maandag 18 maart 2019

Rosa Biddlecome

"Ik mis je blog"
schreef iemand mij gisteren.
"ben je zo druk of ben je met niets bezig?"

Nou ik ben zeker bezig.
Zo druk als je maar druk kunt zijn!

Met 

ROSA BIDDLECOMBE



In de quilt zit heel veel voorbereidingswerk.
(overigens in welke quilt zit dat niet?)

Negeer deze zin ook maar! 
Een beetje een domme opmerking van mij!

Hoewel ik wel (zoals zo vaak) weer eens de gedachte had gehad
dat het dit keer wel mee zou vallen!
"Wat kan er nu voor een werk zitten in 
four patches?"

En dus ging de strijk aan de kant,
en kwamen de lappen ervoor in de plaats.


Lapje strijken, lapje snijden,
blokjes van 5", blokjes van en blokjes van......

Appeltje Eitje!

Dat is ook wel zo, maar wanneer je 88 four patches nodig hebt,
zijn dat 176 vierkantjes. En dus ook heel veel stofjes......
Dat is toch echt even serieus een 
"klusje"
Een onderschat klusje.
Een KLUS zo groot dat het niet in een 
zondagmiddag afkwam.

En die strijk?
Die bleef natuurlijk gewoon staan.

Want er moeten ook nog ondergrondjes gesneden worden,
gepatchte vierkantjes getekend.......


Sommige lapjes waren echt de 
ABSOLUTE LAATSTE restjes!


Zulke restjes dat er behoorlijk 
gesjoemeld werd met de naadtoeslag!




Maar hoe groot is de lol wanneer je avonds
toch lekker aan de gang kunt.
Het ene blokje na het ander komt er uit mijn handen.
De ene combinatie mooier dan de ander.
Sommige blokjes zijn gemaakt en vallen tegen.
Die gaan de quilt niet halen,
maar ook dat hoort erbij.


Door de dagen heen kwam er een 
eind aan mijn voorbereidingen.
Dan begint het hele circus opnieuw.
Dus wordt er weer getekend,
getekend en nog meer getekend.
Strijken, snijden, lapjes zoeken, combi's maken.

Alles gaat in het kleine koffertje,
makkelijk om mee te nemen,
en een inhoud (die er wel is waar bescheiden uit ziet)
mij avonden lang zal bezig houden.

Moet je wel weer het koffertje mee nemen naar je bee!
Dat was ik gisteren dus gewoon vergeten.
Gelukkig had ik wel lapjes bij mij,
een snijmat en een rolmes.
Je snapt het; ik ben de hele dag bezig geweest met
snijden, snijden en tekenen.


En zo verschijnen er hier in huis 
"Stapeltjes".


Een stapel effen achtergronden,
geen idee hoeveel ik er nodig heb, maar ik heb er nu over 
de 100 gesneden. 
Voldoende (denk ik), en kan ik nog kiezen ook!


Er is nu zoveel geknipt en gesneden dat
de lappen alweer een beetje aan de kant gaan.
Nog niet helemaal hoor!
Eerst zeker weten dat alles er is voordat
de hele bups weer in plastic bakken enzo kan.


Nog een stapel om te laten zien.
De vierkantjes op een stapel bij elkaar.
Elk bundeltje zijn er tien.
En zitten er 10 in het dienblaadje!


Dan de four patches.
Grote, die dienen als achtergrondje


en ook kleine four patches die 
uiteindelijk zullen worden omgetoverd in 
cirkels.


Voor de fourpatches maak ik gebruik van mijn 
naaimachine. 
Kettingnaaien! Gaat als een speer.


Maar voor je kunt ketting naaien moet je wel snijden!
En dat heb ik gisteren dan ook gedaan!
Hoeveel ik er daarvan heb?
Geen idee, laat ik ze eerst maar eens maken.


Zaterdag kwam er iemand in de winkel
met een SUPER mooie quilt.
Dus eh......
nieuw project uit de kast getrokken.
Ben nog niet begonnen hoor,
maar het kriebelt wel.

We zullen wel zien.

Dus, JA ik ben nog bezig.
En JA heel druk ook nog eens,
maar om 100 x hetzelfde blokje te laten zien?

Da's toch minder leuk!


Fijne week,


Juud


Remember; Better finished than perfect!

16 opmerkingen:

Judith zei

Als eerste een opmerking. Wel vreemd overigens dat ik op mijn eigen blog wel kan reageren en ik op andere blogs mijn reactie niet geplaatst zie worden!

Cora Hoekstra zei

groot voordeel je hobbelt een mooi rondje door je lappenkast, weet je weer wat je hebt, en wat er nodig bij moet.

Marja zei

Hoe kan iemand deken dat Juud niet druk bezig zou zijn? ;)
Ik bedenk mij net dat er bij quilters net zoiets in het hoofd 'fout' zit als iemand die anorexia heeft. Hij/zij blijft zichzelf te dik zien in de spiegel en quilters denken bij veel quilts en/of patronen die ze zien dat 'doen we even'


Groet,

qm zei

Veel plezier met je nieuwe project, volg de groei graag ;)
Groetjes

Floor zei

Ik word op mijn wenken bediend zie ik 😀
Natuurlijk dacht ik niet dat je met niets bezig was, ik weet wel beter, jij bent altijd druk. Bedoelde dus met iets nieuws wat je ons kunt laten zien.
Maar je bent dus wel zeker druk geweest met een quilt, want lapjes zoeken en snijden kost zoveel tijd!
De strijk zal er nog wel liggen denk ik haha!
Dat knippen met te kleine naadjes omdat je dat lapje MOET gebruiken is zo herkenbaar.
Leuk toch om restjes van andere quilts weer terug te zien.
Ben benieuwd naar het nieuwe project wat al begint te kriebelen...

Carine Remmery zei

Veel plezier met de voorbereiding, best wat werk maar eer je er door bent wordt het vast weer een bjoetie toch? Dikke knuffel Carine

Yvonne zei

Ook dat is deel van onze hobby...soms heel veel en heel saai zorgen dat je genoeg vierkantjes, driehoekjes, rechthoeken of wat dan ook hebt voorbereid om te kunnen patchen. Soms best saai vind ik maar het bij elkaar zoeken van de lapjes is dan weer wel heel leuk! Jij hebt in ieder geval weer heel veel werk verzet!

Dientje zei

Ja, al die voorbereidingen zijn tijdrovend. Maar als het dan zover is ... Ziet er gezellig uit al die mandjes, dienbladen met stofjes. En dat nieuwe project? Je maakt me nieuwsgierig. Succes. Groet, Dini

Janet zei

100 blocks made - wonderful! And made from such lovely fabrics. I love that shirting with the people sledding :0)

Quiltlia zei

Wat een voorbereidingen voor deze prachtige quilt.Ik ga volgende week 30 maart aan de Rosa beginnen in Amsterdam en heb er zoveel zin in.Veel plezier met het verdergaan aan de de quilt en natuurlijk veel plezier met al de andere projecten.
Groetjes Lia

Rita zei

Wat weer een voorbereidingen, maar heerlijk om weer aan wat nieuws te beginnen. Maar zie ik dit goed, teken/stempel jij op de goede kant van de stof? In elk geval veel succes.

Annelies zei

Veel succes! Heerlijk naar al die bekende en onbekende stofjes te kijken.

Wilma zei

Wauw! Veel gedaan zeg. Mooie stapeltjes hoor

Marguerite zei

Je bent lekker druk.
En het ligt allemaal netjes op stapeltjes.
Ben reuze benieuwd hoe het er zo uit ziet als alles één geheel geworden is.

BezigeBijMirjam zei

"Niets te doen" en "vervelen" dat kennen we niet. Je hebt weer een hele voorraad aangelegd. Mooi!🤗

Phyllis zei

Inderdaad, een fantastisch mooie quilt de Rosa, maar zoveel voorbereidingswerk. Wanneer je dan eenmaal met de blokjes bezig bent, wel weer super leuk en dat zie ik bij jou ook, wat een mooie blokjes, wat een variatie, wat heerlijk al die stofjes.
Uh oh..... nieuw project....?