zaterdag 7 december 2019

Praatje Pot

Is het weekend en word je heel vroeg wakker,
ken je dat?
Als je moet werken kom je er niet uit,
en is het weekend dan denk je om 06.15 wat zal ik eens gaan doen?

In mijn geval;
administratie. Dat is veel meer in een winkel
dan je zou verwachten.
Workshops, Nieuwsbrieven, e-mails,
de bank (en dan niet die waar je zo lekker in zitten kunt)
Enfin, in pyjama, koffie, aan ons
keukentafeltje.
Gek schertsend "Kitchen Office" 

Laptoppie erbij, notitieblokje waar de To Do's instaan.
Checken of ik niets vergeten ben...

Inmiddels is het half 11 en zit ik nog net zo.
Administratie is wel aan de kant en ook dat
geeft een opgeruimd gevoel.

Maar je bent natuurlijk niet mijn blog aan het
lezen om al deze informatie over je uitgestort te krijgen.

Quilts! Dat willen we zien.


Hexagon Star a Day.
Momenteel ben ik wel een beetje de tel kwijt!
Maakt ook niet heel veel uit.
Ergens rond de 90.


Ik ben ook begonnen om er wat aan elkaar te zetten.
Met een 90-tal is er wel voldoende variatie
om daarmee te kunnen starten. 
Om op het eind 366 sterren aan elkaar
te gaan zetten lijkt mij helemaal niks.


Ze zijn niet allemaal door mij gemaakt.
Anne, Wilma en Hilde zitten er ook in.
"gedoneerd tijdens mijn verjaardagsbee"

Te leuk, met naam en toenaam.
Van Wilma is het natuurlijk een Spakenburgslapje!



Dan de MANDJES!
Oh zo leuk om te maken. 
Kan niet wachten om alles echt goed vast te zetten,
zodat ik aan mandje vier kan beginnen.
In mijn hoofd heb ik dat ook al klaar......






Alle drie de mandjes op een rijtje.....
Daar wil ik vanmiddag echt mee verder. 

 

Gisteren kwamen deze twee BEAUTIES naar de winkel.
EXCLUSIEF voor Petra Prins en Dutch Quilts in Amsterdam.
De balen moeten nog arriveren,
dit was een lekker makertje voor ons zelf.
Dat is goed gelukt.
Je snapt dat ze in de English Baskets zullen verdwijnen.



De Kerstboom is inmiddels ook gekocht,


De kerstshow in Leusden is weer helemaal
geweldig. Dan is het toch wel fijn dat je
gewoon op een door de weekse dag
even gaan kunt.


Het is hier weer koffietijd,
Tijd om de laptop te sluiten,
jullie een prettig weekend te wensen
en om eindelijk te gaan douchen!

Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect!






11 opmerkingen:

Annemarie. zei

Gezellige blog,en ,jaloersmakende quilts en een aansporing om snel die ipad weg te leggen en eindelijk wat te gaan DOEN !
Groet, fijn weekend.

Marja zei

Een goed begin van een (prettig) weekend!!



Groet,

Wilma zei

Too cute die sterretjes. Love it.

Dientje zei

Wat een heerlijk begin van de dag. Daar houd ik ook erg van. Mooi worden de sterren, het gaat lekker snel. Goed weekend. Groet, Dientje

Tammy zei

I love your baskets. Is this your own pattern?

Annelies zei

's Ochtends vroeg ben ik het meest productief ! Goed weekend.

Ineke zei

Heerlijk om de ochtend zo productief te zijn, fijn weekend Juud

Coby Breitner zei

He heerlijk ik vind het een gezellig blogje hoor. Heb zelf een soort ritueel, ben absoluut geen slaper. Ga naar beneden soms al om 4.15 uur lekker bakkie zetten, kaarsjes aan en op de bank blogjes lezen. Genieten vind ik dat en het geeft me rust die ik dus schijnbaar niet in bed kan vatten. In het begin zo'n 15 jaar geleden dat het begon met niet kunnen slapen ging ik wel eens strijken of stofzuigen maar dat vindt mijn man niet zo'n goed idee ha ha....
Ik kijk dus weer uit naar een volgend blogje.

Yvonne zei

Ja....om half zes wakker worden als Ik vrij ben over komt mij nog dagelijks, terwijl Ik toch echt nog maar twee dagen werk..... maar je hebt wel wat an je dag zo. Die andere kant van een quiltwinkel daar heb je het ook maar druk mee, dat is de onzichtbare kant, die de klant niet ziet, maar o zo belangrijk. Knap dat je dat er allemaal bij doet.
Gelukkig ook nog hier en daar tijd voor lapjes. Wat leuk die verjaardag sterretjes. Mooie herinnering.

stitch a quilt zei

Succes met je hexagonnen aan elkaar zetten een mooi om een top te zien groeien, ik vind ze erg mooi.
Je mandjes zijn ook geweldig prachtige gekleurde stof gebruik je.

Fijne zondag Hennie.

Floor zei

Wat ben je toch lekker bezig Juud! De administratie is h e l e m a a l niet leuk, maar moet soms toch gebeuren.
Maar je sterren en bloemenmandjes zijn zo beeldig, dat is genieten om te kijken en om ze te maken.
Je zit ook altijd eerste rij als er nieuwe stofjes binnen komen, die moeten natuurlijk allemaal weer mee naar huis :-)