maandag 20 mei 2019

Wandelen

Ok ik was echt 'even van de stoep'.
Weg van Frans,
weg van samen.

Er komt nog meer 'van de stoep' aan
en dus had Frans bedacht dat we samen wel aan de wandel
zouden kunnen gaan.

Wandelen, heerlijk, even de benen strekken.
Maar of ik zin had om te gaan afgelopen maandagochtend????
En of ik zin had toen ik eenmaal onderweg was????

ECHT WEL!

Frans heeft er uitgebreid over geblogd.

Maar hij maakt foto's op zijn toestel en ik op die van mij,
en die zijn toch anders.....


We lopen nog geen 100 meter of er is een Backer. 
Ik wil gelijk al pauzeren, Frans mompelt nog
dat we toch een lunchpakket mee hebben....

Ik kijk hem niet begrijpend aan en 
stap bij de Backer naar binnen.

Backer staat bij mij synoniem aan Laugenstange,
daar ben ik gek op,
en een goede bak koffie.
Frans is van de taartjes.


Loopt Frans de Hermanshohenweg en ik volg het
Hex(agon)pad.......
Gaat gelukkig beide dezelfde kant op.


En waar ik gewoon op een bankje ga zitten uitrusten,
ziet Frans weer andere mogelijkheden!


Testosteron?
We zijn al 25 jaar samen dus 'uitsloven' hoeft niet meer.
Ik weer zo ook wel dat hij echt heel leuk is!


Boys will be Boys!

Knap hoor Frans!
(ik-doe-het-hem-echt-niet-na!)


Ik ben gewoon blij in het hotel te zijn,
heerlijk. Nog voordat je Amen zeggen
kunt lig ik al op het bed.

HEERLIJK!

Frans had bedacht dat we wel in het Hotel konden blijven eten.
PRIMA IDEE.
Waar hij een biertje drinkt giet ik de ene
kop thee na de andere naar binnen.
Toch 'dorst' gekregen van de inspanning.

Wat ook zo leuk is?
De wetenschap dat je de volgende ochtend
alweer lekker op pad gaat samen.


Ach en deze hap-snurker dan!
Is toch te leuk,
mag zo bij ons op de schutting komen zitten.


Net over de grens, totaal verschillend van Nederland,
heel vertrouwd. 
En is het al 20 jaar geleden toen wij naar Duitsland 
verhuisden? 
Nauwelijks te bevatten, maar wat wel leuk is,
is toch het gevoel van 'thuis komen',
dat het echt niet vreemd is.
De huizen niet, de gewoonten niet,
het is gewoon leuk en prettig. 


Ok het heet de Hohenweg en dat is niet voor niets.
Op dag twee gaan we de hoogte op en weer af, 
weer wat op, weer wat af, weer wat op,
en wat af.
Gelukkig zijn er ook HEEL VEEL bankjes!



Zur Schoner Aussicht!
Ha ha zo Duits, dat je vooral niets mist.


En Frans.....
Ook op dag twee was er een klim en klauter mogelijkheid.
Vraagt die schat later aan mij:

"Zitten de ritsjes van mijn rugzak eigenlijk wel dicht?"

Wil je een uitgebreider verslag lezen,
dan moet je echt bij Frans wezen,
die maakt daar altijd zo'n werk van!

Bij thuiskomst hebben we gelijk 
weer 2x 2 dagen Hermansweg/Hex(agon)pad 
in de agenda gezet.

In augustus gaan we weer verder. 

Fijne maandag,


Juud


Remember; better finished than perfect!

7 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Heerlijk Juud die "together-time". Die moet echt wel af en toe ingelast worden, vooral als je allebei zo je eigen bezigheden hebt. Wij doen dat echt ook. Verslag 1 van Frans had ik al gelezen, dadelijk verslag 2. Ja, dat klopt dat mannen weer andere foto's maken als vrouwen. Zo samen hebben jullie dan een goed fotoverslag. Leuk vooruitzicht toch om in augustus weer te gaan? Fijne dag!🤗

Annemarie. zei

Wat een mooie route is dat toch...ik heb hem even gevolgd op internet. Ja..in Duitsland kun je niet verdwalen als je netjes de paden blijft volgen, het is een heel geordend land. En inderdaad..die Bäcker onderweg zijn grote verleiders. Af en toe wel goed om een wat minder zittend bestaan te leiden,maar dan ook gauw weer terug naar de lappen. Groet ,Annemarie.

Annemiek zei

Heerlijke quality time zo. En goed dat het weer gepland staat. In de hectiek van alle dag is het goed dat te doen en je hebt wat om er naar uit te kijken. :-)

Dientje zei

Heerlijk zo’n tussenstop bij de Backer. Maar daarna verder op die mooie route. Het blijven ook jongens als ze uitdagingen zien, maar dat maakt het ook weer leuk. Mooi vooruitzicht voor augustus. Groet, Dientje

Floor zei

Heerlijk voor jullie om zo een paar dagen samen op te trekken na al dat uit elkaar zijn van de laatste tijd.
Lekker wandelen en uit eten, in een hotel slapen, het lijkt net een echte vakantie. Dus voor herhaling vatbaar lees ik.
Die Frans van jou is nog een jonge God zo te zien (of hij denkt het nog te zijn 🤣)
Je bent er niet van onder de indruk zo te lezen, ach de arme ziel, doet ie het dan helemaal voor niets?
Zeg maar dat ik er zwaar van onder de indruk ben haha.
Lieve groetjes,
Floor

Phyllis zei

Ik leer allemaal nieuwe dingen....'even van de stoep".... 'Laugenstange' ... nieuw voor mij, maar het 1 laat zich raden en het tweede ziet er heel lekker uit (als ik het goed heb :-) ) .
Heerlijke dagen met z'n 2'n , en na al dat klimmen en klauteren is een biertje echt verdiend... en die thee ook!

Ineke zei

Al is het verslag van Frans uitgebreider dan die van jou, toch geniet ik volop als ik jou verslag over deze dagen lees. Hohenpad is HEXEN-pad, hahahaha, moest er smakelijk om lachen. Wij vrouwen zijn wel dromers en creatiever toch?
En laat Frans maar klauteren en klimmen, dan kan jij weer met een naald en garen aan de slag.
Quilt-groetjes, Ineke