dinsdag 4 september 2018

Van alles wat




Maxime en ik hadden afgesproken om samen 
te Shoppen.
Heerlijk, ergens lunchen, terrasje pakken,
kijken of er nog wat te scoren valt 
voor die mooie meid van ons.


De timing had niet beter gekund. 
We hadden daags daarvoor Sjaakje in laten slapen
en was het fijn om ook samen een traantje 
weg te kunnen pinken.

En 'scoren voor Max?"
PRIMA gelukt!


Het is ook nodig om de volgende blokken voor
Tea Party
af te krijgen.


Ze moeten op de foto!
Vandaag vallen ze op de deurmat,
in de brievenbus van de deelneemsters.


Altijd fijn om een voorbeeld te hebben.
Er wordt ook aardig met eigen stofjes gewerkt.
Enig om die foto's te mogen ontvangen.


Leuk om met wat borduursteekjes 
de cirkels te verfraaien.


Ik heb ze avonds in de hand gehad,
alleen het cirkeltje,
wat garens van Wonderfill en een grotere
borduurnaald van 
Jeanna Kimbel, nummer 9.


Wat rijgsteekjes,
lazy daisy's,
knoopjes of vrije vorm


En klaar is Juud!


Zaterdag ga ik met een groepje naar Kerkwerve,
Linda Collins komt.
Dat was de vorige keer ook super gezellig,
lekker een dag zelf tussen de lapjes zitten
en mij te laten verwennen door
Marcha!


In de benodigdhedenlijst stond een 2" 
gelijkbenige driehoek.
Die heb ik maar gelijk besteld.
Vele male fijner om thuis al te kunnen stempelen
en om een layout te maken.
Heel stiekem ben ik ook al een beetje begonnen
met het aan elkaar zetten.
(dat is natuurlijk niet de bedoeling!)
Daar komt bij dat ik ook niet weet hoe lang
de rijen uiteindelijk moeten worden......
Maar om er vast mee te prutsen 
en te genieten van de 
voorpret....
Dat kon ik niet laten.


In maart heb ik bij jeanneke.com een 
grotere vingerhoed stempel gekocht.
Daarna heb ik met een vriendin ik weet niet hoe lang in de rode/roze
resten zitten knippen. 
In het ziekenhuis
 (balen....... galblaasstenen, operatie is in november pas....)
wachtend op mijn beurt ben ik begonnen.

Het is nog maar een pril begin,
maar wel een begin!


Tot blogs,


Juud


Remember; Finished is better than perfect!



10 opmerkingen:

Judith zei

als eerste een reactie.

Phyllis zei

Zo gezellig, moeder en dochter, lieve foto's.
Kleurrijke blokken dat vrolijkt wellicht weer wat op.
Alvast heel veel plezier a.s. zaterdag (gaat vast lukken), door omstandigheden moet ik verstek laten gaan, ik kijk nu al uit naar je verslag.

Annemiek zei

Sssstt ben ook al een beetje begonnem met naaien. Leuke kleurencombi heb je.

Ineke zei

Wat gezellig, samen met dochter gaan shoppen en heerlijk dat jullie geslaagd zijn.
Mooie kleur-combi, veel plezier zaterdag!

Yvonne zei

Gezellig zulke moeder dochter dagjes. Die deed ik vroeger ook twee keer per jaar met mijn dochter. Prachtige en vrolijke blokken weer en een heerlijk vooruitzicht as zaterdag!
Maar een galsteenoperatie? Dat is geen prettig vooruitzicht ook al ben je dan wel van de nare aanvallen verlost.
Hopelijk heb je daar nu niet al te veel last van en hou je nog even vol!

betty prins zei

Leuk, jij en Maxime zo samen op de foto..je roze en rode vingehoeden zijn om te smullen..die kleuren..Tot zaterdag..ik moet nog opschieten, heb vandaag stoffen zitten snijden, van naaien zal nog niet veel komen, zaterdag dan maar..tot snel!,

Floor zei

Wat gezellig zo samen met Maxime winkelen. Samen huilen om Sjaakje en gezellig bijpraten. Het kan allemaal met je kind toch?
Je hebt weer mooie blokken gemaakt, lekker fleurig.
En ook vast begonnen aan twee nieuwe projecten. Ja, we zijn ongeduldig en maken vast "een beginnetje", dat kennen we allemaal wel.
In november onder het mes, dat is geen leuk vooruitzicht. Liever direct, dan afwachten, maar het is niet anders.
Groetjes,
Floor

BezigeBijMirjam zei

Dat was een goede timing om te gaan shoppen met Maxime. Een verzetje hadden jullie zeker nodig na het afscheid van Sjaak. Helaas heb ik al lang niet meer gewinkeld met onze dochter. Dat komt er gewoon niet van. Wel ga ik af en toe met mijn zus een dagje op pad en dat wordt ook altijd voor een deel winkelen. En laatst ook een keer met de oudste kleindochter. Dat is weer een nieuwe dimensie.
Je bent lekker aan het patchen. Leuke dag toegewenst bij Marcha met Linda. Lange wachttijd hoor voor die ingreep. Tot november... Pfft.🤗

Dientje zei

Gezellig winkelmoment moeder-dochter. Je blokken zien er weer lekker fris uit. Mooie tinten. Vingerhoedjes naaien is een goede afleiding voor de ingreep. Noodzakelijk kwaad zullen we maar zeggen. Sterkte alvast. Gr. Dientje

Annelies zei

Sjaak zal voor altijd in jullie gedachten blijven en gelukkig heb je lieve foto's van hem. Mooie quiltblokken en leuke beginnetjes. Mocht ik je kunnen helpen met stofjes voor je vingerhoedjes, laat het me weten.