zaterdag 2 juli 2022

Dagje uit

Vorige week was ik een dagje uit met Wilma.

Zelf naar een workshop, leuk om te geven, 

maar ook heel leuk om als klant naar toe te gaan.


We hebben een tasje gemaakt "cookie bag"

bij Aljona gegeven door Marieke.


Voordat het zover was zijn we eerst
Schagen in gewandeld.

Wilma en ik gebruiken twee woorden erg veel;

'Zo' en 'Leuk'.

In Schagen is een lunchroom die "Leuk" heet,
natuurlijk hebben we daar gereserveerd!



Het was niet alleen Leuk, 
maar ook erg smakelijk.


Zeg nou zelf? Dit is toch heerlijk!



Ik had nog een leuke Alice in Wonderland
linnen, groot genoeg voor ons samen.


aan het eind van de dag waren alle tasjes gemaakt.
Hebben we wat zitten kletsen, 
zijn er nog wat lapjes aan mijn vingers
blijven plakken.
Zijn we al kletsend terug gereden naar huis.



Thuis heb ik lekker achter in de tuin,
in de schaduw zitten werken.
Dat kan allemaal zat slechter,
lekker weg van de stof en een klein
beetje van de herrie.
Het begint te vorderen.


Nog leuker, sinds afgelopen dinsdag hebben
we weer kozijnen en ramen!
Het huis kan weer op slot.
Zes weken lang hebben we letterlijk een doorzonwoning gehad.
Nu alles weer dicht is merk je pas 
hoe erg het getocht heeft.


Grappig om te zien hoe een deur, die
je 25 jaar lang open en dicht hebt gedaan,
schoon hebt gemaakt, 
raam van hebt gelapt,
voor oud vuil op het terras ligt. 



Bruine kozijnen eruit, wit erin.
Radiatoren eruit, vloerverwarming erin.

Inmiddels is er ook een vloer,
die is gisteren gestort.
Ook het gat in het plafond is gisteren
dicht gemaakt met een lichtstraat.

Ik heb het allemaal nog niet gezien,
wanneer ik vandaag uit Zutphen kom,
mogen we het huis weer in en kunnen we
het allemaal op ons gemakje bekijken.

fijn weekend,

tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect

6 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat een super leuke tasjes hebben jullie gemaakt.
En ohh wat een giga klus jullie verbouwing, maar wat zal het mooi worden zo.

Ineke zei

Leuke tasjes Juud en gezellig dagje uit is helemaal geweldig 🥰
Tsjonge, wat een verbouwing maar dan heb je ook wat 😊
Fijn weekend 🦋🍀🌷

Quiltpassion.blogspot.com zei

Tjonge, wat een klus, die verbouwing, en wat heerlijk dat het weer dicht is...
Wat een leuke dag daar in Schagen, mooie tasjes, en ik kan me voorstellen dat zelf een workshop doen ook eens leuk is. Wat een verwennerij daar, en mooie achtergrond, met al die prachtige quilts.
Fijn weekend, Cisca

Coby Breitner zei

Spannend hoor Juud

Floor zei

Leuk zo'n dagje uit en dan een leuk tasje maken en natuurlijk wat lapjes kopen.
Dat is beter dan thuis in de herrie zitten.
Fijn dat het allemaal lekker opschiet.
Nu ik dit zo lees over die doorzonwoning.... Al die tijd was alles open en sliepen jullie boven.
Iedereen kon dus zomaar naar boven lopen door dat open huis en jullie beroven of iets dergelijks.
Waren jullie niet bang? Ik zou geen oog dicht doen.
Hoop dat jullie aangenaam verrast waren toen jullie thuis kwamen.

Dientje zei

Wat heerlijk om eens een workshop te volgen in plaats van te geven. Wat een schattig tasje hebben jullie gemaakt. En Leuk is zeker Leuk.
En dan een leuk begin met de opbouw.
Fijn weekend. Groet, Dientje