoel ik nou, dat rek. Daar word je toch helemaal hebberig van. Wil ik ook, die is ook mooi, oh kijk hier eens, kleuren, stoffen, patronen, wolletjes......

Gelukkig hadden LZ'tje en ik ook nog wat nodig. Zoals jullie weten zijn we druk bezig met de Dear Jane. Hierin volgen we het boek zo goed mogelijk, en worden de trips uitvoerig bekeken. Er zit ook een rood/oranje trip in. Gelukkig kwamen we volgens ons oranje te kort. En je weet; tekorten moet je gewoon aanvullen.

Morgen meer, want het was een super goed logeerweekend bij LZ!

Juud


5 opmerkingen:

Berna zei

Dit zijn van die ochtenden met een gouden randje.
De lapjes zijn mooi!
Ben benieuwd naar je verslag van het weekend.
Slaap lekker!

Miranda zei

Geweldig is dat winkeltje toch...en die quilten zijn prachtig. Al meen ik dat Petra's medallion al eerder in Vijfhuizen heb zien hangen, bij Magriet Soethout-Mous. Kijk maar hier naar de derde foto

http://miramoza.blogspot.com/2011/02/quilttentoonstelling-in-vijfhuizen.html. Maar dat die schitterend is is zeker!

Helen zei

Het was weer een gezellige en productieve middag. Daarnaast ook nog prachtige lapjes gekocht. Een rode/oranje trip? Waar, waar? Ik zal even moeten wachten tot ik een antwoord krijg. Mee eens dat je van die rek wel heel hebberig wordt. Zal er niet al te veel naar kijken ;) Hoop snel duidelijkheid te hebben wanneer ik weer van de partij kan zijn. Ga nu even snel kijken naar Miranda's URL :)

Ineke M zei

wat is het toch een prachtige plaats dat Zutphen en dan hebben ze ook nog een mooie quiltwinkel waar ze mooie stoffen verkopen en waar je dus heel hebberig van wordt!
Mooie quilts trouwens ook
groet Ien

Floor zei

Wat een leuke dag heb je gehad (ondanks de regen).
Bij Petra Prins ben ik ook een paar keer geweest.
Een prachtige winkel, met mooie - veel antieke - stoffen.
Daar wordt je hebberig van!
En natuurlijk heb je dan net een lapjes tekort, zal je altijd zien!
Groetjes,
Floor