woensdag 11 november 2015

Bij Bossche Quilts en Meer

2015-11-07 Jut en Juul
Jut en Juul op een ZWOELE zaterdag in November!
Belachelijk dat die temperaturen maar zo hoog blijven. 
Dat ik een kolletje aan heb?
 Mijn hemel! 
Geen idee waarom ik dat dacht nodig te hebben!
Maar ja op donderdagochtend een tas in gepakt,
 nachtje geslapen bij zusje,
 en op vrijdags na de Circles door naar Den Bosch. 
Dan  moet je het doen met wat je hebt.
Een absolute giller om in je MB'tje, op vrijdagavond, even lekker te gaan
"Quilt-winkelen"
Wel echt super relaxed hoor!

DSC02195

Op zaterdag eerst de beginners groep.
Heel erg gezellig, 
je bent ook niet meer vreemd,
en vormt er zich inmiddels een gezellige groep!

De ronde vormen uit de laatste les, bleken ook hier geen enkel probleem.
 Grappig dat je er tegen op kunt zien 
en wanneer je gewoon even weet waar je op letten moet
 het van het kaliber 
“appeltje-eitje”
 blijkt te zijn.

DSC02196

Kleuren kiezen is niet altijd eenvoudig, 
waar kies je voor? 
Kan het veilig of mag het ook spannender?

DSC02200

De mand gaat de hele tafel langs en zoekt iedereen een eigen combinatie!

DSC02202

Heb je die ‘apenkop’ ook weer. 
Werkelijk, die voelt zich overal thuis!

DSC02203

Wanneer de twijfel bij Els toeslaat over het kleur gebruik
 biedt de ‘design wall’ uitkomst.

DSC02204

Smiddags gaan we verder met de Dear Jane. 
Kijken we samen naar foto’s van het origineel, 
hebben we het over sashings, en vooral de schulprand.

Nog twee weken en dan is het alweer de laatste Dear Jane les, 
wat gaat die tijd toch onvoorstelbaar snel voorbij.

Meer foto’s heb ik eigenlijk niet. 
Veel te druk met de ‘les’.
En floep daar was weer een weekend om!

Fijne woensdag allemaal!

Tot blogs,

Juud

Remember; Better finished than perfect

7 opmerkingen:

Yvonne zei

Een heerlijk weekend zo te lezen! Wat is dat toch leuk om te zien hoe 'nieuwe' quilters enthousiast worden van lapjes, steekjes blokken etc. Ik vind het zelf één van de leukste dingen om anderen te leren quilten en ik kan me jouw enthousiasme dan ook heel goed voorstellen!

KijkDaarIs zei

Wat gezellig allemaal weer !!
op de één of andere manier had ik het gevoel er een beetje bij te zijn !!..;0))
Fijne dag !

Anoniem zei

Ik heb weer erg genoten van je blog. Groetjes Wilma

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Super Juud dit smaakt naar meer

Floor zei

Hè, we "mogen" weer reageren!
Knap hoor van de cursisten dat ze zo snel de ronde vormen onder de knie hadden, ik vind het nog steeds moeilijk.

Bed, breakfast en quilts zei

Zo vliegt de tijd, maar wel met leuke dingen....

Elisabeth zei

Je bent ook een topper hoor Juud...logisch dat die cursisten het zo goed doen!