maandag 5 oktober 2020

Vermont Summer Medallion

 Ik ben druk bezig om alles te appliqueren.

Het middenstuk ziet er simpel uit,

en is ook niet moeilijk om te maken.

Er zit wel HEEL VEEL werk in.



De stoffen voor het middenstuk,
de hexagonen,
de cirkels, had ik zo uitgezocht.
Pakken, kiezen, klaar.

De hoeken daar en tegen waren lastiger.
Ik houd van Fris.
Van lichte kleuren en van rood en 
ben gek op geel.

De hoeken mogen niet overheersen.
Niet te donker,
niet te blauw naast de blauwe hexagonen,
niet dit en niet dat.
Geen Surat zoals het midden want
dat maakt het in mijn ogen weer te laf.

Toen de Flowers of the past ging 'auditeren' 
voor de hoeken was ik gelijk om.
Precies goed, niet te overheersend,
licht, ondersteunend aan het midden,
en je kunt mooi fussycutten.
De ruitjes rood en oker waren
ook weer zo gevonden.

Ik ben reuze benieuwd wat jullie gaan kiezen!

Judy heeft ons vast het patroon voor deel 1
toegestuurd. Op dit deel staat ook al een klein
stukje voor het volgende deel.....

Daarin komen Tucjes!
En is er dus weer een keuze moment


De gedachte om deze tucjes in een kleur 
te maken was snel geboren.
En werden de stoffen in het pakket
op kleur gelegd.



Waarbij Geel duidelijk favoriet was.



Maar ook bruin niet te versmaden bleek.



En worden de tucjes niet uit een kleurtoon
gemaakt, maar toch gemixt.
Bruin met Geel en een beetje roze.


Maar goed dat middenstuk zit nog niet
helemaal geappliqueerd en dus ging ik daarmee verder.
De rijgdraden zijn super handig!
Het plaatsen van een Peel is echt 
"appeltje-eitje"



Maar de verleiding om alvast aan maand twee
te beginnen bleek echt te groot. 
De stoffen waren nu eenmaal gekozen
en dan wil je toch ook zien wat het dan wordt!

De mallen zijn er nog niet, 
en hoewel ik heus goed een plaatje kan 
kijken kan ik daar ook niet de maat vanaf spieken.

Geen nood, Judy heeft ons haar Tucjes toegestuurd!

Al plakkend kwam ik een bijzondere tegen.
Da's toch grappig!



Rap werd er een rand aangezet om daar de 
tucjes op uit te kunnen leggen.
Het liefst doe ik even alle vier de kanten,
maar dat is echt niet handig!

Ik bedwing mij,
eerst alles appliqueren, dan maand twee.
Zoals het hoort.


Nog even op een rijtje voor wat betreft deze quilt.

Het patroon is UITSLUITEND te verkrijgen bij 

Judy Newman


De quilt bestaat uit 8 delen. 
Het eerste deel wordt je voor ongeveer € 10,- patroon
en € 5,= verzendkosten toegestuurd, dit vanwege een 
A2 patroondeel.

De delen 2 tot en met 8 worden je in een 
PFD aangeboden en heb je dus geen 
verzendkosten.

Inschrijving stopt deze week,
daarna volgt voor Judy de administratie en gaat ze
vanaf midden oktober de bups versturen.


In ZUPTHEN is een drie tal stoffen pakketten.
maw je zult zelf ook stoffen toe moeten voegen.
Super leuk want zo hebben we allemaal
een verschillende quilt.

(wanneer je op de blauwe link klikt
kom je in de webshop en kun je de opties bekijken)

Tot nu toe heb ik alleen nog 
maar stoffen gebruikt die in de Start kit + aanvulling zit. 


Mochten er toch nog vragen zijn dan hoor ik dat graag,

Ik ga weer lekker wat patchen,
nadat ik gehackt was op mijn FB account
en ook mijn blog raar deed!


Fijne maandag,


Juud


Remember; Better finished than perfect










6 opmerkingen:

Marguerite zei

Hihi...
Ik dacht eerst gaan ze nu ook al reclame in onze blogjes zetten.
Tot ik het goed door ging lezen...

Annelies zei

Wat een prachtig begin.

Dientje zei

Wow, wat een prachtig middenstuk. En de tucjes zijn wel droog, maar mooi. Groet, Dientje

quiltingmieke zei

piep zucht.. zo mooi!! knuf

jolanda zei

Echt mooi geworden je middenstuk!! 😍

Yvonne zei

Gehackt op je FB, niet leuk. Je hoort dat steeds vaker. Het maakt het FB steeds minder leuk vind ik.
Inderdaad veel, heel veel werk, die voorbereidingen, maar ook zo leuk om met de lapjes en kleuren te spelen en te kiezen. En het wordt echt heel mooi. Die 'tucjes' zijn ook heel leuk!