donderdag 24 december 2020

Bijzonder



Afgelopen vrijdag kwam neef Reimer logeren.

Door studie en andere verplichtingen hadden 

wij elkaar echt al even niet gezien.

Op mijn quilt-kamer ligt al bijna een 

vol jaar kledingstukken van mijn broer Jurgen.

Om een herinneringsquilt van te maken. 

Maar werken met een T-shirt, een dun bloesje,

een korte broek, pyjama broek is nu niet

echt eenvoudig.

Het idee om een sterrenquilt te maken verdween al snel

naar de achtergrond. 

De eerste blokken waren gesneden, maar een 

T-shirt rolt natuurlijk gelijk op.

Verstevigen met plakkatoen dus.

Verder dan het snijden van een paar blokken was ik 

niet gekomen.

Reimer vond het een mooi moment

om aan de slag te gaan, en zo gebeurde het. 

Totaal ongepland, maar misschien daarom wel zo 

mooi.


Herinneringen vliegen over tafel. 

Het is niet groot geworden, zo een meter in het vierkant.
Voldoende om je vader te herinneren, de 
belangrijkste kledingstukken zitten erin. 
Inmiddels is er een achterkant gekozen,
uiteraard een Dutch Heritage.
Reimer heeft samengesteld,
ik zat achter de naaimachine.

De quilt is nu bij Aljona Terzi om 
doorgequilt te worden.
Spannend.


Op zondag gaan we toch de benen even strekken,
de hele dag binnen zitten is ook niks.
Frans neemt ons mee naar het Wekeromse zand,
werkelijk prachtig. Hier kom ik tot mijn verbazing
"Het middelpunt van Nederland" tegen.
Ik heb altijd gedacht dat dit in Amersfoort was.

Maar als je Wikipedia erop na slaat 
ben je helemaal met stomheid geslagen!
Je vindt het middelpunt in Lunteren,
ook Eembrugge doet een gooi, maar 
Putten denkt ook het middelpunt te hebben,
en ook Soest en de Gemeente Ermelo maken een claim!
en zelfs Drenthe denkt het werkelijke
middenpunt te zijn.
Maar zo leert internet mij, als we Aruba, Bonaire en Curacao
mee rekenen ligt het middenpunt van Nederland op de Azoren!

De wandeling was prachtig mooi,
nooit geweten dat hier ook een heuse zandvlakte is.


Afgelopen Maandag was er quiltvisite,
met een bijna complete Fleur! 
En zat ik probleemloos een hele dag binnen!


Ik blijf dit een leuke gevarieerde quilt vinden.


Waarin altijd wat te kijken valt.
Ik snijd e.e.a. op maat, en is Hester
blij met de hulp. Altijd fijn om samen te kijken
voordat je ergens een mes in zet!


Zelf ga ik verder met deel vier van
(in februari gaan we starten met een 
nieuwe groep)

Wat een leuke blokken om te maken.
Ze vragen echt om wat tijd, 
kijkend naar de afbeelding zou de illusie kunnen
ontstaan dat je het in een middag wel af hebt.
Niets is minder waar. 
Genieten is wel een woord dat in mij opkomt
wanneer ik aan deze quilt denk.


Uit de tas van Hester komt ook een 
Sterretje van 
Hexagon Star a Day,
ze gaat deze top in het blauw maken.
Ook leuk, misschien ga ik wel 
voor een tweede!


Maar eerst dit!


Aan het eind van de dag ligt het er zo bij.
En zo ligt het min of meer nog steeds,
want inmiddels......


Ben ik bezig om 24 blaadjes te maken
voor Vermont Summer Medalion,
deel 3 is binnen en ik heb deel 2 nog niet
afgerond.....



De eerste blauwe blaadjes zitten vast. 

Zo dat was een heel verhaal.
Vandaag wachten wat boodschappen,
die ik wandelend ga halen.
Toch weer even lekker naar buiten.



Ik wens jullie allemaal een hele fijne Kerst Avond en 
gezellige Kerstdagen toe.

Vanavond zijn we met ons drietjes,
mogen de cadeautjes onder de kerstboom
geopend worden.
Eerste en Tweede Kerstdag brengen 
we lekker samen door. 

Hoe je het ook viert,
geniet ervan.
En blijf gezond!


Tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect















9 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat laat je weer een hoop moois zien.
En jij hebt echt meer uren in een dag
Fijne kerstdagen

neeftje zei

wat mooi dat jullie dit samen hebben gedaan!!
en wat een heerlijke projecten heb je verder onder handen!
Ik wens jullie hele fijn dagen!!! groetjes

Floor zei

Altijd waardevol een herinneringsquilt, maar niet gemakkelijk met al die verschillende stoffen. Maar je hebt het goed opgelost.
Je gaat wandelen op het Wekeromse zand en je verwacht dan geen zandvlakte...... Juud toch...... :-)
Trouwens de grootste zandvlakte is die van het Kootwijkerzand. Daar liggen heel veel voetstapjes van mij van jaren geleden.
Jij gaat misschien wel nog een sterrenquilt maken? Wat een moed, maar misschien wel leuk om dat in het blauw te doen.
Wens jullie een mooie kerstavond, gezellige kerstdagen en een gezond 2021.

Phyllis zei

Het is een bijzondere herinnering geworden aan je broer en die samenwerking met je neef, maakt het nog meer zo.
Weer wat geleerd over Nederland, ik had geen idee.
En mooie werkstukken (leuk die blauwe blaadjes).
Weer veel te zien en lezen in deze blogpost, gezellig.
Hele gezellige Kerstdagen toegewenst samen.
Xxxx

Michelle zei

Merry Christmas my friend! Thank you for posting your beautiful quilts for me to dream over.

Janet zei

Wishing you a very Merry Christmas!! I always love seeing your beautiful projects.

Coby Breitner zei

Fijne dagen Juud voor jou en je gezin!

audrey zei

Your Vermont Summer Medallion is gorgeous! As always, I am in awe of your fabric choices.:)

Chookyblue...... zei

happy new year......you have so many lovely projects on the go.....happy sewing for 2021.....