woensdag 29 november 2017

Jarig enzo.....

Mijn verjaardag is al even terug,
de verjaardagsbee ook.
Maar maakt dat echt uit?
Volgens mij geen sikkepit.

Het was een druilerige, regenachtige,
donkere zaterdag.
De perfecte herfstdag voor een bee.
Mazzel, want het was dus ook nog eens mijn verjaardag!


De tafel vulde zich snel met gezelligheid
en de nodige quilt-werkstukken.


Zelf was ik druk bezig met het inhalen
van mijn drie maanden Delilah achterstand.
(dat is inmiddels goed aan het lukken)


Heeft LZ'tje haar gequilte Mrs. Billings mee.
Die wordt natuurlijk uitvoerig bekeken,
bekeken en nog eens bekeken.


Sjaak vond het ook wel wat.
En zie je zijn staartje?
Die hangt tegenwoordig alleen nog maar.
Nog even en Sjaak wordt 15,
zijn spierkracht in zijn achterpootjes neemt af.
Vanmiddag wilde hij over een struikje springen,
hij viel er midden in en had moeite om weer
overeind te komen.
Het is echt een hoog bejaard mannetje!


Pauline is bezig met een quilt van Michelle Yeo,
prachtig,
staat ook op mijn WIM lijst.


Ondertussen ging het prima met Jen Kingwells Delilah.


Werd er avonds.......


En de volgende dag nog druk gewerkt aan de Mrs. Billings 
van deze twee schatten.
Die van mij ligt inmiddels ook bij de quiltservice.....
Spannend!


Het was weer helemaal een top verjaardag.


Vanwege de mooie herfst wilde ik fietsen.
Heerlijk om al die kleuren te zien,
althans dat dacht ik.
De miezerende regen veranderde in 
keiharde regen!
Onder een viaduct een regenbroek aan.
Als stijve hark kan ik je dat niet
aanbevelen!
De regen hielt aan, en aan.
En verdween niet zoals buienradar had belooft.


de 4000 km ging ik over.
In de stromende regen......
Van al dat mooie herfstblad heb ik geen bal gezien.
Tot vlak bij kantoor.....
Nat tot op mijn hemd.
In een sweater van een collega,
terwijl mijn jas, handschoenen, tuniek en t-shirt over 
diverse verwarmingen hingen te drogen....

Ik ga echt nooit meer met regen van huis naar kantoor!
Ellende was het.

Tot blogs,

Juud


Remember; Better finished than perfect!



10 opmerkingen:

Yvonne zei

Perfecte manier om je verjaardag te vieren. In goed gezelschap en met lapjes! Wat is de Mrs. B van LZ’tje mooi geworden!
Benieuwd naar die van jou!

Marja zei

Leuke verjaardag zo.
Wat kun je je dan zielig voelen hè. ik kan dat gevoel zo oproepen dat je bijna kunt janken van zieligheid.
Wat is tie mooi geworden de Billings van je zus!

Groet,

christine zei

Oh wat een heerlijke verjaardag moet dat geweest zijn.
En nrs Billings klaar wat geweldig .mag ik vragen wat voor vulling er in Zit??.

Nifty Quilts zei

Happy birthday! I can't think of a better way to spend a rainy day or a birthday than with friends sewing.

Phyllis zei

Wat een heerlijke en gezellige manier om je verjaardag te vieren! En voor ons ook om al die mooie projecten voorbij te zien komen. Ach Sjaak.... de ouderdom... het is toch wat, oude hondjes, ik heb er altijd zo mee te doen, die trouwe viervoeters op leeftijd...
Ik vind je heel stoer op de fiets, door weer en wind, op naar de volgende 4000 km!

NADINE zei

HAPPY BIRTHDAY wishes, dear Juud !
WOW, such an accomplishment with your bike... Congratulations :D

In stitches,
Nadine

Dientje zei

Van harte gefeliciteerd. Gezellig om zo je verjaardag te vieren. Mooie werkstukken. Gr. Dientje

Floor zei

Helaas kan je in Nederland bijna de deur niet uit zonder regenpak of poncho. De buienradar heeft het regelmatig mis :-(
Maar je hebt een fijne verjaardag gehad, heel gezellig.
Alsnog gefeliciteerd.
De quilt van LZtje is schitterend geworden.
Groetjes,
Floor

Annie zei

Heerlijk Judith zo je verjaardag vieren.
Wat is de Billings van Karin prachtig en Sjaak er nog zo dapper bij.
Groetjes,
Annie.

BezigeBijMirjam zei

Nog gefeliciteerd Juud! En goed gevierd zo te zien en te lezen. Heeft Karin de Mrs. Billings laten quilten? In ieder geval is ie mooi.