maandag 21 januari 2019

De afgelopen week

De afgelopen week was voor mij een volle week.
Veel afspraken en elke werkdag een workshop.
Wat een leven!

Rosa Biddlecombe


Mijn verslaving.
Wat een leuk middenblok om aan te werken.
Ik verlies mijzelf er in.
Hier ben ik bezig met de gele besjes.
Voor mij zijn het 
"gele fresiaatjes" 
de lievelingsbloemen van mijn moeder.
En dat groene besje?
dat is het zachte groene takje wat altijd in
zo een boeketje zat.
En het stofje?
Een antieke van Mary Koval,
mooi toch.


Uiteindelijk toch een besje verplaatst.


De lievelingskleur van mijn vader was 
Paars.
Vandaar voor hem een trosje paarse bessen.



Hier geen initialen, 
maar de namen van mijn ouders. 


en het jaar waarin ze trouwden.



alles rijg ik voor,
zoals ik geleerd heb van Ted.


Gisterenavond kwam het af.
Nu nog even opspannen want het is wel
een frommeltje geworden!



Woensdag was het Quiltdate.
De perfecte dag,
alles grijs, de weg, de auto's, de lucht.


Binnen bij Annie konden wij ons laven aan 
de mooie Jo's Floral Album blokken die klaar waren.
Nog een blok en dan zijn alle blokken klaar!


Op weg naar huis bij Aljona langs.
Mijn Delilah top is af en mag
door gequilt worden. 


Door Aljona!
Met een beetje geluk kan de quilt mee
naar het Belgische Gilde op 21 februari
voor een show en tell.
Daarna terug naar Aljona, want de 
quilt mag mee naar Rijswijk om 
daar te hangen.


Zo vind ik de tulpen het allermooist.
Lekker uit de vaas gegroeid.
Niet aankomen, want dan stort het in!


Het was ook een week van workshops.
Donderdag is er een groep Irish Circles gestart.
Zo leuk, een eerste keer samen,
het uitkiezen van je stoffen.
Wat ga je doen, wat wordt je begin,
en hoe gaan we beginnen?

(te druk, niet een foto gemaakt)

Op vrijdag was er de Just take two / Square dance in Red
groep.

en zaterdag kwamen deze dames weer naar de winkel
om zich nog een laatste keer te laven aan de quilt
van Brigitte Giblin.

Wil je er meer over lezen?
Dat kan 



Voor nu wens ik jullie een hele fijne maandag,
ik ga in de benen!
(eindelijk)


Tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect!












13 opmerkingen:

neeftje zei

jammer dat ik je gemist heb woensdag!
wat een prachtig blok van Rosa Biddlecombe,
groetjes

Judith zei

Zelf ook even een reactie plaatsen,

Marguerite zei

Ben je nog wel eens thuis? Hihi
Leuk hoor zoveel leuks in 1 week.
Weer is prachtig om een lekkere wandeling te maken.
Genieten dus

Floor zei

Ach meisje wat ben je druk.... die arme Frans ziet jou waarschijnlijk bijna niet meer :-)
Maar je bent lekker en leuk bezig. De quilt met verschillende herinneringen aan je ouders wordt mooi en fijn om te hebben als hij klaar is.
Je doet dat heel netjes elk stukje vastrijgen.... ik spelt het alleen en hup beginnen! Niet op z'n Ted's dus.
Dat opspannen heb ik ook eens gedaan. Vast spelden op een bepaalde ondergrond en dan nat spuiten. Maar er zat rood in..... :-(
Slordige tulpen in de vaas, vind ik ook zo leuk!
Nou maar een dagje rust inplannen?

Kyle zei

What a beautiful week you had. More quilting adventures ahead, I'm sure.

Yvonne zei

Wat een heerlijke volle week! Geen tijd voor blue Monday! Of het moeten blauwe lapjes dag zijn!
Mooi dat blok met een herinnering aan je ouders. Daar zit extra veel liefde in, dat zie je zo.
Fijn dat je quilt naar Rijswijk komt, kan Ik 'm uitgebreid bewonderen, Ik ben er alle drie de dagen!

Janet zei

I love how you are making your center to honor/remember your parents. It's so beautiful! I love to read about all of your quilty adventures :0)

Conny's-blog zei

Wat een prachtig blok heb je gemaakt zeg........liefs.Conny

Dientje zei

Mooi middenblok van van je Rosa.
Ik rijg applicatie op de achtergrond, volgens mij rijg jij de applicatie, of niet.
Groet,
Dientje

Ineke zei

Prachtig!!! Wat een heerlijke week!

Monique De Canne zei

Wat prachtig Judith!
Maar je komt wel naar de Vlaamse Quiltersgilde hoor!
Niet de Belgische... groot verschil! 😜

Phyllis zei

Mooie besjes allemaal en mooi al die kleuren van het middenblok van Rosa B. Ben er eindelijk ook aan begonnen, he, he. Maar ik begin eerst eens aan al die blokjes, heerlijk in de lapjes duiken.
Vind het knap dat je nog tijd hebt om voor jezelf een project bij te houden, gelukkig maar.

BezigeBijMirjam zei

Mooie manier om jouw ouders te gedenken in een quiltblok. Verder ben je lekker bezig en onderweg, zoals we gewend zijn van je.🤗